ROBI - zdravá výživa nové doby

8. ledna 2008 v 14:33 | Slunečnice |  Alternativy masných výrobků
Lidské tělo je složité jako vesmír. Co je pro jednoho chutné, zdravé, výživné, posilující, může být pro druhého fádní, nevýživné, nezdravé. Záleží na mnoha faktorech, např. složení stravy, přípravě, způsobu podávání, denní době, stavu naší psychiky, dispozici strávníků, způsobu života atd. Takže o tom, co nám individuálně prospívá či neprospívá, může hovořit pouze naše tělo, prostřednictvím buď našeho zdraví, nebo naší nemoci. Jsou ale platné obecné principy zdravé výživy, které platí pro všechny. Jedním ze základních současných vědeckých poznatků zdravé výživy je omezení příjmu červeného masa. Protože trvalé nadměrné požívání masa může zapříčinit mnoho nemocí.
Rostlinné maso jako jedna z možných alternativ není určeno pouze pro určitou omezenou skupinu lidí, jako jsou např. vegetariáni, jogíni, nebo sportovci či diabetici, či lidé kteří mají nemocný žlučník. Výrobek je určen pro všechny, kteří chtějí omezit konzumaci masa na rozumnou míru a při tom se nechtějí ochudit o požitek z jídla. Všichni jsme na cestě za zdravím, řešíme problém, že bychom chtěli být zdraví, ale nechceme změnit svoje stravovací návyky, změnit tak sami sebe. S Robi pokrmy se Vám půjde za zdravím přece jenom trochu lépe.
ROBI a z draví
ROBI je rostlinná bílkovina, neboli rostlinné maso. Je na rozdíl od sojového masa, kde jsou základem bílkoviny z luštěnin, vyráběno ze směsirostlinných obilných bílkovin, včetně rýžové bílkoviny, pšeničných klíčků a červené řepy. Robi je tepelně upravený polotovar, chutí připomínající maso, které může do určité míry nahradit. Masu se vzhledem i konzistencí velmi podobá. Z hlediska kulinářského i nutričního splňuje požadavky moderní výživy a vzhledem k masu má i výhodnější cenu. Neobsahuje tuk, cholesterol a má nízký obsah sacharidů (což je důležité pro diabetiky). Pozor, nehodí se pro bezlepkovou dietu.
Robi je určeno pro všechny, kteří chtějí snížit spotřebu masa, žít zdravěji, omezit přísun tuků a cholesterolu, potřebují zhubnout nebo pouze chtějí zpestřit svůj jídelníček. Tepelným zpracováním směsi je podstatně snížen a minimalizován počet mikroorganismů.
Složení ROBI masa (%):
voda = 64,8 - 68,4 %; sušina = 31,6 - 35,2 %; bílkoviny = 19,8 - 21,9 %; tuky = 0,03 - 0,05 %;
minerální látky =1,11 - 1,45 %, sacharidy = 10,07 - 11,45 %
Energetická hodnota = 550 kJ/100 g !
- pro srovnání: hovězí maso = 860 kJ/100 g a vepřové maso = 1500 kJ/100 g
Díky uvedenému složení je jeho konzumace vhodná k prevenci onemocnění srdce a cév (nižší celková energetická hodnota pokrmu a především nasycených mastných kyselin), k redukčním dietám, pro diabetiky a prevenci předčasných sklerotických změn a potíží zejména dolních končetin (dna). Robi maso je tedy výhodné pro dietní a vegetariánská jídla, kulinářské speciality, saláty aj.
Při vhodné úpravě Robi masa získáte potravinu s chutí masa, nemusíte měnit svoje stravovací návyky a jíte zdravěji než doposud. - Prostě jen zaměníte suroviny a zkrátíte dobu tepelné úpravy.
Na trh je Robi dodáváno ve formě plátků na řízky a závitky, jako sekaná nebo nudličky např. vhodné na "čínu" nebo do salátů. Prodává se buď chlazené s třítýdenní lhůtou nebo jako mrazírenský polotovar.
Prodávají se také již hotové Robi karbanátky, Robi řízky (výborné místo masa do hamburgerů) a Robi čína, což je výborné v časové tísni, kdy je třeba rychle něco dostat do žaludku.
ROBI neobsahuje:
  • maso a živočišnou bílkovinu
  • syntetické konzervanty a barviva
  • tuk a cholesterol
  • zbytky antibiotik
  • sóju
Zásady přípravy ROBI masa:
• před úpravou doporučujeme plátky i krájené ROBI propláchnout studenou vodou a nechat dobře okapat.
• Smažíme-li plátky v těstíčku či trojobalu, vkládáme je již do rozpáleného tuku o teplotě v rozmezí 170 - 190°C. Rychleji tak získají požadovanou barvu, jsou křehké a nenasáté tukem.
• Při dochucování česnekem je nejvhodnější čerstvě utřený (rozmačkaný) česnek se solí.
• Před jakoukoliv úpravou maso ochutíme (je jen mírně slané) dle záměru jídla např. solčankou, sójovou nebo worcestrovou omáčkou, bylinkami atd, případně necháme v lednici 1 - 2 hodiny marinovat.
• Při přípravě tlačenky či aspiků je potřeba dobře ochutit ROBI již v macerátu, následné dochucování je málo účinné.
• Plátky můžeme podávat se všemi známými omáčkami, nebo dušenou či zadělávanou zeleninou. Ochucené, případně i marinované plátky jen krátce prohřejeme v omáčce - nevaříme je již a podáváme s přílohou.
• Na "čínu" či zeleninu vkládáme nakrájené proužky až do hotové a prohřáté směsi, nebo je jen krátce spolu s kořením osmahneme na kvalitním oleji.
• Při přípravě směsí s jiným masem je přidáváme až do skoro tepelně hotových surovin a jen krátce spolu podusíme.

hotová jídla ohřejeme v kastrůlku, či krátce osmahneme na oleji, neohříváme v mikrovlnce! Doba ohřevu 4-5 minut.
Shrnutí - přednosti ROBI:
  • při přípravě nezmenšuje objem - hmotnost
  • velkou výhodou oproti masu je rychlá příprava jídla
  • po rozmrazení se struktura Robi nemění
  • maso připomíná nejen vzhledem, ale i chutí, proto je Robi ideální jako úplná nebo částečná náhrada masa
  • použitelnost je stejná jako u masa, tj. vhodné k vaření, dušení, smažení, za studena jako přísadu do salátů
  • energetická hodnota: pouze 550 kJ/100 g
  • Robi je vhodné pro všechny druhy diet, vyjma diety bezlepkové
  • je vhodné pro diabetiky, pro nízký obsah sacharidů
  • pravidelná konzumace působí jako prevence předčasných sklerotických změn, protinádorová prevence atd.
• Neomezujeme nijak vlastní fantazii a experimentujeme.
Vegetu uváděnou v receptech používejte bez glutamanů, mléko můžete nahradit sojovým či rýžovým mlékem a vejce vajahitem či sojovou moukou.
ROBI nudličky ze žampiony
600 gr. Robi - nudličky, 200 gr. žampionů, 1 menší pórek, 2 feferonky, 200 gr. hl. zelí, olej, 5 lžic sojové omáčky, vegeta bez glutamanů, sůl, zázvor.
Na plátky krájené žampiony , spařené zelí a pórek v oleji orestujeme. Olej z části slijeme, přidáme nudličky ROBI, sekané feferonky a zázvor. Prohřejeme a zalijeme zálivkou ze sojové omáčky , vína , škrobu a vegety. Produsíme a upravíme konzistenci vývarem. Dochutíme solí, případně sojovou omáčkou a sypeme na plátky krájeným pórkem a kapií.

Pizza: Hladká mouka 600, droždí 20, mléko 300, vejce 2, sůl, olej do těsta 50, mouka na vyválení 20, rajský protlak 150, česnek 10.
Z uvedených surovin si připravíme kynuté těsto, rozdělíme na 10 dílů a vyválíme placky asi 15 cm průměr a potřeme protlakem promíchaným a třeným česnekem.
Pizza ROBI - 1 0 porcí
Robi nudličky 800, česnek, feferonky, solčanka, 2 lžíce oleje, 200 kapie, 100 sterilované kukuřice, oregano, 200 cibule, uzené tofu
Nudličky Robi ochutíme solčankou, solí, sekanou feferonkou, třeným česnekem a olejem. Necháme 2 hodiny zaležet. Na základní pizzu dáme nastrouhané tofu, ( na hrubo ), naložené ochucené maso Robi, posypeme kukuřicí, přidáme na kolečka krájenou cibuli a papriky, posypeme oreganem a pečeme do růžova.
Kung - pao z plátků ROBI
6 kusů plátků ROBI, olej, 2 menší cibule, 1 kapie, 80 gr. burských oříšků, 2 - 4 feferonky, 5 lžic sojové omáčky, 5 lžic desertního vína, kávová lžička vegety, sůl, lžíce škrobu, vývar, olej.
Z plátků ROBI nakrájíme kostičky, z kapie a cibule rovněž. Sojovou omáčku a víno promícháme škrobem a vegetou. Zeleninu a oříšky prohřejeme, olej z části slijeme , přidáme kostičky ROBI, prohřejeme a zalijeme zálivkou. Provaříme, podle chuti dosolíme a vývarem upravíme konzistenci.
Nudličky ROBI sezeleninou
Nudličky ROBI 600 gr., 1 menší pórek, 200 gr. hl. zelí, 100 gr. mrkve, 100 gr. celeru, 100 gr. kapie, 100 gr. květák, česnek, 5 lžic sojové omáčky, sůl, lžíce škrobu, vegeta, olej.
Zelí , mrkev, celer a květák/ rozebereme na růžičky /, nakrájíme na nudličky a mírně povaříme. Pórek a kapii nakrájíme. Připravenou zeleninu na pánvi v oleji prohřejeme, olej z části slijeme, přidáme česnek a nudličky ROBI. Důkladně prohřejeme a zalijeme zálivkou ze sojové omáčky, vína a vegety. Prohřejeme a podle chuti dosolíme.
Kuličky ROBI se sladkokyselouomáčkou
300 gr. mletého Robi, 1pl sojové mouky, 10 dkg strouhanky, 1 drobně krájená cibule, třený česnek, sůl, 2 - 4 feferonky, vegeta, lžíce hl. mouky, sojová omáčka, olej, kapie, pórek.
Mleté Robi v misce rozmačkáme, přidáme prosátou strouhanku, sojovou mouku, hl. mouku, sekané feferonky, cibuli ostatní ingredience podle chuti. Důkladně promícháme, z hmoty tvoříme malé kuličky, které na oleji do růžova usmažíme. Omáčkou přelijeme.
Sladkokyselá omáčka: 3 lžíce oleje, 1 větší cibule, 2 stroučky česneku, lžíci cukru, 3 lžíce sojové omáčky, ocet, 3 lžíce des. vína, šálek vývaru, vegeta, lžíce škrobu, olej, anýz. Jemně krájenou cibuli na oleji osmahneme, zalijeme vývarem, přidáme třený česnek, sojovou omáčku, anýz cukr a ocet. 10 minut povaříme. Přidáme škrob rozmíchaný ve víně a krátce povaříme. Konzistenci upravíme buď omáčkou, škrobem, nebo vývarem.
Kostičky ROBI s bílýmifazolemi
Balíček plátků Robi, 500 gr., 400 gr. vařených bílých fazolí, 3 stroučky česneku, 1 cibule, menší pórek, feferonka, 2 lžíce kečupu, 3 lžíce sojové omáčky, 5 lžic des. vína, lžička škrobu, vegeta.
Na oleji prohřejeme vařené fazole, přidáme drobně krájenou zeleninu, produsíme, olej slijeme, přidáme kostičky Robi a prohřejeme. Ochutíme třeným česnekem, zatáhneme zálivkou ze sojové omáčky, vína a škrobu. Vmícháme kečup.
ROBI s medem po čínsku
6 plátků Robi, 3 lžíce medu, 2 lžíce sojové omáčky, 2 lžíce des. vína, zázvor, šálek vývaru, solčanka, máčený škrob, jádra vlašských ořechů, zelená petržel.
Plátky okořeníme solčankou a mletým zázvorem. Necháme 30 min. - 1 hod. odležet. Med, sojovou omáčku, vývar a víno rozmícháme na pánvi, prohřejeme a mírně zahustíme máčeným škrobem. Ochucené plátky na másle prohřejeme a zalijeme připravenou omáčkou. Necháme přejít varem a podáváme zdobené jádry vlašských ořechů a zelenou petrželí.
Nudličky R O B I s celerem a rajčaty
Balíček nudliček Robi - 500 gr., půl středně velkého celeru, 6 rajčat, vegeta, olej, 3 lžíce sojové omáčky, 5 lžic des. vína, lžíce škrobu, mletý pepř, zázvor.
Očištěný celer nakrájíme na jemné nudličky a mírně povaříme. Rajčata nakrájíme na plátky. Na oleji osmažíme nudličky celeru, přidáme krájené Robi a prohřejeme. Vmícháme krájená rajčata, abychom je příliš nerozmíchali, ale prohřáli. Ochutíme vegetou, pepřem, zázvorem a solí, zalijeme zálivkou ze sojové omáčky, vína a škrobu. Prohřejeme a podáváme sypané sekanou pažitkou.

Plněnéřízky ROBI

Ochucené plátky Robi můžeme plnit různou směsí: např. podušenými žampiony s pórkem , nebo směsí hrášku, uzeného tofu, zeleninovým lečem, a pod. Naplněné plátky přehneme a spíchneme párátkem. Můžeme smažit, nebo zapékat se sýrem, omáčkou MORNEY, broskví, ananasem, černým jeřábem a podobně.
ROBI řízek pařížský
Z hrašky si připravíme hustší těstíčko, do kterého můžeme vmíchat zelený hrášek a na nudličky nakrájené uzené tofu. Ochucené plátky v těstíčku máčíme a prudce do růžova smažíme. Podáváme s obvyklou přílohou a citronem.

Přesnídávkový salát ROBI
Hlávkové zelí, jablka, paprika kapie, pórek, sůl, ocet, cukr, jogurt, nudličky Robi, citron. Hlávkové zelí jemně nakrájíme, osolíme a vodu vymačkáme. Přidáme na nudličky krájenou papriku, na plátky krájený pórek a oloupaná jablka. Přidáme nudličky Robi ochucené citronem a solí. Promícháme, ochutíme a spojíme bílým jogurtem, nebo kyselou smetanou. Necháme zaležet a dochutíme. Podáváme s toustem.
Přesnídávkovýsalát z ROBI a bílýchfazolí
Fazole bílé do měkka uvaříme. Do vychladlých fazolí přidáme drobně krájenou kapii a Robi ochutíme solí, česnekem třeným, mletým pepřem, octem a solí. Zjemníme olejem.
Salát ROBI stěstovinou ( mušle, spirály, kolínka )
Uvařenou těstovinu propláchneme studenou vodou a vychladíme. Promícháme s nudličkami Robi, pórkem, červenou paprikou, na plátky krájenou cibulí. Ochutíme solí, worčestrovou omáčkou, octem, cukrem, olejem, hořčicí a pepřem.
Česnekovápomazánka ROBI
Mleté Robi vyšleháme s pomazánkovým máslem a taveným sýrem. Ochutíme solí a třeným česnekem. Chlebíčky nebo chuťovky zdobíme ořechovým jádrem, jemnými plátky pórku a kolečkem kapie.
Bretoňský salát ROBI sesojovýmiboby
Robi nakrájíme na nudličky, přidáme na kolečka krájenou cibuli, vařené sojové boby, na kostičky krájené okurky, jemně sekaný česnek, feferonky a kečup. Ochutíme woršestrovou omáčkou, cukrem, solí, vegetou a červeným vínem. Zjemníme olejem.

Salát ROBI s jogurtem
300 gr. Robi, hl. zelí, 1 větší kapie, 6 rajčat, 1 cibule, 1 menší pórek, sůl, ocet, cukr, 2 feferonky, lžíce sojové omáčky, špetka vegety.
Robi nakrájíme na jemné plátky, zelí na větší kostičky a mírně povaříme. Ve studené vodě vychladíme. Ostatní zeleninu nakrájíme na proužky. Vše zlehka promícháme, ochutíme, ( podle potřeby přidáme vodu, nebo nálev z kapií ). Při podávání přelíváme jogurtem, který můžeme promíchat se strouhaným křenem, nebo kečupem či strouhanou nivou. Zdobíme zelenou petrželí.

 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Věra Lišková Věra Lišková | E-mail | 27. listopadu 2012 v 9:47 | Reagovat

Dobrý den, chtěla bych se zeptat,zda máte svůj e-shop nebo kde bych mohla v Hradci Králové sehnat Vaše výrobky Robi. Děkuji Lišková

2 Alena Alena | E-mail | 15. října 2013 v 20:33 | Reagovat

Dobrý den, máte recept na domácí výrobu Robi a Klaso?

3 Jana Hönigschmiedová Jana Hönigschmiedová | E-mail | 28. března 2014 v 11:38 | Reagovat

Dobrý den
Jelikož máme s manželem svůj věk,jsme v důchodu,nezaškodilo by"začít"zdravěji jíst.A snad i levněji.Velice mě zaujalo Vaše rostlinné maso ROBI a chtěla bych ho používat.Jsme sice ze Šumperka ,ale zatím jsem na sehnání neměla štěstí.Můžete mi poradit,kde bych ho sehnala?Hlavně též ceník.Někde jsem slyšela o cenách,jak jsou nízké,ale je to příliš neuvěřitelné a tak bych to chtěla mít od zdroje.
Děkuji za odpověď.Přeji hezký den Hönigschmiedová

4 Jana Jana | E-mail | Web | 8. července 2015 v 15:14 | Reagovat

Sportovní výživa je jednou z možností, jak si sport vychutnat plnými doušky a neztratit žádnou svalovou hmotu, naopak jí nabrat http://www.suplementy.cz/

5 Mulinka Mulinka | 28. července 2015 v 12:19 | Reagovat

Není nad grilované masíčko z kvalitního grilu

http://www.zahradnikrbyveris.cz/grily/grily

6 Smithb718 Smithb718 | E-mail | Web | 22. září 2016 v 8:02 | Reagovat

Usually I do not read writeup on blogs, nevertheless I wish to say that this writeup extremely forced me to take a look at and do so! Your writing taste has been amazed me. Thanks, really wonderful post. dkgffdabeeabfkaf

7 Pharmg231 Pharmg231 | E-mail | Web | 23. září 2016 v 0:19 | Reagovat

Hello! online pharmacy cialis http://www.cia9online.com/#4.html

8 Pharmk922 Pharmk922 | E-mail | Web | 23. září 2016 v 0:20 | Reagovat

Hello!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama