Pro silné žaludky aneb jak to chodí na jatkách

1. srpna 2006 v 9:49 | Krystýna M. |  Masný a mléčný průmysl
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Karolína Karolína | E-mail | Web | 6. října 2006 v 13:47 | Reagovat

To je fakt hnusný!! ty lidi co tohle prováděj by měly zavřít do vězení!!!!!!!!!!! jsou to nicvíc než vrahouni!!! je to fakt nechutný!!! chudáci zvířátka, ty kravičky a praasátka jsou  fakt chudáci. je to jako kdyby někdo zabíjel nás lidi , pro debilní MASO!!!!!!!!!!!! JE TO HRŮZA MĚLO BY SE S TIM NĚCO DĚLAT!!!

2 Wejunka Wejunka | E-mail | Web | 7. října 2006 v 11:57 | Reagovat

vrazi.....byla jsem na díky sestrence ktera veterinu studovala na  její praxi na jatkach...byla jsem u toho....

3 Waster Waster | 8. října 2006 v 19:32 | Reagovat

to Karolína:

Hele...sáhni si do svědomí...ty jsi nikdy nejedla maso?ne?opravdu?a čím tě krmili rodiče když si byla malá?Takovýhle lidi kteří se mermomocí staraj o blaho zvířat nesnášim.Hlavně ty kteří se proti tomu bouří,ale sami maso jedí.A navíc...myslíš,jak to bylo v pravěku?Myslíš že znali fit tyčinky?ne!jedli maso nebo jiný rostliny ale maso pro ně bylo nejhodnotnější!Hlavně,rostlinná část potravy nikdy nemůže nahradit živočišnou potravu.Takže než začneš kydat nesmysli tak dávej pozor ve škole!A navíc ty si nikdy nenosila oblečení z kůže?Hm,ty se totiž taky bere ze zvířat.Takže ne jen to tvoje "debilní" maso.

4 to waster to waster | 12. října 2006 v 22:29 | Reagovat

ubozaku. Nejdriv se informuj a pak kecej.

5 Lukáš Lukáš | E-mail | 17. října 2006 v 20:58 | Reagovat

Nesmysly se píše s tvrdym!

6 Pavel Pavel | E-mail | 19. října 2006 v 20:02 | Reagovat

zdar nic proti vegetarianum ,ale nezdase Ti ze to uz trosku PREHANIS nechpu opravdu nechpu jak muze nekdo psat takovy nesmysly a jeste k tomu budouci veterinar ktery bude muset v budoucnu selektovat zvirata na ty ktery pujdou na jatky a na ty ktery ne...a jestli ti to nedela dobre ta na takovy obor nemas vubec chodit a zustat u seminek a nekecat ostetnim lidem tekove blbosti o /mrtvem masu/ a to vym o cem mluvim

7 Veronika Veronika | 23. října 2006 v 14:14 | Reagovat

Já souhlasim s tim že zvířata by se jíst neměli.Já jim občas jenom kuřata je mi jich líto,ael co můžu dělat.Vostatní zvířátka by se ale jíst určitě neměli!

8 Lukáš Lukáš | 25. října 2006 v 9:46 | Reagovat

Veroniko, JENOM kuřata? Jenom?!....Zabiju člověka a řeknu že to byl JENOM černoch, ale byl to člověk. Nemůžeš přeci dělit živé bytosti na zvířata a JENOM zvířata.

9 MARKETA MARKETA | 28. listopadu 2006 v 19:28 | Reagovat

to  waster: hele nezlob se na mě, ale ty silný  řeči  by sis měl nechat od cesty, když ses předem neinformoval.z toho co  píšeš je absolutně zřejmý že seš noralní  sobec kterýmu de jen  o jeho  vlastní  uspokojení-bohužel jako většině lidí, ale je ubohý  že zatracuješ ty vyjimky kryrý nemyslej  jen na sebe a chtěj  pomoc bezbrannym.a co  se týče toho  tvého trapného  pokusu o  vtip s muslityčinkama- máš pravdu třeab během  doby ledový lidi  jedli  zviřata, ale nutno podotknouti že je nelovili  ale byli  mrchožrouti jak prokazujou věděcké  studie-protože pro ně bylo  pohodlnější sninst davno  pošlé  zvíře, než aby ho  pracně lovili- to byly spíš vyjimky.a taky si uvědom že je k tomu hnala nouze, v té  době mohli jen  těžko jíst "rostlinky" , ale to nic nemění  na faktu že lidstvo jako celek  bylo 5milonů let vegany, tudíž teze že se maso  jí  od pradavno je dost diskutabilní.jo a co se týče rostliné a živočišně stravy-sorry ale kydáš nesmysli ty,už je davno  porkazané že vegetariáni a vegani  sou  výrazně zdravější  než lidé co  jí maso a doživají se prokazatelné vyššího věku. nemluvně o  tom že vegetariáni  mají výrazně kvalitnější  sexualní život.věřim tomu že jednou se dopracujem  k tomu že většina lidí  bude jíst pouze rostlinou stravu jenže to my už tu  asi nebudem,bude to trvat než si  lidi uvědomí že jíst maso je pouze zlozvyk daný  historií a našemi předky, nemluvně o tom že v první řadě by si měli uvědomit morální hledisko věci. a jen abych doplnila pro tvou  informaci-jsem 12 let vegetariánka je mi  17, celá  moje rodina je čistě masožravá a máš pravdu že asi 3 roky sem maso jedla, než sem si už v 5 letech  v hlavě srovnala že to neni  v pořadku a absolutně proti všem sem  si to  dokazala v tak nizkem  věku  obhajit ikdyž dodnes slyšim jak  mam zvracený  nazory...a oblečení  z kůže sem na sobě v životě neměla:-P

10 MARKETA MARKETA | 28. listopadu 2006 v 19:33 | Reagovat

TO VERONIKA:

proboha veroniko, předpokladam že ti nebude vic než 15 když  píšeš takovýhle zhovadilosti tak to  nemůžeš mit eště v hlavě pořadně srovnaný!můžeš mi  prozradit proč by se ostatní  zvířatka jist neměli a kuřata jo? myslíš si  snad že kuře cití  bolest min  než krava?a co  s tim  můžeš dělat? to je snad jasný  ne?je to o  vůle a o  určení  priorit, sama si  musíš uvědomit co je pro tebe přednější-jestli  chut a uspokojení  z masa(což se svym zpusobem  rovná  vraždě, protože tim že si to  maso  koupíš a pak  sníš platíš za vraždy na jatkách) nebo  se překonáš a budeš vědět že děláš spravně!hodně síly.

11 Gogo (pro Veroniku a pro Markétu) Gogo (pro Veroniku a pro Markétu) | 12. prosince 2006 v 15:47 | Reagovat

Já jsem vegetariánka (myslím striktní, předtím jsem byla "skoro-vegetariánka") skoro 6 let, od svých čtrnácti a můžu potvrdit, že se mi jezení masa nezdálo v pořádku už když mi bylo kolem osmi let. Moje rodina je striktně masojedská, tak to do mě vždycky doslova násilím narvali, já to plivala. . .Školní jídelna byla u nás už tehdy tak pokroková, že každý den měla vedle dvou masitých jídel jedno vegetariánské a když doma zjistili, že si vždycky beru to třetí, dostala jsem takový nářez jako pak už nikdy. Tisíckrát jsem si vyslechla, že nejsem normální a neodradilo mě to. V životě jsem neměla na maso ani chuť, a že je u násdoma věčně na kamnech, v troubě nebo aspoň v ledničce. Nechápu, jak může Veronika tvrdit, že jí je kuřat líto, ale že je jíst musí!?!?! Nikdy jsem nepochopila a taky nepochopím, jak lidi můžou jíst zvířata, natož s nimi zacházet, jak se děje na jatkách, při transportech, v chovech a nepovažovat to za eticky PŘINEJMENŠÍM sporné. Kolikrát jsem se lidí ptala, vám je úplně lhostejné, že to, co máte v ústech, bylo živým tvorem, který dýchal, bilo mu srdce, v těle mu kolovala krev, který cítil (což je mj. vědecky potvrzeno), který svým způsobem "myslel", který měl schopnost radovat se, který si uvědomoval sebe sama, to že existuje a který jako všichni živí tvorové pociťoval touhu po životě! Trpěl v dobytčáku a na jatkách jen proto, aby skončil jako žvanec.             A víte, jak na to lidi odpovídají? -Nekaž mi chuť u jídla!-Jak můžeš být tak sobecká a kazit mi chuť!-Vypadni, když nevíš, jak se chovat u jídla!-Buď zticha!-Nech mě, ať se můžu najíst!-Okamžitě přestaň nebo ti nafackuju!!!!!     Říkám jim: Dokažte mi, co z toho není pravda, když to dokážete, já tomu budu věřit. A odpověď - zase viz výše. Nemají čím to vyvrátit, ale nechtějí slyšet pravdu - tak před tím zavřou oči jako to někdy dělávají malé děti. Jenom nic nevidět, jenom nic neslyšet. Pak si můžeme zase spokojeně žít. Pro mě to vědomí, že jím zvířata, bylo nesnesitelné. Pro ně nejspíš taky, ale oni se tomu nepodívají do očí, jako by si mysleli, že když se o tom nemluví, tak že to neexistuje.

12 Mirek Mirek | E-mail | 16. prosince 2006 v 16:23 | Reagovat

Ahoj, myslím, že není třeba nic složitě rozpitvávat - kdyby se všichni řídili větou - Nedělej druhým - ani zvířatům, co sám nemáš rád, hned by bylo na světě veseleji...........mějte se a hezké vánoce bez kapra.........

13 Mr.Wraith Mr.Wraith | 16. prosince 2006 v 17:14 | Reagovat

Pro ne-masožravce:

Když jsem byl malý u svého dědy na vesnici, kde si on choval králíky řekl mi jednu krásnou pravdu.

Zabíjel králíky a já to tehdy těžce nesl, přece jen chlupaté hodné zviřátko, že. Tak jsem zaprotestoval a dostal jsem tuto pravdivou odpověď:

V přírodě netrpí kuna tím když sežere veverku a tady u nás? Podívej já celý jejich život krmím a starám se o ně - no a oni mi to jednoho dne splatí. Život je rovnováha.

14 Mr.Wraith Mr.Wraith | 16. prosince 2006 v 17:23 | Reagovat

Jo a ještě něco (TO GOGO):

Jsem všežravec a nestydím se za to, na jatkách jsem byl a viděl jsem všechno...ale abych kvůli tomu nemohl jíst maso (překlad pro vegetariány - rozkládající se mrtvá těla jen vhodně upravená, aby to nebylo poznat) to ne. Ne nevadí mi to, protože a to tě ujišťuji, pro tyto živočišné druhy už není cesta zpátky. Buď pojedeme takto dál, nebo je vypustíme do přírody :-) a oni pojdou. To že se zvířata žerou mezi sebou navzájem, že býložravci jedí rostliny atd...nezlob se na mne ale v principu v tom nevidím nic zarážejícího.

A situace na jatkách? Inu ta je často eticky sporná, ale to je asi tak vše co se s tím dá dělat, protože 90% populace se o to nezajímá a zajímat ani nebude.

A poslední: Je to zvláštní jak jste vy vegetariáni agresivní, jak se snažíte dokazovat ty své pravdy a často i úplné nesmysly (tedy zabití je zabítí jedno jestli zvířete či rostliny - je to stejný princip - rostlina taky určitě vnímá, akorát my o tom nevíme). Překvapujete mne - je vidět, že toleranci vůči zvířatům kompenzujete netolerancí vůči všežravým lidem. Inu jak chcete - kdo seje vítr, sklízí bouři. Vnucovat své názory druhým, což tys tady předvedla, je neospraveditelné jakoukoliv ideologií - čímž vegetariánství je.

15 Mirek Mirek | E-mail | 16. prosince 2006 v 17:45 | Reagovat

Čistě teoreticky, kdyby se na naší planetě objevil po všech stránkách silnější biologický druh naž je člověk a zacházel by s námi stejně jako my se zvířaty / třeba by si rožnil malé děti tak jako lidé selátka/ taky by to byla splátka? Jinak nic ve zlém, já taky jedl maso, než mi všechno docvaklo - je to na svobodné vůli každého z nás a každý se rozhodne až příjde jeho čas........

16 Gogo (pro Mr.Wraitha) Gogo (pro Mr.Wraitha) | 18. prosince 2006 v 15:08 | Reagovat

Nikomu jsem své názory nevnucovala, pokud to tak vnímáš, asi si nejsi jistý těmi svými.Považuji se za tolerantní, pokud by tě zajímaly mé názory na romskou menšinu, registrovaná partnerství, jiná náboženství, životní styl a pod. Ale tolerance má své meze, řídím se heslem "buďte netolerantní vůči netolerantnosti". A to, co tu předvádíš svým názorem, netolerantnost je. Tvrdíš, že člověk jako nejsilnější druh má právo zacházet s jinými bytostmi podle svého, jen proto, že má tu možnost a není nikdo, komu by musel zodpovídat.

Na jedné věci se nikdy neshodneme: pro mě je to, čemu se říká živočišná výroba, zrůdnost.

Přesto mi dovol několik poznámek:  

1. "Člověk jako nejsilnější druh má právo využívat ty slabší." Považoval bys za eticky sporné využívat jako potravu mentálně postižené? (Já tvrdím, že mají stejnou lidskou hodnotu jako všichni ostatní, ale Ty, který nejsi ochoten přiznat žádnou hodnotu zvířatům, budeš mít nejspíš opačný názor, je totiž přirozené, že slabší požírá silnějšího...)

2.Podle tebe by se mělo (například)znásilnění vyšrtnout z trestního zákoníku. Vybití sexuálního a rozmnožovacího pudu je přece to nejpřirozenější, co může být!

3.viz Mirek

4.Nejbližším živočišným příbuzným člověka jsou lidoopi. Živí se hlavně ovocem a zeleninou všech druhů, semeny, ořechy; živočišnou stravou jen výjimečně - většinou jde o hmyz. Pokud v zajetí dostávaly především maso, hynuly mnohem dříve a objevovaly se u nich nemoci jako rakovina, ucpání cév atd., což bylo do té doby známé jen u člověka. Nezdá se ti to dost výmluvné?

5.Mnoho vědců ti potvrdí, že maso není pro člověka tak žádoucí, jak se traduje. Najdi si nějaké informace o rakovině tlustého střeva.

6.I kdybych byla přesvědčena, že si vegetariánstvím poškozuji zdraví, nepřestala bych s tím. (1) Požaduji pro živé bytosti to, co požaduji pro sebe: nedotknutelnost mé existence. (2) Nepovažuji se za tak významnou, aby můj život byl udržován za cenu mučení a smrti mnoha jiných bytostí.

7.Pleteš se, když si myslíš, že by zvířata musela vyhynout. Prase je velice inteligentní zvíře. Před několika lety byl uskutečněn pokus, kdy byla prasata, která nepoznala nic jiného než těsný chlívek, puštěna do volné přírody. Po třech letech kontrolovali, jak to s nimi dopadlo. Tlustá prasata, která byla představována za vzor tuposti a zdegenerovanosti, se rychle přizpůsobila. Vyhrabala si nory, přežila zimu, vyvedla mladé.

8.Tvůj názor na jezení rozkládající se svaloviny pocházející z bezohledně zabitých zvířat je pro mě otřesný. Děsí mě, koho všeho můžu potkat na ulici.

9.Řeči o přirozenosti jsou dost hloupé. Nebudu dělat, co je přirozené pro mě jakožto ten-a-ten živočišný druh, ale to, po čem bych se nehnusila sama sobě jako člověk.

17 Mr.Wraith (To GOGO) Mr.Wraith (To GOGO) | 18. prosince 2006 v 19:23 | Reagovat

1 - člověk je nejsilnějším tvorem na této planetě což je nesporné, kdyby to byl jakýkoliv jiný druh, tak se chová také tak jak uzná za vhodné - a že kuna žere veverku to je prostě fakt. Co se mentálně postižených a jiných týče, tak zde předvádíš ukázkovou demagogii - protože o kanibalismu jsem neřekl ani slovo

2-Pravidla chování(u nás zákony v rámci jednoho druhu(živočišného) nelze vztahovat na ostatní živočišné druhy, protože potřeby vlků nejsou totožné s potřebami lidí.

3-viz.1

4-lidoopi se vyvíjeli odlišně, v jejich zažívacím traktu časem vznikly určité diferenciace (často i některé opice - paviáni - pojídají raněná zvířata), které jim umožňují lépe trávit rostlinou stravu než nám lidem, naše trávící ústrojí je vysloveně všežravé - nikoliv čistě masožravé ani však vysloveně býložravé.

5-Mnoho vědců ti ovšem dodá, že je to spíše o míře konzumace mase, nežli o samotném faktu jeho konzumace.

6-Zvířecí existence je rozdílná od lidské existence - protože jsou zvířaty (nemyslí - tedy ne na úrovni člověka) a protože neexistuje cosi jako mezinárodní úmluva o "zvířecích právech". Apropos - jaký rozdíl mezi zabitím zvířete a jaký je rozdíl mezi "zabitím" rostliny ---> co když také cítí bolest a my to jen nevíme?

7-Přiznávám, že je to možné, ale je ti jasné, že při tak rozšířených chovech by se jejich populace musela stejně zredukovat aby nám "ta prasata" nezdecimovala zemědělskou výrobu.

8-Můj názor je determinován faktem, že jsem všežravec. Pakliže bych byl býložravec můj názor by byl jiný. Jinak na ulici jsem poměrně sympatický mladík z Univerzitním vzděláním, a který se (můžeš být klidná) absolutně nezabí o etické či sociologické otázky ve společnosti.

9-Vidíš, tady se protivíš přírodním zákonům - silnější vládne, slabší utiká, ale hyena se přizpůsobí.

18 Duška Duška | 9. ledna 2007 v 4:01 | Reagovat

Mr.Wraithe

1.-např Tygr by ti dal najevo kdo zvás dvou je silnější,. Tváří tvář by jsi byl podělanej až za ušima.

2.-Potřeby vlků jsou podobné s potřebami lidí- vlk má potřebu jíst,spát,bránit se plodit potomstvo-zachovat druh,kadit,čůrat atd. nebo snad ne???

3.-výslovně všežravé?! Ale notak jsem člověk nemám ani zuby tak ostré a dostatečně špičaté na trhání masa,ani drápy  tak ostré,abych si tě pěkně roztrhal před tím než bych tě sežral.

4,-Přesně tak lidé svou brutalitou předčí všechny.

5,- Jasně cítí rostliny bolest,taky je jasné že jedna bytost je potravou pro druhou-musí být,tak je to tu řízené,ale násilí by mělo být jen tolik kolik je nezbytně nutné!! Nemyslíš????

6.- TY MĚ BAVÍŠ KLUKU.

7.-Ty prasata decimují určitým způsobem zemědělství, jen si představ někteří odborníci na výživu,životní prostředí a politiku uvádějí,že kdyby Spojené státy nakrmili obilím,které používají na výkrm dobytka,chudé a hladovějící lidi na celém světě,odstranilo by to hladovění a jeho hrozivé důsledky.Harvardský odborník na výživu Jean Mayer odhaduje,že snížení produkce masa o 10% by uvolnilo tolik obilí,kolik by nasitilo 60 milionů lidí.

V přepočtu na půdu,vodu a práci je maso nejdražší a nejméně efektivní potravinou.Pouhých 10% bílkovin,které skrmí dobytek,se vrátí v mase,které tyto zvířata poskytují.Navíc jsou zabrány stovky a tisíce hektarů orné půdy pro pěstování krmiva pro dobytek.Jeden hektar půdy využitý pro vykrmení vola poskytne jen přibližně jeden a čtvrt kilogramu bílkovin(TAK JINAK,JÍM JE PŘÍMO TY BÝLKOVINY,AT JSOU JAKÉKOLIV,NEŽVÝKÁM PŘEŽVÝKANÉ-SMÍCH.VEGETARIÁN JE DOSLOVA VITÁLNÍ,ZDRAVÍ,FIT ZNOVU SMÍCH) Stejný hektar osetý sojou vyprodukuje více než jedenadvacet kilogramů bílkovin.Zkráceně řečeno,výkrm dobytka na porážku je ohromné plýtvání světových zdrojů.

Pro vypěstování 1 kg pšenice je potřeba jen 60 litrů vody,zatímco produkce 1 kg masa vyžaduje něco mezi 2500 až 6000 litry vody.

K získání 1 kg bílkovin z masa,musí zvíře sežrat 7-8 kg rostlinné bílkoviny.Rovněž bylo zjištěno,že na 1 kalorii ze zvířecího masa připadne 7 rostlinných kalorií.Údaje sestavené americkým ministerstvem zemědělství ukazují,že půda potřebná na výkrm 1 průměrného zvířete může uživit 5 průměrných rodin lidí.

Průměrný Američan ročně spotřebuje kolem 120 kg masa,k jehož získání je potřeba pro výkrm zvířat asi 1000 kg obilí.Kdyby tentýž Američan jedl obilí přímo,uživilo by se alespon 8 lidí ze stejného množství,které je potřebné pro masitou potravu 1 člověka.Profesor George Borgstorm odhadl,že množství rostlinné stravy,kterou se krmí zvířata v Americe by samo o sobě stačilo k nasycení poloviny lidské populace na celém světě.

Pokud kráva průměrně dojí 10 litrů mléka denně po 10 měsíců v roce,da to 3000 litrů mléka,které může nasytit najednou 6000 lidí.Produktivita je průměrně 15 let,kráva tedy za celý svůj život může ukojit hlad 90 000 lidí,aspon jednou. Ale je-li táž kráva zabita, a její maso použito k jídlu,nenasití ani 100 lidí najednou.VEGETARIÁN NEBO NEVEGETARIÁN:VYBERTE SI SAMI.

Potrava složená z obilí,zeleniny a luštěnin uživí dvacetkrát více lidí než masitá potrava. Za současného stavu je polovina sklízených ploch určena pro výkrm zvířat.

Výzkumy ukazují,že na každých 8 kg obilí dostaneme zpět pouze půl kilogramu hovězího masa.

Nadbytečná spotřeba masa bohatých znamená hlad pro chudé.

Jedním z problémů současné civilizace je hlad. Podle vedení je nouze výsledkem negativních činností,vytvořenými skazonosnými činnostmi světové populace,nikoliv přelidněním. Země dokáže poskytovat každému,kdo žije na jejím povrchu,veškerou potravu potřebnou k životu. Nedostatek si způsobujeme vlastní chamtivostí s necitlivostí vůči ostatním živím bytostem,jako například zvířatům,která zabijíme.

Přes polovinu ročního úbytku lesních porostů na světě má na svědomí mýcení lesů pro zajištění pastvin pro dobytek. Ten spotřebuje zhruba polovinu světové produkce obilovin. Z obilí,které se stává potravou dobytka,přichází vniveč 90% protejnů a získání 1 kg hovězího masa navíc vyžaduje 500 krát více vody než získání stejného množství obilí.

Z ekonomického,biologického,etického a duchovního hlediska nejsou vegetariánství a ochrana krav prospěšné pouze lidem,ale lze je chápat i jako komplexní řešení celé spleti problémů,kterým svět nyní na začátku 21. století,čelí.Podívejme se spolu blíže na ty nejdůležitější z nich.                  

                       ZDRAVÍ

Pojídání hovězího či jakéhokoliv jiného masa,důvod k porážení zvířat,škodí lidskému zdraví.Pokud člověk,který má mnohem delší tračník tlustého střeva než masožravá zvířata,jí maso-

1.Ve střevní mikrofloře tlustého střeva jsou kvasné bakterie nahrazeny hnilobnými a zdraví škodlivé jedy  se vstřebávají do krevního oběhu se zhoubnými následky.

2.Zastaví se přirozená syntéza vitamínu B12, což vede k chudokrevnosti.

3.Jedovaté látky ze zvířecího masa zbavují metabolismus uhlovodíků a mohou způsobit cukrovku.

19 Duška Duška | 9. ledna 2007 v 13:44 | Reagovat

4.Nevýživné složky mají sklon dráždit zažívací ústrojí a tak způsobit rakovinu.

5.Organismus musí odstranovat nežádoucí sloučeniny z krve a takto vynaložená energie chybí jiným tělesným funkcím,včetně myšlení.Jedy at sebemírnější,postihují všechny smysli a pokud jsou vylučovací orgány přetížené a nedokáží jich tělo zbavit,setrvávají v něm velmi dlouho.

6.Přenášejí se cizopasníci.Všichni masožraví živočichové včetně ptáků hostí typické druhy parazitů,kteří často způsobují jejich smrt.O některých znich je známo,že se přizpůsobují lidským žaludkům.

7.Konzumace masa obvykle vede k nadměrnému množství proteinů v organismu.Minimální denní množství protejnů,které odborníci na výživu odhadují na 10 až 90gramů,lze snadno získat z potravin rostlinného původu a mléčných výrobků.Protein je ve značném množství přítomný v mléce,sýru,jogurtu,celozrné pšenici,kukuřici,mnoha druzích ořechů,luskovin a zeleniny.Nadbytek proteinů,zvlášt těch které jsou výsledkem konzumace masa,má na svědomí onemocnění jater,vysoký krevní tlak a kornatění tepen atd.atd. můj tatínek by vám mohl povídat dál,JÁ MUSÍM JÍT DĚLAT TO CO DĚLAJÍ I VLCI-SPINKAT,přemýšlejte pleas.Zdravím vás mějte se,nehádejte se tu prosím.Zelenina,ovoce,obiloviny a mléčné výrobky jsou z hlediska správné výživy dokonale vývážené.

20 Duška Duška | 9. ledna 2007 v 15:29 | Reagovat

Pokud se k nám však dostanou prostřednictvím masa,jsou zdraví nebezpečné.Mezi škodlivé látky v mase patří:-jedovaté zplodiny z krve,bakterie,hnis,očkovací látky a léčiva-jedovaté látky vylučované pod vlivem strachu při porážce-bakterie hnilobného rozkladu,který začíná ihned po smrti zvířete.Vaření je všechny nezničí,protože maso je výborný tepelný izolant,a ty,které byly zabity,po sobě zanechávají své jedovaté zbytky.-Zvířata chovaná pro maso trpí množstvím chorob a cizopasníků,což je důsledkem jejich nepřirozeného způsobu života a zneužívání.Za příklad mohou posloužit násilné krmení způsobující degenerativní ztučnění orgánů,dále poruchy vnitřní sekrece(NÁSLEDEK NEMOCÍ SOUVISEJÍCÍCH S KASTRACÍ A INFEKCEMI PŘI POTRATU),onemocnění nohou a ústní dutiny,horečky katary,rakovinové nádory,tuberkuloza,mastitida,jaterní motolice způsobují ucpávání cév jedovatými zplodinami,očkovací látky v krvi a tkáních atd.Drůbež je často přesycena rakovinotvornými estrogeny(POHLAVNÍ HORMONY).Zvířecí tuky obsahují cholesterol,který je dnes považován za příčinu koronárních nemocí srdce.Mnoho studií věnovaných výzkumu rakoviny odhalilo,že oblasti s nejvišší spotřebou masa obvykle vykazují i nejviší míru výskytu rakoviny,zatímco ve vegetariánských oblastech je tato míra mnohem nižší.V nedávné době se objevila hrozba tzv.NEMOCI ŠÍLENÝCH KRAV,odborně zvaná GREUSFELDT-JAKOBOVA NEMOC.odborníci si nejsou jisti jejím původem ani tím,co od ní můžeme očekávat.Jedna věc se však zdá být jistá:je mnohem nebezpečnější než AIDS a sedíme na časované bombě.Riziko nakažení je nejvišší u mozkových a nervových tkání,poté u svalové hmoty a krve.Pravděpodobnost umrtí u osob,které pravidejně jedí telecí maso a produkty z hovězího masa,je 13krát vyšší než u ostatních

21 Duška Duška | 9. ledna 2007 v 16:15 | Reagovat

T.H.Huxley ve své knize,Místo človeka v přírodě,Předkládá některé biologické a anatomické důkazi toho,že člověk není masožravec:

1.Střeva masožravců jsou velmi krátká,aby umožnila rychlé vyloučení hnilobných bakterií.Bíložravci,včetně člověka,však mají střeva velmi dlouhá,aby kvasné bakterie mohly řádně natrávit rostlinnou stravu.

2.Masožravci mají dlouhé zuby a v mnoha případech zatažitelné drápy k zabíjení a přidržování kořisti,zatímco býložravci mají zuby a drápy zahnuté a někteří z nich navíc rohy sloužící k obraně.

3.Čelisti masožravců se mohou otvírat a pohybovat pouze svisle,zatímco u býložravců i do stran(PŘI PŘEŽVIKOVÁNÍ).

4.Masožravci se nepotí,ale regulují tělesnou teplotu vyplazeným jazykem a rychlým dýcháním.Býložravcům k tomu naopak slouží potní žlázi,jimiž také z těla vylučují různé zplodiny.

5.Sliny masožravců neobsahují ptylin(jako je tomu u býložravců).Proto nemohou natrávit škroby.

6.Masožravci vylučují ve srovnání s býložravci 10 krát více kyseliny chlorovodíkové,která dokáže rozložit kosti v potravě.

7.Masožravci vodu chlemtají,ale býložravci ji sají.

8.Masožravci disponují pevným počtem zubů se zvláště výraznými špičáky,zatímco býložravci mají špičáky krátké,neuzpůsobené k trhání masa.  POPŘEMÝŠLEJTE OTOM MEJTE SE

22 Duška Duška | 9. ledna 2007 v 16:24 | Reagovat

ACH JO Mr.Wraithe UNIVERZITNÍ VZDĚLÁNÍ MÁŠ,UČIT SE BEZE SPORU UMÍŠ,JEŠTĚ ZAČNI PŘEMÝŠLET A BUDEŠ FAJN,PROMIN-NEMYSLÍM TO ZLE!

23 Mr.Wraith Mr.Wraith | 12. ledna 2007 v 17:28 | Reagovat

Hezké...inu mnoho myslivců = zajícova smrt. Střílite do mne ze všech kalibrů. Od střízlivých argumentů založených na donekonečna se opakujícím "hypotetických" zvířecích právech, přes přemlouvání skrzevá ekonomicko-statistické argumenty až po (ostatně jako vždy) po prachsprosté psychické vydírání.

Nicméně hádat se s vámi nechci - pochopil jsem, že nemá cenu Vám vnucovat své názory - nicméně pokud mohu - bych vám rád poradil: A sice to, že je možné argumentovat racionálně pro vegetariánství, ale je Vás Homo sapiens vegetariansensis nedůstojné prezentovat své názory skrze iracionální a citové vydírání. Protože zvířata NEMAJÍ PRÁVNĚ KODIFIKOVANÉ PRÁVO NA ŽIVOT(!!!) krom ohrožených druhů a týrání. TAKŽE ZVÍŘATA JSOU PRÁVEM CHÁPANA ASI JAKO "DÝCHAJÍCÍ ZBOŽÍ".

Já si maso jíst budu a vy ho zase jíst nebudete - je to jednoduché. A co se nasycení celé populace "kytkama" týče a neefektivnosti výroby masa, zde jsem egoista. Ať klidně celá Afrika pomře - protože to, že je tam hlad, je způsobeno zcela jinými důvody než-li výrobou masa u nás. Je to JEJICH VLASTNÍ NESCHOPNOST A NESCHOPNOST JEJICH VLÁD. Humanitární pomoc je to nejhorší co jim můžeme poskytnout, protože tak se nenaučí o sebe postarat.

TO DUŠKA:

Ale jo myslím, že mi to pálí. Jsem arogantní egoista, který poživačně vychutnává každý kousíček křupavého masíčka (v překladu: rozkládající se kus mrtvoly) a je mi zcela jedno jestli je to etické či ne. Týrání zvířat je nepřípustné, ale jejich "spotřeba" mě nevadí. Tobě však ano, proto maso nejíš.

24 Gloom Gloom | 14. ledna 2007 v 18:56 | Reagovat

Mr.Wraith:Tvoje názory jsou otřesný!

25 Lukáš Lukáš | E-mail | 14. ledna 2007 v 21:20 | Reagovat

Mr.Wraith - Novodobý Hitler...tvé názory značí jen tvou duševní nevyzrálost, nebo dokonce formu psychické poruchy. Doporučoval bych ti konzultace s odborníkem.

Chtěl bych tě vidět na místě jatečního zvířete či jako obyvatele Afriky.

Myslím že to jak prezentuješ své názory jen všem ukazuje jaká tebou obhajovaná kultura masa je!

26 Lenka a Eva Lenka a Eva | 15. ledna 2007 v 10:26 | Reagovat

Lukáš a Mirek:Souhlasíme!!!

27 Dr.Bolíto Dr.Bolíto | E-mail | 17. ledna 2007 v 8:35 | Reagovat

Vážení vegani, nikdo vás nyní nepřesvědčí že se mýlíte protože společnost ve které žijete není dokonalá je tvrdá a i krutá a taková nám zatím asi zůstane. Pokud své názory budete normálně prosazovat, tak ty, které neurazíte se možná zamyslí a něco se může změnit  a i vy můžete být spokojeni a pomůžete zvířatům o které vám tak proklamativně jde. Pokud budete své názory prosazovat militantně nevěřím tomu že kromě averze vůči sobě něčeho docílíte. Tak jak dopadly zatím všechny silové názory různých společenstev a vy se zařadíte vedle extremistických hnutí. Zvířatům je třeba pomáhat a ne škodit a to přes vaše ušlechtilé snahy se vám zatím také daří. Například vnikání do drůbežáren v noci, ktré jsme ve své praxi řešil, je vystavování zvířat neuměrnému stresu a je v rozporu právě zákona proti týrání zvířat, který pro vás je nedostatečný a asi i nepřijatelný. Je sympatické, že studujete odborný tisk a literaturu, ale prosím  vás i opačné názory jsou názory a pokud je principiálně zavrhnete, začnete se systematicky mýlit. Nelze si vybíran jen to co se vám hodí. Například esenciální bílkoviny zůstanou esenciálními ať se to jakékoliv ideologii líbí či nelíbí. Přeji vám lepší svět než je nyní a štěstí v životě pro vás a vaše oblíbená zvířata. Dr.Bolíto

28 Gogo (pro Mr.Wraitha) - ODPOVĚĎ NA PŘÍSPĚVEK Č. 17 Gogo (pro Mr.Wraitha) - ODPOVĚĎ NA PŘÍSPĚVEK Č. 17 | 18. ledna 2007 v 17:01 | Reagovat

Omlouvám se, že jsem dlouho neodpovídala (blížilo se zkouškové období).

1. a)Jsi kuna? Jestliže ano, běž do parku lovit veverky - samozřejmě vlastními zuby.

Jestliže ne, pak JSI DEMAGOG.

   b)Vím, že jsi nemluvil o kanibalismu. Chtěla jsem ukázat, kam by ta tvoje teorie o silnějších a slabších mohla vést. Zvíře je slabší než člověk. Postižený člověk je oslabený oproti ostatním. Zvíře nedosahuje takové mentální úrovně jako běžný člověk. Mentálně postižený člověk jí také nedosahuje.

Myslíš si, že se zvířaty můžeme zacházet jak chceme. Analogie je úplně jasná. Proč je podle tebe kanibalismus kanibalismem?

2. viz Duška

3.tady už není co dodat

4.Ano, organismus je schopen maso strávit(ale přináší to spoustu problémů, viz 5.). Organismus se taky vyrovná s alkoholem, nikotinem, kyselinou benzoovou - tedy do určité míry. Ale NENÍ TO OPTIMÁLNÍ STRAVA, což se taky za nějakou dobu projeví(opět viz 5.)

Ty opice taky nepopadaly hned.

Srovnáním trávicích soustav různých živočichů zjistíš, že se nejvíce podobáme lidoopům (ne paviánům). Člověk skutečně není klasický typ býložravce, který spásá travní porosty (kráva, antilopa), ale zvláštní druh býložravce, který se živí plody (ovoce), částmi rostlin (zelenina), ořechy, semeny (jako lidoopi).

5.Tím si nejsem jistá - kolik by toho měl člověk podle tebe sníst?

6.Zvíře má mozek a nervovou soustavu: a)je schopno uvažovat (sice ne v takovém rozsahu jako člověk, ale přece - je schopno se o sebe postarat)

b)cítí bolest

c)má oči, uši, smysly, vnímá svět obdobně jako člověk (viz můj první příspěvek č. 11)

d)pociťuje strach ze smrti

e)zkrátka kdyby ses nějakým zvířetem zabýval jinak než na talíři, poznal bys to - zvíře má s člověkem společnáho víc, než si myslíš

"Oči psa nebo koně vyjadřují jistou etiku" (Solženicyn, Matrjonina chalupa - část, kde píše, o co všechno přišla ruská krajina, ruští zemědělci po nahrazení zvířat stroji)

7.Je mi to jasné a tobě je doufám jasné, že i tohle je důsledek bezohledného nakládání se zvířaty.

8.S tvým univerzitním vzděláním to asi nebude tak horké, vzhledem k těm příšerným gramatickým chybám, co děláš.

Jde právě o to, že jsi "všežravec". To není předurčení, ale volba. A právě ta mě děsí.

9.Tuhle větu jsem vůbec nepochopila. Prosím, napiš to tak, aby tomu porozuměla i osoba (zatím) bez univerzitního vzdělání.

29 Asii Asii | 19. ledna 2007 v 17:11 | Reagovat

[18] Duška, 9.1.2007 04:01

Mr.Wraithe

1.-např Tygr by ti dal najevo kdo zvás dvou je silnější,. Tváří tvář by jsi byl podělanej až za ušima.

2.-Potřeby vlků jsou podobné s potřebami lidí- vlk má potřebu jíst,spát,bránit se plodit potomstvo-zachovat druh,kadit,čůrat atd. nebo snad ne???

3.-výslovně všežravé?! Ale notak jsem člověk nemám ani zuby tak ostré a dostatečně špičaté na trhání masa,ani drápy tak ostré,abych si tě pěkně roztrhal před tím než bych tě sežral.

4,-Přesně tak lidé svou brutalitou předčí všechny.

5,- Jasně cítí rostliny bolest,taky je jasné že jedna bytost je potravou pro druhou-musí být,tak je to tu řízené,ale násilí by mělo být jen tolik kolik je nezbytně nutné!! Nemyslíš????

6.- TY MĚ BAVÍŠ KLUKU.

7.-Ty prasata decimují určitým způsobem zemědělství, jen si představ někteří odborníci na výživu,životní prostředí a politiku uvádějí,že kdyby Spojené státy nakrmili obilím,které používají na výkrm dobytka,chudé a hladovějící lidi na celém světě,odstranilo by to hladovění a jeho hrozivé důsledky.Harvardský odborník na výživu Jean Mayer odhaduje,že snížení produkce masa o 10% by uvolnilo tolik obilí,kolik by nasitilo 60 milionů lidí.

V přepočtu na půdu,vodu a práci je maso nejdražší a nejméně efektivní potravinou.Pouhých 10% bílkovin,které skrmí dobytek,se vrátí v mase,které tyto zvířata poskytují.Navíc jsou zabrány stovky a tisíce hektarů orné půdy pro pěstování krmiva pro dobytek.Jeden hektar půdy využitý pro vykrmení vola poskytne jen přibližně jeden a čtvrt kilogramu bílkovin(TAK JINAK,JÍM JE PŘÍMO TY BÝLKOVINY,AT JSOU JAKÉKOLIV,NEŽVÝKÁM PŘEŽVÝKANÉ-SMÍCH.VEGETARIÁN JE DOSLOVA VITÁLNÍ,ZDRAVÍ,FIT ZNOVU SMÍCH) Stejný hektar osetý sojou vyprodukuje více než jedenadvacet kilogramů bílkovin.Zkráceně řečeno,výkrm dobytka na porážku je ohromné plýtvání světových zdrojů.

Pro vypěstování 1 kg pšenice je potřeba jen 60 litrů vody,zatímco produkce 1 kg masa vyžaduje něco mezi 2500 až 6000 litry vody.

K získání 1 kg bílkovin z masa,musí zvíře sežrat 7-8 kg rostlinné bílkoviny.Rovněž bylo zjištěno,že na 1 kalorii ze zvířecího masa připadne 7 rostlinných kalorií.Údaje sestavené americkým ministerstvem zemědělství ukazují,že půda potřebná na výkrm 1 průměrného zvířete může uživit 5 průměrných rodin lidí.

Průměrný Američan ročně spotřebuje kolem 120 kg masa,k jehož získání je potřeba pro výkrm zvířat asi 1000 kg obilí.Kdyby tentýž Američan jedl obilí přímo,uživilo by se alespon 8 lidí ze stejného množství,které je potřebné pro masitou potravu 1 člověka.Profesor George Borgstorm odhadl,že množství rostlinné stravy,kterou se krmí zvířata v Americe by samo o sobě stačilo k nasycení poloviny lidské populace na celém světě.

Pokud kráva průměrně dojí 10 litrů mléka denně po 10 měsíců v roce,da to 3000 litrů mléka,které může nasytit najednou 6000 lidí.Produktivita je průměrně 15 let,kráva tedy za celý svůj život může ukojit hlad 90 000 lidí,aspon jednou. Ale je-li táž kráva zabita, a její maso použito k jídlu,nenasití ani 100 lidí najednou.VEGETARIÁN NEBO NEVEGETARIÁN:VYBERTE SI SAMI.

Potrava složená z obilí,zeleniny a luštěnin uživí dvacetkrát více lidí než masitá potrava. Za současného stavu je polovina sklízených ploch určena pro výkrm zvířat.

Výzkumy ukazují,že na každých 8 kg obilí dostaneme zpět pouze půl kilogramu hovězího masa.

Nadbytečná spotřeba masa bohatých znamená hlad pro chudé.

Jedním z problémů současné civilizace je hlad. Podle vedení je nouze výsledkem negativních činností,vytvořenými skazonosnými činnostmi světové populace,nikoliv přelidněním. Země dokáže poskytovat každému,kdo žije na jejím povrchu,veškerou potravu potřebnou k životu. Nedostatek si způsobujeme vlastní chamtivostí s necitlivostí vůči ostatním živím bytostem,jako například zvířatům,která zabijíme.

Přes polovinu ročního úbytku lesních porostů na světě má na svědomí mýcení lesů pro zajištění pastvin pro dobytek. Ten spotřebuje zhruba polovinu světové produkce obilovin. Z obilí,které se stává potravou dobytka,přichází vniveč 90% protejnů a získání 1 kg hovězího masa navíc vyžaduje 500 krát více vody než získání stejného množství obilí.

Z ekonomického,biologického,etického a duchovního hlediska nejsou vegetariánství a ochrana krav prospěšné pouze lidem,ale lze je chápat i jako komplexní řešení celé spleti problémů,kterým svět nyní na začátku 21. století,čelí.Podívejme se spolu blíže na ty nejdůležitější z nich.

ZDRAVÍ

Pojídání hovězího či jakéhokoliv jiného masa,důvod k porážení zvířat,škodí lidskému zdraví.Pokud člověk,který má mnohem delší tračník tlustého střeva než masožravá zvířata,jí maso-

1.Ve střevní mikrofloře tlustého střeva jsou kvasné bakterie nahrazeny hnilobnými a zdraví škodlivé jedy se vstřebávají do krevního oběhu se zhoubnými následky.

2.Zastaví se přirozená syntéza vitamínu B12, což vede k chudokrevnosti.

3.Jedovaté látky ze zvířecího masa zbavují metabolismus uhlovodíků a mohou způsobit cukrovku.

30 Asii Asii | 19. ledna 2007 v 17:12 | Reagovat

nenapsal si toho mo?

31 Asii Asii | 19. ledna 2007 v 17:12 | Reagovat

nenapsal si toho mo?kdo to ma číst toto!

32 Asii Asii | 19. ledna 2007 v 17:12 | Reagovat

nenapsal si toho moc?kdo to ma číst toto!

33 Duška Duška | 19. ledna 2007 v 19:19 | Reagovat

Asii

Tohle na stránku nepatří! Jestli je toho pro tebe moc,číst to nemusíš! mějse

34 Mr.Wraith Mr.Wraith | 23. ledna 2007 v 22:12 | Reagovat

Fajn přiznávám - dostali jste mne, máte pravdu - jíst maso je nelidské....smekám pomyslný klobouk. Ale....přiznám se ještě k něčemu    (vyplývá to z mé i vaší argumentace): Jsem arogantní hovado, které je přesvědčené, že si může baštit k obědu co se mi zlíbí a je mi zcela ale zcela jedno, že přitom někdo (dobytek) trpí. Za ten smažený řízeček, bifteček, kuřátko na grilu, kachýnku atd MI TO STOJÍ.

JSME KRUCINÁL PÁNI TVORSTVA, DEVASTUJEME TUTO PLANETU UŽ 2 000 LET VE VELKÉM, TAKŽE SI MŮŽEME DĚLAT CO CHCEME. (jasně, že je to demagogie :-) )

Zkrátka a dobře - já jíst maso budu, i kdyby to byl nejsmrtelnější hřích ze všech smrtelný hříchů. JE TO MÁ VOLBA.

ps: Hezky se tu s Vámi diskutovalo.

35 Lukáš Lukáš | E-mail | 7. února 2007 v 11:39 | Reagovat

No konečně, to jsme chtěli slyšet ;o)))

36 hero hero | 13. února 2007 v 15:43 | Reagovat

lidi vy ste fakt kapku sahly ne jak tady ctu a proc se hadate kazdej ma svoji volbu a nikdo mu do toho nemuze kecat a jestli chcete tak se stante diktatorem pak kecejte to je fakt neskutecny co vy vymislite

(ps: zasmál jsem se) ale neblbnete jak mali haranti

ps:vas dobry pritel ktery vas sleduje :)

37 michal michal | 8. března 2007 v 14:15 | Reagovat

hlavne ze jite vsichni parecky a takove.honite vsichni machry jak o tom neco vite a pritom o tom nevite ani kulovi.ja na jatkach delam uz 5let a je to uplne jinak neztady melete za picoviny.Uz vidim jak vsichni na celem svete zerete ale do slova ty picoviny na hubnuti a mislite ze hubnete ano je to tak ze hubnete ale pomalu se chystate do hrobu vi debilove tady.

co si o sobe vubec mislite vy chudacci.

kdyby vas matky tim od malicka necpali tak byste uz davno nebily mezi zivima ,tvorama ale mezi mrtvolama.

tak vam laskave raDIM JESTE TAK JAK MATE A BUDETZE SE MIT DOBRE.

MAM PARTNERKU KTERA BYLA TAKY JAKO VI A TEDKA SE CHOVA UPLNE JINAC PROTOZE POCHOPILA CO TO JE A CO TO OBNASI

38 Bugi Bugi | 9. března 2007 v 11:40 | Reagovat

Myslím, že by se to bez těch slov obešlo-ne?

39 Vlk Vlk | 10. března 2007 v 9:18 | Reagovat

Hmm,maso,hmm dobrý.

40 chris chris | 20. března 2007 v 17:07 | Reagovat

všichni jste padli si pomyslete co by jsme delaly bes masa byly by jsme v koncich každy by nežral jen zeleninu podporuju maso ale v určite míře!!!!

41 kajulka =) kajulka =) | 24. března 2007 v 14:47 | Reagovat

omlouvám se,že jsem se sem tak vetřela ale něco jsem si tu přečetla sice nn všechno ale něco jj a na tom co tu každý napsal je aspon trošička pravdy!!! já teda nejsem vegetariánka a ani nikdy nebudu ,pže mám maso moc ráda a samozdřejmě ,že s masem by se to nemělo přehánět na obě strany ,pže v mase je spousta věcí co naše tělo potřebuje a tak by ho měl každý jíst nemusí se jím vyloženě cpát ale třeba aspon 2x-3x týdně mít maso k obědu nikomu neuškodí!!! sice mi je taky líto těch mrtvých tvorečků ale taky si musím říct ,že oni jsou k tomu i tak trochu předurčený

42 pája pája | 27. března 2007 v 14:30 | Reagovat

je to nechutné, když už lidé potřebují jíst maso, tak ať zvířata zabíjí tak, aby je to nebolelo a bylo to pro ně co nejméně stresující ..

43 Emily... Emily... | E-mail | 15. dubna 2007 v 21:29 | Reagovat

Ehm... přiznám se, že jsem nečetla všechny komentáře, možná to tady už bylo řečeno... ale názor, že pro lidi není přirozené jíst maso je taky docela hloupost, protože právě díky němu jsou tam kde jsou... vyšší přísun bílkovin z masa (které začali získávat lovem) jim zajistil ve vývoji rychlejší růst mozkové tkáně a to všechno (kdo chce vědět víc, určitě si o tom něco najde..) Osobně maso nejím, protože podle mě se už nevyvíjíme dost dlouho na to, aby nám jezení masa ještě nějak mělo pomoct. A pak tady jsou samozřejmě etické důvody...

44 akiro akiro | E-mail | 16. dubna 2007 v 16:49 | Reagovat

PROČ JÍM MASO

Při vegetariánské výživě může dojít k deficitu některých důležitých látek, jako jsou vitaminy B2, B12 a vitamin D, vápník, jód, železo, zinek, selen, nenasycené Omega-3 mastné kyseliny, aminokyseliny (esenciální kyseliny) a bílkoviny.Vitamin B12 je nejvíce zastoupen v potravinách živočišného původu a je téměř nemožné dostat ho do sebe rostlinnou stravou.Nízká hladina vitaminu B12 je velice rizikovým faktorem, protože může vést k hyperhomocysteinemii - zvýšené hladině homocysteinu, aminokyseliny, jejíž vysoká hladina v krvi znamená riziko mnohých nebezpečných chorob, jako jsou nádory, Alzheimerova choroba, revmatismus, ateroskleróza, poruchy mozku, osteoporóza, alergie, astma, deprese, popř. může vést k potratům či nedostatečnému vývoji plodu.Vitamin B12 přímo ovlivňuje vývin a zdraví nervové soustavy, syntézu DNA a tvorbu červených krvinek.

Bílkoviny jsou nepostradatelné pro zdraví lidského organismu. Jejich základním kamenem jsou aminokyseliny.Rozlišujeme 20 základních aminokyselin, z nichž 8 si naše tělo nedokáže syntetizovat samo, jsou to tzv. esenciální aminokyseliny, které musí být tělu dodány zvenčí, tedy stravou. Pokud se jedné z těchto esenciálních aminokyselin tělu nedostává, nemůže být plně využit ani zbytek organismu dodaných aminokyselin, dochází tak k nedostatečnému metabolickému využití aminokyselin a deficitu v zásobení bílkovinami. V problematice příjmu aminokyselin pro syntézu bílkovin u dětí je situace ještě ztížená, protože dětské tělo si samo nedokáže vyrobit ještě další dvě aminokyseliny (arginin a histidin), proto je nutné je dodávat stravou. Organismus v období vývinu vykazuje o něco vyšší potřebu bílkovin, než je tomu u dospělého člověka. Při jejich nedostatku může dojít i k nenapravitelným chybám ve vývoji orgánů a obranyschopnosti organismu.Jsou zaznamenány i tragické případy úmrtí nebo trvalého poškození fyzického či mentálního zdraví dítěte, zásadní narušení imunitního systému apod. následkem nevyvážené vegetariánské diety, postrádající některé důležité látky.Lékaři proto doporučují vegetariánským rodičům, aby své děti nejméně prvních 6-10 let života živili alespoň částečně masem a mléčnými výrobky.

Mluvíte tady něco o tom, že člověk není uzpůsobený na konzumaci masa. Podle stavby zubů ale tomu tak není a taktéž skladba trávicích kyselin v žaludku nasvědčuje o opaku. Jestli chcete obhajovat veteriánství na základě argumentů o nepřipravenosti člověka přijímat masitou potravu tak by jste se měli nad sebou zamyslet. Argument ohledně etiky nechám schválně mimo poněvadž to je věcí každého jak se s tím vypořádá.

HOWGH a MASU ZDAR

45 Me2d Me2d | 18. května 2007 v 15:26 | Reagovat

Prosimvas lidi... jako kdyby to nebylo jedno. Masozravce nepresvedcite aby nejedl maso. Stejne tak nepresvedcite vegetariany aby to jedli. Na svete budou porad lidi, kteri si stoji za svym nazorem a nikdy je nepresvedcite.

Jen by me zajimalo.. kdyby byli vsichni vegetariani a par lidi zabijelo zvirata, protoze dostalo chut na maso, co by se snima stalo? Sli by nakonec do vezeni, protoze je to nepripustne? Nebo by zabil trikrat nebohou kravicku a potom by ho cekal trest smrti?

Je to vsechno stejne. Kocku taky nepresvedcite aby jedla porad obiloviny nebo travu. Stejne tak nepresvedcite kravu aby jedla porad maso.

Souhlasim s tim ze to neni pekne na jatkach a neni z toho cloveku 2x dobre kdyz to ma potom jist. Ale kdo chce, tak at se tim treba zadavi.

Clanek doporucuju vsem

46 Fialka Fialka | Web | 24. května 2007 v 15:38 | Reagovat

Kočka je masožravec narozdíl od člověka.

47 Marketa Marketa | E-mail | 31. května 2007 v 20:57 | Reagovat

Boze..to sou totalni hovna!!!!Co kdyby ste se misto tech blbyhc reci o tom jak nase plasatecka trpi kdyz je pri porazce nedrbeme za ouskema a dobnych blbostech venovali necemu poradnymu!!!!!Timhle tim stejne jenom skodite...je to trapna demagogie na neinformovane lidi...zemedelci si vetsinou stejne nemuzou vybrat jak budou jejich zvirata zabita..bud je daji na jatka nebo si postavi svoje, kde by mohli se svymi zviraty nakladat podle sebe, ale v dnesni dobe je u nas vse nastavenou proti zemedelcum, takze se jim o takovych vecech muze jenom zdat...Tisickrat lepsi a uzitecnejsi by bylo, kdyby tady misto tohodle uhovnenyho, ufnukanyho clanku bylo trebas neco o tom co se s tim da delat...welfare-pohoda zvirat..napr.u porazky prasat:zmirneni stresu izolaci kovoveho hrazeni, kruhove mistnosti a pod....trebas si nezerte maso ale s takovou se na tomhle vrazdeni budete podilet stejne jako masozrouti protoze proti tomu nic nedelate...u vetsiny z vas je t ostejne jenom poza....

48 ušáček ušáček | E-mail | 9. června 2007 v 3:53 | Reagovat

Drbat za ouškama potřebuješ ty, je to velmi uklidňující.

49 *jOny* *jOny* | 12. června 2007 v 9:17 | Reagovat

twe lidi je to dost hnusny....a ty dlouhy wzkazy mate prawdu....ale zpet k weci...ty lidi co to delaj bych je nejradsi powesil na ptaka nebo za picu a nechal je wyset pekne dlouho bo jim udelal to sami co tem zwiratum ale za ziwa..curaci pojebany

50 Bebí Bebí | 19. června 2007 v 16:11 | Reagovat

asi budu vegetarián...

51 ušáček ušáček | E-mail | 30. června 2007 v 21:30 | Reagovat

Bebi,pokud je to alespoň trochu v tvých silách, tak tím vegetariánem (nkou?) buď. Držím ti palce.

52 ušáček ušáček | E-mail | 6. července 2007 v 19:15 | Reagovat

Moji mil. Jednou zemřeme všichni. Vegetariáni i nevegetariáni, zdravím kypící i nemocemi trpící. Ve skutečnosti jde totiž o to, jaký život si zvolíme. Zda ten konzumní, s automatickým přijímáním všeho,co nám okolí a společnost nabízí. Nebo život, v němž se zamýšlíme nad tím, co činíme, co přijímáme nebo naopak odmítáme. Ano, můžeme v klídku baštit maso. Vždyť je nám doporučováno i odborníky na výživu. A nebo pořádně otevřeme oči a mysl s"překvapením" dojdeme k závěru, že ty stoprocentní zdroje bílkovin,železa,minerálů,karnitinu atd. v mase obsažené jaksi,promiňte mi, ale nedobrovolnou smrtí zvířat zapáchají. A vymlouvat se, že zvířata mezi sebou se pojídají také? Viděl však z vás masojedlíků nějakého zvířecího predátora v masně či z regálů v supermarketech maso vybírat?  Pamatujte, že výlučně jen zvířata Bohem k tomu určená a uzpůsobená právo jiné zvíře život zbavit mají. Obecně se říká, že zvířata nemají takový cit a svědomí, jako my lidé. Že nepřemýšlí o tom, co dělají. Že ta zvířata zabíjí pudově. A vidíte? Přesto všechno predátoři nespočetněkrát méně zvířat než lidé za svůj život zabijí a zkonzumují.

53 Swen Hakon Swen Hakon | 12. července 2007 v 13:29 | Reagovat

Jen tak pro pořádek, mirkův nápad má něco do sebe. NĚKDO nás už dávno pěstuje. Nemějte z toho noční můry, nebojte se toho NĚKOHO, je to stejně jedno.

p.s. Já sám jsem masožravec a přesto jsem zdravej jako rybiška, glum.

54 ušáček ušáček | E-mail | 19. července 2007 v 23:00 | Reagovat

Jejda, kdopak pěstuje masožravé rybišky?

55 tom rezník tom rezník | 10. srpna 2007 v 13:18 | Reagovat

vy jste praštění masícko mnam mnam, ta krava nebo to prase by tu bez nas nebyli ty jsme si vyšlechtili pro maso chrante ty zviřata ktery se normalně nejí psy kočky a podobne a ne zviřata ktery jsme si vy¨šlechtili pro maso masožravcum zdar

56 Chaaz Chaaz | 11. října 2007 v 17:10 | Reagovat

lol

57 JRman JRman | 21. října 2007 v 21:35 | Reagovat

Docela jsem se pobavil..Je srandovni pozorovat jak si tady kde kdo mysli ze muze zmenit svet.

Zivot na zemi existuje uz peknou radku let ale poslednich par tisic let tady stihl clovek "pan tvorstva" napachat peknou skodu.Vzdycky v prirode fungovalo, ze existuji masozravci,vsezravci a bylozravci.Clovek je od prirody vsezravec tzn. zere na co prijde.Neco jineho je rozdil mezi potrebou a luxusem.Ale dle meho nazoru je maso zcela normalni casti stravy cloveka a neni nic spatneho,ze ho lide jedi.A to jestli "chudacci prasatka" citi nekolik poslednich minut bolest?To je rekl bych docela normalni,kdyz vas nekdo zabiji.Nevim kde se v lidech ta humanita tak najednou bere.I vy panove a pani vegetariani se jdete treba obcas napit, vlastnite auto,mate svuj byt,nechavate se lekarsky osetrit nebo treb jen jedete autobusem.To vsechno stoji penize nebo poskozuje zivotni prostredi.To ze vy si skocite nekam na pivo a nechate tam stovku neni nic jineho nez rozmar,pro severokorejce,inda,africana nebo namatkou kohokoli podobne chudeho,jidlo na nekolik dni.

Kdyby kazdej ropnej magnat dal jedno procento ze sveho mesicniho prijmu na chariatativni ucely tak uz by davno nemusely by podminky takove jake jsou.Zatimco kdyz se z nej stane vegetarian tak tim nepomuze nikomu.V dusledku ani tem prasatum.

Nemam nic proti tomu kdyz nekdo chce byt vegetarian, ale stejne jako ja nikomu neriakm ze zelenina je hrozna a ze by mel jist jenom maso, tak by dle meho oni nemeli presvedcovat nas nevegetariany o tom jaky jsme zrudy.

58 JRman (to ušáček) JRman (to ušáček) | 21. října 2007 v 21:44 | Reagovat

Ach tak, ty jeste veris v boha..?Tak v pripade,ze vetsina zdejsich prispivatelu je na tom stejne, vidim jakysi duvod pro jejich nekdy vice nekdy mene radikalni a vetsinou primo umerne rozumna doporuceni..

Dal tady snad nekomu "buh" pravo nekoho soudit,o necem rozhodovat nebo se radu veci vzpirat? Ale vsichni to tu delaji.. :-D

59 The Bierman The Bierman | 23. října 2007 v 13:24 | Reagovat

Maso dobré, maso ňam ňam, říkat to náčelník "Jed jsem sněd jsem".

No ale vážně - hele mám jednu vysoce důležitou námitku proti vegetariánství, kterou tu ještě nikdo neřešil:

A co jíst k pivu???? Vepřo-knedlo-pivo, vepřové koleno s vychlazenou plzínkou, tlačenka s octem a cibulí a k tomu pívo, buřty a pívo atd. Já nevím, ale brokolice a pívo se mi nezdá moc dobré.

60 usacek usacek | E-mail | 16. listopadu 2007 v 19:26 | Reagovat

JRmane. v Boha věří statisíce lidí, a mnoho mnoho z nich jí maso. A ruku na srdce:"Neříkáte snad právě vy masojedlíci, že to byl Bůh, který lidem dovolil zabíjet zvířata a jíst jejich maso?" Ano, JRmane, já věřím v Boha, ale nikdy jsem netvrdila a netvrdím, že Bůh dává či nedává právo někomu někoho soudit, o něčem rozhodovat atd. Kvalita rozhodování je na nás,lidech,samých. Nebo si snad myslíš, že ke mně jednoho dne sestoupil Bůh a se slovy "tytyty", nejez maso nebo se budu na tebe slobit, mi vytrhl maso z ruky neřkuli z úst? Jak říkám, to je výlučně věcí každého jednotlivce, zda bude či nebude jíst maso.

61 Jsem, který jsem jsem Jsem, který jsem jsem | 20. listopadu 2007 v 14:10 | Reagovat

Neberte moje jméno nadarmo, kurva!

                   Váš všemohoucí BŮH 2.01

62 usacek usacek | E-mail | 20. listopadu 2007 v 22:09 | Reagovat

Docela vtipné. Doporučuji ti účasr v zábavném pořadu vysílaném na HBO.Jmenuje se "NA STOJÁKA"

63 JRman JRman | 1. prosince 2007 v 10:14 | Reagovat

to usacek:

Jeden by se divil ¨co vsechno je dneska mozne..co takhle znam par "vericich" tak vetsina z nich si mysli, ze k nim buh jednou sejde ze sveho X-teho nebe a ukaze jim tu spravnou cestu.

A ja jsem sotve nekde tvrdil ze buh mi dal pravo nekoho zabijet,protoze tenhle argument mi prijde asi tak silny jako:"Dobro vzdycky vyhraje, protoze je to v kazde pohadce."

Ja jedniny se rozhoduju o tom jestli nekoho nebo neco zabiji a jak s tim dale nalozim.A taktez ja si za to pak nesu zodpovednost.Kdyz se mi bude treba ted chtit tak klidne muzu slohnout nekteremu z sousedo-myslivcu pusku a jit strilet do lesa po vsem co se pohne.A tezko me zastavi buh, ale pomerne snadno nekdo jiny s puskou:-D

Pro me pouze mezi virou v boha (presneji:--//-- a uznavanim cirkve) a omezenou schopnosti rozhodovat se spravne v charakteristickych pripadech existuje ekvivalence.

64 vishnu vishnu | E-mail | 1. prosince 2007 v 20:15 | Reagovat

Tedy nevím, ale nejsi ty tak trochu sobec?

65 JRman JRman | 7. prosince 2007 v 0:31 | Reagovat

:-))A dle ceho soudis.. ?To by me zajimalo .. ale rad bych konkretni "neco " z ceho tak usuzujes.. btw. urcite to nepopiram, ostatne kazdej clovek je sobec, akorat ze spousta z nich je ochotna se hadat do krve nez priznat, ze vsechno co delaji delaji v dusledku kvuli vlastnimu svedomi.. i ta nejvetsi dobra..

66 vishnu vishnu | E-mail | 7. prosince 2007 v 9:20 | Reagovat

Co tím myslíš?

67 JRman JRman | 11. prosince 2007 v 19:39 | Reagovat

Proste a jednouduse to ze neuznavam teorii kolektivniho svedomi a tudiz vse co clovek delaje, dle meho nazoru, pomerne pouze k jeho vlastnimu svedomi... Takze v podstate vsechno delas kvuli sobe..

jo a btw. oznacil bych se spis za individualistu-narchistu, ovsem prejimam zajimave myslenky i z jinych filosofii,vzdycky se sice rozhoduju jen podle sveho svedomi, ale snazim se vzdy prvne promyslet vsechny dusledky co nejdal dohlednu a jsem ochoten nest si nasledky vlastnich cinu...strucne receno: sobec mi prijde jako prilis zkracena definice;-)

68 vishnu vishnu | E-mail | 12. prosince 2007 v 22:03 | Reagovat

JRmane, žiješ ve společnosti, žiješ mezi mnoha lidmi, jsi součástí společnosti. Proto, i když neuznáváš teorii kolektivního svědomí a tváříš se že vše děláš jen za sebe, pro sebe , ve skutečnosti se vše to, co děláš zobrazí v celku, v celé společnosti nebo alespoň v její části. Nikdo tě nenutí,abys dělal něco dle kolektivního svědomí, ale ty, ač konáš jen za sebe(toto není sobectví), totokolektivní svědomí ovlivňuješ. Je to vzájemné. A tak i moje maličkost. Když jsem se rozhodla být vegetariánka, nemyslela jsem při tom na jakési kolektivní vědomí. V první řadě jsem myslela na sebe, na své fyzické a psychické zdraví, pak na to, že pomohu nevím jakému počtu zvířat. Vúbe cmi nepřišlo na mysl, co tomu řekne společnost, že jsem vegetariánka. Proto tedy, JRmane, ti napíši na závěr , že k vegetariánskému způsobu života mě dovedlo mé(i kolektivní)svědomí,  nikoliv že já bych ke svému (i kolektivnímu)svědomí potřebovala vegetariánství.

69 *** *** | 29. prosince 2007 v 11:19 | Reagovat

To Waster:To zajiste,ale dnes uz nejsme v praveku:D.

70 *** *** | 29. prosince 2007 v 11:29 | Reagovat

To Tom reznik:Tak ty bys chranil kocky a psy jo?Protoze doufas,ze se neji?Aha.Tak to te budu muset vyvest z omylu.I psi a kocky se jedi(CINA).A to je pro spolecnost velice nechutne a brutalni.Proc?Protoze jde o domaci mazlicky?Kocky i psi maji srdce,organy...ale stejne tak i prasta,kravy a dalsi...Tim si nam tedy jasne naznacil,ze kocky a psi jsou neco vic,nez kun a krava.Ale nesjou.Je to jako srovnavat cernochy a bílé.Jsme sice jina rasa,ale jsme lide.Takze  at uz se jedna o kravu ci kocku jsou to zvirata.A ty by se zabijet pouze pro maso,ktere je pro nas lehce nahraditelne nemeli.

71 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

72 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

73 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

74 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

75 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

76 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

77 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

78 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

79 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

80 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

81 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

82 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

83 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

84 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

85 Vishnu Vishnu | E-mail | 7. ledna 2008 v 20:41 | Reagovat

to ***   -)   ahojky, Jak se ti daří?  Myslím na tebe. Brzy zveřejním svoje vegerecepty.

86 Vishnu Vishnu | E-mail | 12. ledna 2008 v 22:25 | Reagovat

zase jsem tady několikrát, ale ne záměrně. promiň.

87 Petra Petra | 9. února 2008 v 13:04 | Reagovat

Kurvy sou to nic jinýho!!

88 Mimi Mimi | 9. února 2008 v 15:30 | Reagovat

no nevim jak vy, ale já se na jatkách pohybuju deně, deně to vidim jak se zabíjí, a deně jsem u toho, ráda si dám řízek, pečený kuře a nejradši dršťkovou a zabijačkovou polívku, miluju steaky a co? již v době kamenný se jedlo maso a taky si ho nejdříve museli ulovit, víte vůbec jak je vinikající udělaná domácí tlačenka? nebo jak osmažené játra s tatarkou? asi ne? mě by spíš přišlo jako týrání, kdybych si to dát nemohla, je pravda že někdy to je divnej pocit vidět umírat zvíře, ale vždy to mají rychle za sebou a u nás na jatkách rozhodně nikdo netrpí,měli byste se spíš zabívat tím proč děti v Africe trpí hlady a proč nemají dostatek jídla a né tím jestli ten jí maso a ten ne, je to přece každýho názor a věc a rozhodně byste sví názory měli hlásat, to neříkám ,že ne je svoboda projevu,ale proč někoho do něčeho tlačit a nutit? ať se každý rozhodne sám jestli to bude jíst nebo ne, ale věřte ani nevíte o co všechno přicházíte

89 vishnu vishnu | 10. února 2008 v 19:07 | Reagovat

no, to nevím, o co přicházíme, když nejíme části těl zabitých zvířat. Ale vím, o co přichází ta zvířata.

90 Alča Alča | E-mail | 18. března 2008 v 20:06 | Reagovat

čau...taky jsem byla na praxi na jatkách a není to ani z daleka tak strašný jak tady popisuješ!!!a navíc všechna zvířata jsou napřed omráčena a pak teprve zabita vykrvením.Maso je, ať chceme nebo ne, důležitou součástí jídelníčku, protože člověk je všežravec.A ti co maso nejedí jenom kvůli tomu, že mají pocit že, zvířata na jatkách trpí jsou u mě, s prominutím neinformovaní blbci!!!

91 dvoupaprsek dvoupaprsek | 22. března 2008 v 1:40 | Reagovat

taky názor.

92 Lukáš Lukáš | E-mail | 22. března 2008 v 13:39 | Reagovat

no pokud na to máš žaludek a svědomí, tak proč ne...já s tímto zbytečným průmyslem nechci mít nic společného...měj se

93 Romana Romana | E-mail | 14. července 2008 v 19:48 | Reagovat

Každý může mít svůj názor a také ho většinou má.Pravdou je že by člověk měl být soudný a myslet na to že tak konzumním a nerozumným životem to daleko nedotáhneme. Jatka je špatná,špatná,špatná věc.Mluvíte tady o pravěku a podobně ale jatka nejsou lov mamuta!!!!Pravěcí lidé lovili zvířata pro nasycení celé tlupy ale lidé,kteří vymysleli jatka jaký k tomu měli důvod???Nikomu svůj názor nevnucuji,jsem vegetarián a vždy jím budu.Zabít zvíře je stejné jako zabít člověka.....

94 Majo - LFUK Majo - LFUK | 3. listopadu 2008 v 22:57 | Reagovat

Akousi nahodou som sa tu vyskytol..neda mi aspon nieco nenapisat.

Myslim, ze sme dostali slobodnu volu no v prvom rade sme dostali celkom dostatocny rozum aby sme dokazali zit v sulade s ostatnym zivotom a zaroven boli stastni.

Takisto si myslim, ze ako ludstvo by sme sa mali vyvijat nielen pudovo ale aj duchovnym smerom.

Chodim prednasat o vegetarianstve (bez mliecnych vyrobkov, vajec a sladkosti), sam som sa vyliecil z veci ktore lekari pokladali za nevyliecitelne a poznam zopar ludi ktorych lekari uz odpisali a dnes su medzi nami, citia sa skvele. Co sa tyka potreby napr. masa, to je predsa uz par desatroci vyvratena teoria ktora sa sem zial velmi tazko prebija.

Ano, tiez som jedol vsetko a aktivne sportoval a v dvadsiatke sa citil ako styridsatrocny:)neodsudzujem za to svojich rodicov, dali mi najlepsie co vedeli, no kazdemu by som doprial ten obrovsky rozdiel ktory som mohol na sebe pocitit.

Viem, ze sa neda svet zmenit k lepsiemu zo dna na den, no nemyslim si, ze sme tu len nato, aby sme bezducho prezivali. Ak mame byt "panmi tvorstva" na Zemi, ci bude nasa dalsia civilizacia degenerovat alebo si zasluzi toto pomenovanie.

ps: viem ako chutia dobrotky z masa, no je to cele LEN o koreni,samotne maso chuti asi malokomu:)takze odvolavat sa na chut je len nasa pohodlnost

95 Řeznici Řeznici | 28. ledna 2009 v 12:02 | Reagovat

Řezníci 4 ever jaky pak chudaci zviratka sou proto chovany ne !!!!

96 Swen Hakon Swen Hakon | 28. března 2009 v 0:01 | Reagovat

Jím to, co mi chutná a nenechám si do toho od nikoho kecat!

97 Lukáš Lukáš | 30. března 2009 v 11:18 | Reagovat

To je typické, a nikterak mne to nepřekvapuje.

98 Kacza Kacza | 20. dubna 2009 v 14:08 | Reagovat

:D to že o těch jídlech nevíš..zkus ňákou kuchařku/tu bez mrtvol/..třeba VAŘÍME V RYTMU RO(C)KU..k pivu..?třeba knedlo,zelo,tofu...nebo pořádně vyuzený VegaVital klobásky...můžeš se jima přejíst a nebudeš se cejtit těžce a budeš vědět že nejíš prasečí rypáky,zbytky výkalů a chrupavek narvanejch do prasečího střeva..:)

99 Swen Hakon Swen Hakon | 29. října 2009 v 13:29 | Reagovat

Nevěděl jsem že jsou rypáky, výkaly a chrupavky součástí kuřecího řízku... Když už píšete, pište spisovně. A ještěk vegetariánské stravě, většina výrobků které jsem viděl byly 2x až 3x dražší než "normální" potraviny.

100 Swen Hakon Swen Hakon | 29. října 2009 v 13:42 | Reagovat

Dosud jsem reagoval na vaše komentáře. Teď jsem si konečně přečetl komentovaný článek a konečně si prohlédl úplný obraz. Ten článek je štvavý! Pokud někdo vynalezne postup výroby masa se všemy jeho nutričními, chuťovými a v neposlední řadě fyzikálnímy vlastnostmi bez "použití" jako polotovaru, jsem ochoten platit víc. Do té doby má každé jateční zvíře smůlu. Skončí na talíři.

101 lenin lenin | E-mail | 9. července 2010 v 21:21 | Reagovat

no teda ja mam na to ted tento nazor. Nic se nema prehanet. maso jim hrozne malo a navic mi nechybi.ale lide kteri odmitaji jist maso jsou litostivy a ja taky to tak je. taky sem nejidavala maso kdyz sem videla jak zabijeli konicka. je to hnus jak se s nimi zachazi. ale jednu vec nezapomenme!!  clovek je vsezravec a ne bilozravec, jist s mirou to je vse. a jeste jedna rada , je blbost nejist maso uz proto ze kdyz jste nemocni leky ktere dostavate byli testovany na zviratech, kosmetiku kterou si kupujete byli testovany taky na zviratech, ockovani taky, vsecky medicalni poznatky a vyzkumy byli testovany na zviratech, me se to taky protivi a je mi tech zvirat lito , ale vemte si ze i materialy treba umela hmota , silikon atd taky urcite muselo to byt testovany. kdyby se nikdy nedelali testy nemeli bychom ani ockovani, ani leky na ruzna zavazna onemocneni a kdyz byste meli napr. vase  dite vazne nemocne tak byste udelali vse aby ste ho zachranili, a diky  zviratkum mame otestovane leky, ktere leci. muj syn je vazne nemocny kdybych nemela leky zemrel by.  ma to vse sve pro a proti ale uvedomme si ze vegetarian ci vegan je blbost kdyz na druhe strane uziva leky, maluje se, ockuje se. , kvuli litosti ze zvirata umiraji kvuli nam bysme museli zit sami jako zvirata nekde v prirode , bysme neprezili . vzbutte se nikdo neni opravdovy vegetarian to neexistuje. vetsina potravin , materalu atd byli testovany.

102 Nany Nany | E-mail | 23. prosince 2010 v 12:01 | Reagovat

Jsem vegetarián, ale zastávám názor, že každý má na výběr, když chce někdo jíst maso, tak ať ho jí, ale já ho jíst nebudu, je to konec konců jeho volba. Je jasné, že mi těch ubohých zvířat je líto, ale já sama jsem se stala vegetariánem, ne kvůli této lítosti, ale ze zdravotních důvodů, vedlejší efekt bylo uvědomění si..Nejsem jedna z těch co do lidí troubí horem dolem, stejnak to nemá smysl, však to znátete, tak jsem na to rezignovala a jedu si tu svou, oklím jsem brána, rodiče a prarodiče se mi přizpůsobují. Jsem šťastná :) Budtě i vy :)

103 Kittanya Kittanya | Web | 27. března 2011 v 11:04 | Reagovat

K tomuto přehnanému článku jsem se vyjadřovala už dříve v tomto článku http://kittanya.blogspot.com/2010/12/veterinari-takyveterinari.html
Slečna je evidentně takyveterinář. Ovšem, některé provozy nesplňují podmínky dané zákonem, to je věc justice a finanční záležitost. Ale já jsem byla zrovna v provozu, kde skutečně fungovalo well-fare zvířat, veterinární prohlídky se prováděly poctivě a jemně, omráčení zvířat bylo rychlé a dokonalé a čistota zařízení byla skoro jako ve špitále. Ve Francii mají dostatečné množství financí k tomu, aby tyto podmínky zajistili. Neříkám, že ty krávy šly na porážku s nadšením, ale zbytečně netrpěly a žily ve vynikajících životních podmínkách a měly dobrý zdravotní stav.

104 Kittanya Kittanya | Web | 27. března 2011 v 11:06 | Reagovat

[101]: Kde všichni berou, že existuje bíložravec? To už je asi třetí komentář. Správně je BÝLOŽRAVEC.

105 Lucia Lucia | 31. července 2011 v 16:46 | Reagovat

K tady této pro a anti masové válce mohu říct jen jedno. Měli bysme místo hádek se dát do klidu a nechat aby si lidi sami přišli na správnou cestu. Nikomu nic nevnucovat. Mohu říct, že mnoho lidí zkrátka když se hádá, tak chce mít pravdu..proto tohle nikam nemůže vést, akorát se přidělává další agrese. ;)

106 Lucia Lucia | 31. července 2011 v 17:09 | Reagovat

aha, odkazy zde nejsou povoleny, tak jestli to autor neschválí, tak tady píšu názvy dokumentů, jež se tohoto nějak týkaj a můžete shlédnout, pro odvážlivce a milovníky pravdy :
Food Matters ( Na jídle záleží )
Food inc. ( Potraviny a.s.)
Earthlings ( Pozemšťané )

107 Chochi Chochi | E-mail | Web | 29. září 2011 v 10:49 | Reagovat

Vstřebal jsem to, neboť žádný učený z nebe nespadl....žeee:-)

108 Barunka Barunka | 19. ledna 2012 v 0:31 | Reagovat

:-) tady se asi clovek nenudí...jim maso :-) vegetarián jsem byla na zkoušku a uz nikdy nechcu byt :-)poradny steak je steak!! A jsou farmy kde kráva skoro vůbec netrpí....  su proti tomu co se děla na jatkach při velko porážce!!!!v pravěku mamuta nikdo neodmitl :-) Jo a vajíčka jíte? Rohlíky?dorty? Tak se podívejte v jakých podmínkách se chovají snůšky slepice!,a přestanete skrz to jist taky vajíčka!!!!! To mu říkám tyrani,nevidět svetlo a byt v kleci a cely život zrát zrní!!!!!!!

109 klara klara | 29. března 2015 v 14:11 | Reagovat

Ale zaplatí zato životem.Docela vysoká cena za trochu trávy a mrkve :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama