Zbytečné obavy

13. července 2006 v 20:43 | www.vegspol.cz |  Rizika vegetariánství - veganství
Objevil se zde komentář s tím, že jsou články jednostranné, a neuvádí se zde rizika spojená s veg*anstvím.
Myslím že vše potřebné pro vyvrácení zbytečných obav najdete zde
Česká Vegetariánská Společnost vydala tzv. Vegetariánskou výživu v kostce která podrobně popisuje vše potřebné pro správnou výživu člověka.
 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (463)
Zobrazit starší komentáře

401 dvoupaprsek dvoupaprsek | 21. července 2008 v 3:46 | Reagovat

jaroslave, jsi krásná a čistá duše. Děkujeme.

402 Katka Katka | 26. července 2008 v 23:02 | Reagovat

Hele, já mam zvířata moc ráda...ale vegeteriánka nejsem a asi ani nebudu, nikoho o ničem nepřesvědčuju...ae víte co je to třeba potravní řezězec??? a popř. třeba přemnožení? a nahrazovat maso doplňkami stravy(práškama) by mi asi nenapadlo...ale proč to dělat jednodušd, když to jde i složitě, co? :-)

403 vishnu vishnu | 27. července 2008 v 20:25 | Reagovat

potravní řetězec? Jak to myslíš?

404 vishnu vishnu | 30. července 2008 v 15:10 | Reagovat

tak, Katko, kde je odpověd?

405 vishnu vishnu | 11. srpna 2008 v 1:08 | Reagovat

tak my pořád čekáme, že nám vysvětlíš ten potravní řetězec

406 Jaroslav Jaroslav | 19. srpna 2008 v 23:01 | Reagovat

Je to tak strašně jednoduché a přesto tak složité. To je to co mi vrtá hlavou. Jakou moc to má nevědomost. Někdy bych byl raději to zvíře na jatkách než člověk. Morálně bych byl totiž mučedníkem a takhle i když maso v žádném případě nejím, jako lidská bytost mám na rukou krev. Bolí mě to.Zdravím vás všechny, kteří nejste zaslepení a děkuji vám za to.

407 vishnu vishnu | 20. srpna 2008 v 20:10 | Reagovat

Milý Jaroslave,možná že jsi ve svém životě dčíve maso jedl. Ale ty jsi uvědomělý. Ty víš. A proto si, prosím, odpusť a nepociťuj krev na svých rukách. Každého z nás občaw "tlačí"kolektivní karma, ale, jak se říká:" Chceš-li změnit své okolí, změň v první řadě sebe sama. A tys to, Jaroslave udělal a děláš. Jinak přeji všem živým bytostem, aby té zaslepenosti stále ubývalo a tobě přeji hodně síly a štěstí.

408 Jaroslav Jaroslav | 21. srpna 2008 v 20:17 | Reagovat

Děkuji, přeji ti také to samé, to víš, že vím, a to vědění právě tak bolí. Vím, že každý okamžik někdo zbytečně trpí a nemohu s tím prakticky nic udělat. Často také přemýšlím o argumentech lidí co tvrdí, že kdyby na světě lidé nejedli maso, byla by zvířata přemnožena, že se musíme bránit proti nemocem a nákazám atd...Hubí se hlodavci, hmyz atd. I to mne štve. Ale co s tím? Jak vytvořit takovou prevenci, aby tato radikální řešení nemusela být praktikována atd. Dost se tím vším trápím a přemýšlím o tom jak zmírnit veškeré utrpení. Zdravím.

409 vishnu vishnu | 23. srpna 2008 v 15:31 | Reagovat

Mě to štve taky. Už ten na hlavu postavený názor, že by se zvířata přemnožila, kdyby lidé nejedli maso! toto by možná mohla být pravda(možná), kdyby lidé jedli přemnožené hlodavce a, hmyz atd. Ále, to se masojedlíkům nechce. Místo toho se cpou masem a masnými výrobky(fůůůůj) ze zvířat v obludném množství chovaných právě pro výrobu(fůůůůůůj) masa.brrr. Takže s tebou Jaroslave plně cítím a v myšlenkách ti budu pomáhat s řešením tohoto problému.

410 Marek Marek | E-mail | 27. srpna 2008 v 12:11 | Reagovat

Ty texty tipu: člověk je všežravec maso potřebujeme k životu. Vubec nechepu za prve dnes je dost vegetarianskych vyrobku ktere maso nahradi a za druhe:člověk je všežravec tak proč by nešlo žit jen o zelenine kdyš s ni do děla dostanem potřebne živyny.

411 vishnu vishnu | 27. srpna 2008 v 12:41 | Reagovat

to máš , Marku, pravdu. A ty jsi Marku, vegan?

412 oslík oslík | 30. srpna 2008 v 18:17 | Reagovat

Ahojky já sem skoro rok vegetariánka a musim říct že je to o dost lepší..prostě si připadám mnohem líp. Hodně jsem přemejšlela o tom, jestli se mám stát vegankou ale nakonec jsem dospěla k závěru že na to asi zatim nemám a že jestli někdy, tak až budu závislá sama na sobě, ne na rodičích.

413 vishnu vishnu | 30. srpna 2008 v 19:54 | Reagovat

děkují ti všechna zvířata, která jsi již zachránila svým vegetariánstvím a která ještě zachráníš a všechny kravičky, všechna telátka a všechny slepičky se těší až bude šzávislá jen na sobě samé.    Měj se krásně.

414 -KaJUshQa- -KaJUshQa- | Web | 8. ledna 2009 v 9:19 | Reagovat

Chibý mi tu článek co smí a nesmí vegetarián jíst :-(

415 kochanski kochanski | Web | 18. ledna 2009 v 17:20 | Reagovat

-KaJUshQa-

Co se mě týká, tak otázka by měla být položena spíš: co chce a nechce vegetarián jíst, jelikož to nevychází z příkazů, ale osobního přesvědčení.

Ale zase pravda, že pokud by jedl maso, tak by se těžko za vegetariána mohl považovat:-D

416 ŽIVOT SÁM ... ŽIVOT SÁM ... | E-mail | 23. února 2009 v 9:52 | Reagovat

INFO ... pro masožravé přispěvatele:

víte že arabové mají 1 z trestů smrti takový, že krmí odsouzence jenom masem ... a prý spolehlivě do 1 měsíce zemře ... :-0

1)co asi na mase může být tak zdravého že ?

2)info pro obhajovatele obsahu bílkovin v mase (kterou prý nelze nahradit:) ... tedy: bílkoviny obsahuje "leccos" ... a to že někdo jí maso neznamená automaticky ... že jí bílkovinu :)

3)ještě tak syrové maso, může být prospěšné mj. skrze enzymy (např. tatarák)... ale pečené, uvař. aj. uprav. ... je mrtvá potrava

TAK DOBROU CHUŤ ...

417 ŽIVOT SÁM ... ŽIVOT SÁM ... | E-mail | 23. února 2009 v 9:58 | Reagovat

JO a ještě bych dodal pro lidi interesující se pro zdravý život a chtějí mít ... JASNO :o)

DOPORUČUJI SI PŘEČÍST KNIHU:

SÁM SOBĚ DOKTOREM ... která trochu vnímavému vysvětlí:

- PROČ JSOU LIDI NEMOCNÍ ...a co s tím

- CO S ČÍM SOUVISÍ ... žádný doktor to tak srozumitelně nevysvětlí

LIDÉ ... MÁM VÁS RÁD ... ČTĚTE

418 Zhaneta Zhaneta | E-mail | 4. dubna 2009 v 19:14 | Reagovat

Vsichni vegeteriani a jim podobni mi prijdou uplne blbi, jelikoz tim, ze nebudou jist maso jatka nezastavi a myslim, ze i v Bibli je, ze clovek muze jist i maso a Buh prece neni proti prirode. Mimochodem, prezili vzdy ti silnejsi a behem evoluce prezil vzdy druh, ktery jedl masu. Mimochodem mam rada i zvirata, treba kure na paprice. Doufam, ze vsem vegeterianum tady je pekne blbe, pekny den. ;o)

419 codcdjyo codcdjyo | E-mail | Web | 21. dubna 2009 v 20:19 | Reagovat

IBcUmY  <a href="http://eyglynyvjvdw.com/">eyglynyvjvdw</a>, [url=http://dacbwhgksotl.com/]dacbwhgksotl[/url], [link=http://hktytamhcjis.com/]hktytamhcjis[/link], http://wzkdrsjtolwf.com/

420 Jaroslav Jaroslav | 15. května 2009 v 7:31 | Reagovat

Zhaneto, nevíš holka co mluvíš, jako by jsi sama sebe porcovala, když pohrdáš životem druhého, třeba že je to kuře, neboť je světlo a temnota a ty přeješ temnotu druhému, vkládáš do úst slova boží, aby jsi obhájila vraždu a co může být více mrzké, tvá pýcha a přesvědčení je doznání o tom, že absolutně nevíš co činíš a nejsi v obraze reality života, stejně jako většina - zdegenerovali jste, je to moc smutné.

421 Lucka Lucka | 20. května 2009 v 7:44 | Reagovat

celou diskuzi jsem přečíst nezvládla, ale co jsem přečetla mi stačí... to je tak vtipné jak se masojedi obořují na vegetariány a nadávají jim (nám)... argumentují tím, že jsme všežravci, ale ono je to úplně jinak... svojí trávicí soustavou a to celou od žvýkacích svalů, zubů až ke konečníku jsme klasický příklad býložravce... ale chápu, že pokud je něco tak zakořeněné jako zvyk nebo tradice, těžko se člověk vyrovnává s tím, že žil celý život ve lži a hájí svoji pravdu nadávkami a násilím... před dávnými časy si lidé taky mysleli, že je Země placatá a je středem vesmíru :-D Já osobně maso nejím 12 let (polovinu života) a jsem zdravá a to myslím upřímě vážně, mám 2 zdravé děti, které jsem bez problému odkojila... tak mi ,prosím, někdo vysvětlete, kdy teda na sobě začnu pociťovat nějakou újmu? Přece, kdyby mi něco ve stravě chybělo a nedostávalo by se mi vitamínu B12, železa a dostatku bílkovin po dobu 12 let, už bych byla asi mrtvá, ne? No, já za sebe můžu říct, že jsem za těch 12 let neměla ani jednu zácpu ani průjem... a co to tak pozoruju okolo sebe, tak u "normálně" se stravujících lidí je to docela běžné - zácpa, zaražený prdy... bolení břicha, tvrdá stolice... a to je jako zdravý?

422 barca barca | 28. června 2009 v 23:10 | Reagovat

[421]: Kdybysme meli travici trakt jako bylozravci, maso vubec nestravime, takze spatnej argument:)zkus dat krave maso a zabijes ji.

423 Lukáš Lukáš | 29. června 2009 v 13:22 | Reagovat

[422]:  No to by ses divila kolik masa kráva deně spase společně s rostlinama ve formě housenek, brouků, vajíček, mšic......Tak si uděláme pokus, jez po nějakou dobu (třeba měsíc) pouze a jenom maso a uvidíš že následky na sebe nenechají dlouho čekat. No ale pokud jíš pouze rostlinnou stravu po neomezeně dlouhou dobu, nestane se nic. Prostě budeš zdravá dál. No a z toho vyplývá že člověk není masožravec, ale všežravec. Kdyby lidi jedli 90% rostlinou stravu a 10% maso, neřekl bych ani slovo. Ono je to ale dnes naopak, no a stačí se podívat na statistiky úmrtnosti a chorob dnešního člověka, a zjistíš že minimálně 80% z nich jsou způsobené přímo či nepřímo s nesprávnou stravou, nadměrnou konzumací živočišných výrobků.

424 Dan Dan | E-mail | 17. října 2009 v 13:17 | Reagovat

Jsem vegetarián s výjimkou ryby a vajec asi 2 měsíce - ze zdravotních důvodů. Ryby a vejce jím proto abych nebyl kost a kůže :)).  Vždy po ránu mi bylo špatně, bolel mě žaludek, třes v nohou, doktoři nic nezmohli, prý od narození slabá slinivka - po 5 let, která nedokáže zbavit tělo toxinů. Těch je nejvíc v mase a uzeninách. Vždy po tom, co jsem snědl uzeninu - párek,klobásu, ale i uzené kuře na dřevěném uhlí a to nejen navečer, mi bylo ráno extrémně špatně. Zjišťoval jsem různá jídla a různé časy, různá množství. V krátkosti výsledek: Jsem NAPROSTO bez problémů když nejím nic s masem a hodinu před spaním si dám ovoce, např. broskve, švestky, ananas (pozor hubne se). Volba pro čtenáře: Chceš-li být zdravý/á nebo jen nezatěžovat organismus (mršinami:))), nejez maso. Etické důvody též beru v úvahu, viděl jsem jatka. Z finančních důvodů se však zacházení se zvířaty na nich těžko změní.

425 Lenka Lenka | 12. ledna 2010 v 17:25 | Reagovat

Argumenty jedné i druhé strany jsou dobré a myslím,že bysme se vzájemně měli respektovat. Jen bych touto cestou chtěla poprosit vegetariány, aby svým chováním neodrazovali ostatní od vegetariánství. Ono když vám někdo u nedělního oběda dělá přednášku, že žerete chcíplinu, tak to moc pěkné není a leda proti sobě někoho poštvete. Věřte mi. Mám sestru vegetariánku, v ledničce nesmí být maso v jednom regálu s jejím jídlem, nemůže nic přijít do kontaktu s masem. A že by jen maso způsobovalo obezitu se mi taky nezdá, žádná štíhlinka to tedy není, když si místo masa dá dva tučné sýry. Jen bych ráda, abyste na lidi,kteří jí maso, neútočili. Tím totiž jen zajistíte, že si maso budou dávat čím dál častěji až s chutí, jen aby nebyli tak otravní jako vy.

426 !!! !!! | 28. února 2010 v 23:17 | Reagovat

[402]: Ty jsi tedy dobře pitomá.a když mluvíš o přemnožení, tak došlo ti, že nejvíce přemnožen je člověk??je mi tě líto....

[402]: A mít ráda a mít "ráda"- dost velký rozdíl!!

427 !!! !!! | 28. února 2010 v 23:26 | Reagovat

[418]: Nepřežil silnější,ale chytřejší- jen pro upřesnění. jinak by člověk nestál tak vysoko- už vidím jak se se svoji tělesnou schránkou brání tygrovi!!:) Ty tvé řeči jsou dost ubohé. Jsi zakomplexovaná chudinka. A raději budu "blbá",ale vlastně tím tak chytrá...já svým chováním neubližuju,ale můžeš říct totéž ty??Zajímalo by mě jestli by si zvládla zvíře sama zabít?? A sice možná úplně nezastaví,ale neříká ti nic- není poptávka není nabídka?? Jediná blbá si zde nakonec ty, sorry ale je to tak:)

428 !!! !!! | 28. února 2010 v 23:30 | Reagovat

[424]: Já s tebou jen souhlasím. Přiznám se, že jsem vegetarián teprve přes rok a stydím se vlastně sama za sebe, že jsem k tomu dospěla až po takové době. Ale můžu říct jedno- dřív jsem byla šíleně unavená, trpěla jsem na šílené ekzémy...od odby co maso nejím mám mnohem víc energie a ekzém??témeř pryč. Proto mě rozčilují ty nesmyslné řeči o tom, že kdo nejí maso bude slabý kdosi cosi...celé velké skupiny se živý nemasitou potravou a jsou naprosto zdraví- budhisté, rastafariáni atd...a kdo jiný má bát tedy důkaz toho, že bez masa to jde??asi přeživší vegetariáni. Každý by si to měl zkusit a ne jen hloupě odsuzovat!!

429 Alli Alli | 3. března 2010 v 0:19 | Reagovat

Moje řeč :-)

430 Alli Alli | 3. března 2010 v 0:24 | Reagovat

Tak,tak...GO VEGAN!

431 Alli Alli | 3. března 2010 v 0:45 | Reagovat

Milá Lenko,zkus vzít v potaz rozhořčení veganů,nebo jen vegetariánů. Je opodstatněné. Pársetletá historie nám říká,že zvířata jsou tu pro nás,aby nám sloužila. A my vegani říkáme,že je to omyl. Věříme,že všechno zvířecí utrpení je zbytečné jenom kvůli naší chuti. Když k tomu připočteš plochy,které jsou,jak pro pěstování krmiva pro dobytek a drůbež,tak pro pastviny a velkochovy,nehorázně veliké a během pár desetiletí jsme kvůli pětinásobku své konzumace masa a živočišných produktů vykáceli cca polovinu pralesů,tak něco není v pořádku. Tímto tempem našim dětem připravujeme bídu a nedostatek. Vše putuje tisíce kilometrů k vašim mlsným jazýčkům...skus si spočítat,jak to dlouho může fungovat. Deset,patnáct let? Nikdy v histori se takto lidé nechovali. Brali na zřetel generace,které po nich přijdou. My to přehlížíme a říkáme,že vše jde do kopru a nemá cenu se snažit,to měnit. Ale tím vlastně říkáme,že sereme na budoucí generace a je nám jedno,že budou mít hlad. Takže se nediv,když nějaký "fanatický" vegan chce toto zastavit.

432 Annie Annie | 17. června 2010 v 16:50 | Reagovat

Cetla sem knizku o vegetarianstvi a utvrdila me v tom, ze maso skutecne neni zdrave pro cloveka... Nicmene bohuzel stale maso jim i kdyz se pokousim prestat... Chtela bych ale dodat, nemyslite ze by bylo lepsi, aby prohlaseni o kvalite vegetarianske stravy nevydavali vegetariani? Jde mi o nestrannost, je jasne ze vegetarian bude vzdy vyzdvihovat vegetarianstvi - a ty temne stranky veci zamlci...

433 Lukáš Lukáš | 17. června 2010 v 20:22 | Reagovat

Stačí si přečíst stanovisko ADA (americké dietetické asociace) - to nejsou vegetariáni ale sdružení lékařů a odborníků na výživu. Jejich oficiální zpráva zní, že vegetariánství je zcela vhodná strava pro lidi jakéhokoliv věku. http://www.csvv.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=94&Itemid=85

434 Lukáš Lukáš | 17. června 2010 v 20:27 | Reagovat

tady je oficiální stanovisko v originále http://www.adajournal.org/article/S0002-8223(03)00294-3/fulltext

435 Já | 29. června 2010 v 18:23 | Reagovat

Koukam, že sem píšou i ti ubožáci co nějak nepochopili, že zvířata maj taky právo žít! A jenom protože neumí mluvit, tak je člověk zabíjí...To je přece hrůza! Takže to je stejný jako kdybyste byli němý, tak vás taky zabijou na maso? To byste se asi brzo tvářili jinak. A mimochodem vůbec nechápu, proč sem lezou lidi, který nadávaj na vegetariánství? Tohle je stránka pro lidi, který to zajímá a ne pro ostatní tupce!

436 sisi sisi | 27. srpna 2010 v 14:02 | Reagovat

Ještě před tím, než jsem se stala vegetariánem později veganem  jsem měla blbé kecy na vegetariány, protože jsem byla jedna z těch tupích ovcích kteří kritizují něco o čem nic neví.

437 Anet Anet | Web | 12. září 2010 v 10:50 | Reagovat

http://lilly-3world.blog.cz/1009/2-kolo-sonb#comment81334670
klikneš plsík? jsem tam jako Anet :)
a taky jestli se necheš přihlásit do mojí soutěžě somb,odkaz máš na mém blogu,pá a děkuju

438 fefina fefina | 25. října 2010 v 8:55 | Reagovat

Ahoj, tak jsem si přečetla pár starších příspěvků a musela jsem se od srdce zasmát. Padly tady názory, které jsem zastávala v 15ti letech a to jen díky tomu, že jsem byla hloupá a nebyla jsem schopná si nic přečíst a vůbec jsem odmítala o vegetariánství přemýšlet, obzvlášť když pak masmédia pro ovčany vždy vytáhla nějakého vegetariána, který byl kost a kůže a pleť měl bledou jako mrtvola. To mě ještě utvrdilo v tom, že opravdu nemá cenu se nad vegetariánstvím pozastavovat, přestože jsem byla od malička velkou milovnicí zvířat. Jenže pak se ve mně něco zlomilo, začala jsem se stydět za to, že přemýšlím stejně jako většina lidských ovcí a nechám se oblbovat lží, kterou u nás v ČR vysadil minulý režim a ona i po těch 20ti letech stále vzkvétá. Ano, tehdy Východní blok soutěžil se Západem o to, jaký z těchto dvou velikánů má vyšší životní úroveň a soudruzi si vzali do hlavy, že čím více sní obyvatelé státu masa, tím je stát vyspělejší. Z vegetariánů byli rázem uděláni blázni bez mozku. Oproti tomu, za První republiky, bylo vegetariánství populární a v Čechách byl nespočet vegetariánských restaurací. I sám Masaryk se po vzoru Tolstého stal na nějaký čas vegetariánem, a i když později opět začal jíst maso, vegetariánství i nadále propagoval.(Tolstoj byl humanistou v pravém slova smyslu. Pro mě je totiž nadmíru absurdní, je-li někdo zastáncem míru a vadí mu krveprolití a utrpení a přitom se cpe bůčkem. Takový člověk je pro mě pouze falešným humanistou, který špatně pochopil, v čem spočívá mír.)
No, abych se trošku posunula v mém slohu..jsou to dva roky, co jsem se stala vegetariánkou a od té doby se opravdu cítím lépe. Jak na těle, tak na duši. Občas chodím k doktorce, aby mi udělala krevní obraz a zjistila, zda mám v krvi vše, co tam být má :) A co myslíte? Vitamíny a minerály mám samozřejmě všechny. Já osobně bych doporučila mnoha jedlíkům masa, aby si na tyto testy došli též, jelikož když tak pozoruji tyto lidi ve svém okolí, všímám si, že mají zoufale malý příjem zeleniny, ovoce, obilovin a luštěnin a tak se vystavují velkému riziku nedostatku vitamínů a minerálů, které jsou obsaženy pouze v rostlinách.
Chtěla bych vás poprosit: nedělejte z vegetariánů a veganů sentimentální blázínky a zamyslete se nad svým jednoduchým neoriginálním smýšlením. Tyto myšlenky nejsou vaše, ale jsou ve vás živeny společností, která nemá příliš v lásce lidi, kteří jsou schopní přemýšlet vlastní hlavou. Chcete-li svůj intelekt povýšit nad průměr, otevřte oči a dívejte se na svět z více úhlů a odsuňte na chvíli svou sobeckost. Nejsem to já, kdo by se měl zamyslet nad svým chováním, ale je to člověk, který pro svůj rozmazlený jazýček přehlíží utrpení, kterého je v tomto světě více než je zdrávo. Vaše argumentace typu: ale já to jíst nepřestanu, mně to chutná, je, s prominutím, více než ubohá a zde je třeba podotknout, že zdravý rozum by podobný žvást nemohl vyplodit.

439 fefina fefina | 25. října 2010 v 8:57 | Reagovat

jen poznámka: chtěla jsem napsat: Po tich 20ti letech bez režimu

440 Vaasa Vaasa | 1. února 2011 v 17:43 | Reagovat

ahoj,
maso nejím teprve chvíli, přesto se cítím lépe, než když jsem ho jedl. Je až neuvěřitelné kolik masa naše společnost konzumuje, to jsem si uvědomil až když jsem se mu snažil vyhýbat :).
Člověk ve svých ranných vývojových fázích také maso téměř nejedl, pouze jednou za čas když se poštěstilo a byl dobrý lov, nebo si myslíte, že lovci mohli být tak výkonní aby měl celý kmen každý den maso?
Osobně mi nevadí zabít a sníst zvíře, výčitky nemám, ale pouze v případě, že nemám jinou alternativu. A tu právě obzvlážťe v dnešních době kdy zažíváme nadbytek takřka všeho. Takže teď mi přijde jíst maso zbytečné. Howgh domluvil jsem

441 Vaasa Vaasa | 1. února 2011 v 17:44 | Reagovat

*a tu právě máme (alternativu, pardon myšlenky byly rychlejší než ruce)

442 Tom Tom | 30. března 2011 v 1:54 | Reagovat

haha

443 Tommi Tommi | 30. března 2011 v 1:58 | Reagovat

[20]: Tady pán mluví asi o těch 5ti mil. let, co jsme jedli ovoce a listí ... hm ...

444 Petr Petr | 15. května 2011 v 10:40 | Reagovat

Vážím si každého člověka, který přestal jíst maso z morálních důvodů, ale naprosto pohrdám každým, kdo se na základě toho cítí být lepším člověkem, než ten kdo maso jíst nepřestal a označuje takové lidi za ovce, tupce, mrchožrouty apod. to ukazuje pouze na to, že takovýto člověk nejí maso z čistě egoistických důvodů a provozování zvířecích koncentráků je jim upřímně jedno. Předpokládám, že takovéto vegetariánství není nic jiného než módní záležitost, jež svému nositeli poskytuje pocit vlastní nadřazenosti a sebeuspokojení. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že věci vykřičené do světa mají nulovou hodnotu oproti věcem, které člověk dělá nezištně.

445 Lucia Lucia | 31. července 2011 v 17:59 | Reagovat

Mimochodem, co se bílkovin týče, dozvěděla jsem se něco o tom, že nejde ani tak o samotné bílkoviny, ale o stavební prvky - aminokyseliny, z nichž se bílkoviny skládají. Takže, bílkovina jež se dostane do těla se nejprve Rozloží na jednotlivé aminokyseliny, a tělo si z těch co to lidské potřebuje poskládá vlastní bílkovinu z které si vytvoří tu svalovinu . Myslím, že se shodnem, že svalovina různých druhů se liší, a to je právě způsobeno tímhle skládáním si :)
   A rostlinných zdrojů které obsahují mnoooho aminokyselin je dostatek. Nemyslím si, že ti co nejedí maso by měli požívat jakékoli umělé doplňky stravy, jež jsou "obohaceny" o škodlivá aditiva. A například mořské řasy, to je zdroj velké spousty důležitých látek, tady by zas někdo mohl říct, že nejsme mořští tvorové, abysme je jedli, jenže naše strava, díky tomu jak drancujeme zemi, jakým způsobem pěstujeme plodiny obsahuje těch prospěšných látek málo, proto nezaškodí když využijeme rozmanitosti naší planety, rozhodně nepodporuju nějaké polykání tabletek jako náhradu. A pokud chcete, internet je skvělá věc, není problém si tam najít rostliny, jež léčí či doplní vše co potřebujete, konec konců, ta zvířata, jež někteří jí, se živí právě těmi rostlinami, a chybí jim snad něco ne, maso je prostě sval, tělo někoho kdo si ho dlouho budoval, ne nějaká nová živina. Masožravci byli stvořeni zřejmě pro nastolení rovnováhy, ale když se podíváte kolem sebe, jaké tvory vidíte ? Všude samý člověk ne krávy atd...v naší přírodě se třeba přemnoží někdy srny nebo tak něco ( ač otázkou je jak definovat přemnožení ? ), ale i to bývá naší vinou, jelikož jsme vyhubili zdejší šelmy. Není tedy třeba hledat jakési "ušlechtilé" důvody našeho zabíjení. Myslím, že lidskost spočívá v něčem ušlechtilejším, nežli považovat se za pány země !

Pěkný den všem.

446 Lucia Lucia | 31. července 2011 v 18:13 | Reagovat

to Fefina :
Pěkně napsáno, souhlasím :)

447 Dabelka Dabelka | E-mail | 12. září 2011 v 9:20 | Reagovat

[404]: ahoj promin že tě ruší chci se jen zeptat vegetarian nejí jenom maso nebo ještě něco dík za odpověd

448 Ester Ester | 21. září 2011 v 2:29 | Reagovat

Zkusila jsem 3 měsíce být veganem, abych nemusela brát tabletky na snížení špatného cholesterolu a fungovalo to. Pak jsem se vrátila k svému oblíbenému jídelníčku, ale již trochu opatrněji se stravou, která obsahuje cholesterol. Okamžitě se mi zvýšil opět cholesterol a tak znovu trochu víc omezuji stravu bohatou na cholesterol, ale nevyhýbám se  ničemu, protože považuji jídlo za jednu z požitků života.
Je mi 72 a asi to chce víc pohybu. Mám výšku 162cm a váhu 58kg. Lituji ty, co mají nadváhu a nelíbí se jim. Viděla jsem docela obézní ženy tančit o dovolené u moře a předčily mnohé štíhlé svou vitalitou. Takže rozmanitost je krásná.

449 Anděla Anděla | 5. prosince 2011 v 18:58 | Reagovat

Prosím, co mám dělat, když mě rodiče nutí chodit do školní jídelny, kde je samé maso? Jsem z toho nešťastná, rok jsem vegetariánka a vím, že potřebuji jinou stravu než z jídelny, navíc rodiče jsou doma a oběd si vaří..! :(

450 laryska33 laryska33 | E-mail | 31. ledna 2012 v 11:37 | Reagovat

Je mi 21 let a jsem vegetariánkou od svých osmi let. Myslím si , že tento způsob života člověku dává větší svobodu a nezávislost a hlavně je ušetřenou spousta zvířat. A člověk je sám o sobě zdravější. Škoda, že tak nemýšlí více lidí.

451 Alope Alope | 12. února 2012 v 15:12 | Reagovat

Vážím si lidí, kteří se vzdali masa pro dobro zvířat. Já jsem vegetariánkou teprv pár měsíců (a je mi líto, že jsem na tuto soucitnou volbu nepřistoupila dřív) a musím říct, že se od té doby cítím mnohem líp!
Je mi jasné, že jak vegetariáni (vegani), tak lidi, co jí maso si vždycky najdou nějaké argumenty, proč je zrovna ta JEJICH volba správná. Ale jedna hrozně chytrá ženská mi řekla, že bychom ostatním neměli vnucovat náš názor jen proto, že se nám "rozbřesklo". Vím že to je těžké... Ale stejně jako my vegetariání nezměníme náš názor kvůli nějakému maníkovi, který nám bude za naše rozhodnutí nadávat, tak lidé, co jedí maso nezmění svůj názor kvůli vegetariánům, kteří jim budou přát dobrou chuť k pojídání mrtvol a gratulovat k dokonalému hřbitovu na talíři. Mojí nejlepší kamarádku jsem k vegetariánství přemluvila úplně nenásilnou formou a jak je spokojená :-)! Stejně se ale nemůžu dočkat dne, kdy se odstěhuju od rodičů a stanu se vegankou...

452 Alope Alope | 15. února 2012 v 14:06 | Reagovat

[449]: Jestli máte ve vaší jídelně výběr z víc jídel, zkus si vybírat ty, kde není maso... Nebo si ten jeden oběd, ve kterém je maso, odhlaš - tak to dělám já :-)
Další možnost je, že si kuchařkám prostě řekneš, aby ti to maso nedávaly, ale to není úplně ideální, protože stejně kvůli tomu zemře nějaké zvíře, akorát část jeho těla poputuje do koše a ne do lidského žaludku :-(

453 Inka Inka | E-mail | Web | 14. června 2012 v 12:13 | Reagovat

Proti myším nic nemám, ale když je jich moc je to už docela problém. Proto při přemnožení kontaktujte deratizátorskou firmu na stránce http://www.dddsluzby.cz

454 Wendy Wendy | E-mail | 30. června 2012 v 18:18 | Reagovat

Především všem co tady naprázdno argumentují, bych radila si přečíst jednu kapitolu z učebnice biologie týkající se metabolismu člověka. Tělo prostě nedělá nic co by bylo nelogické. Člověk je ze své podstaty všežravec a  maso zastávalo v jeho vývoji důležitou roli. Maso je jako houba, pokud je zvíře ve stresu produkuje více stresových hormonů, kde si asi myslíte že se tyto hormony uloží ? Naopak pokud je zvíře celý život v pohodě, má dost prostoru a žere to co žralo běžně před sto lety a pak ho někdo nenásilně "picne", pak je jeho maso naprosto neškodné ba naopak. Vegetariánství ve smyslu "přece nezabiju kravičku" je nesmysl, pokud ta kráva měla fajn život. To, že dnešní konzumní společnost produkuje vynervovaná hormony nadopovaná zvířata to je věc druhá. Proto dávám zelenou opravdové BIO kvalitě, nebo místním chovatelům potažmo zelinářům. Závěrem bych řekla, že není nad vyváženost a různorodost jídla. Tak si říkám, horlivě bojujeme za práva zvířat zatímco se do jídel s naprostým klidem přidávají karcinogenní látky a to neuvěřitelném množství. A tak se vesele necháváme zabíjet!

455 Eva Eva | 28. prosince 2012 v 11:54 | Reagovat

[404]:asi katka myslela potravní řetězec Simsonovi(Líza vegetariánkou)-všechno sežere člověk:D

456 Eliška Svejkovská Eliška Svejkovská | E-mail | Web | 18. února 2015 v 15:43 | Reagovat

Já, když jsem začínala s vegetariánstvým, tak mi každý říkal, že skončím jako anorektička nebo že z toho něco chytnu, že budu mít málo živin atd. za ta léta se mi teda zatím nic nestalo, sice mám podváhu, jenže tu už jsem měla předtím, než jsem s tím začala, proto říkám, že když se budete stravovat potravinami jako jsou luštěniny, tofu, s´ja apod. tak se vám nemůže nic stát. jsou sice případy, kdy se někomu něco stalo kvůli vegetariánství, ale to jsou jen vyjímky, které se stávají u jednoho procenta a méně.

457 Magdaléna Magdaléna | E-mail | 19. února 2015 v 16:25 | Reagovat

Ahoj,
víte, že tím, že jíte maso, do sebe dostáváte cizí energii, která ovlivňuje celou vaši osobu? Jak fyzicky, tak psychicky.

458 Synaps Synaps | 21. srpna 2015 v 23:19 | Reagovat

Takze otazka pre svetych Vegetarianov a Veganov uvedte mi nevyhody tohto sposobu zivota zvlast veganstva vynechajte moralku etiku a srdcervuce pribehy o trapenych zvieratach a podajte fakty chcem POZNAT NEVYHODY VEGANSTVA.....

459 Synaps Synaps | 21. srpna 2015 v 23:21 | Reagovat

Magdalena,odkial to mas uved prosim zdroj..

460 Synaps Synaps | 21. srpna 2015 v 23:24 | Reagovat

[454]: konecne niekto normalny  ach ako krasne osviezujuce... Dakujem

461 Synaps Synaps | 21. srpna 2015 v 23:27 | Reagovat

[448]: Krasna a mudra odpoved opet vdaka a velka poklona :)

462 MaO MaO | E-mail | 18. září 2015 v 15:30 | Reagovat

Dobrý den,
myslím, že po přečtení všech možných komentářů a bojovných pozicí bych asi neměla ani psát,ale je to hodně dlouho co tu někdo psal.
Osobně ja si dokažu představit žít bez masa,ale asi jen jako vegetarian, vegan nikoli, to už je moc i na mě,vzhledem k tomu,že člověk musí dělat tak jak má i prostředky a ne každý si může dovolit se zabývat jen a jen co do sebe cpe,takže si udělat z jidla jakýsi zvyk, jakou si potřebu energie a složek co si tělo žádá.
Co se týče třeba náhražek, nu upřímně až tolik jim neholduju, pozbývá to trochu smyslu.Soja stejně jako kravské mléko je alergen,tak jako mohou být ořechy a jiné věci, že ano a nemusí být podíl takový že je to stravou, nene, jak tu někdo napsal, může jít i o to, že nebyl například kojený, protože pokud se podíváte na složení mateřského mléka a na složení například sunaru,tak se budete divit,ale na druhou stranu, pokud matce se matce nespustilo mléko, z jakéhokoliv důvodu,tak je to omluvitelné a bohužel musí se dotyčný vždy nějak přizpůsobit. Pokud je to čistý vrtoch matky, tak je to teda podle mě pěkně nefér vůči dítěti.
Co se týče otázek života a smrti, vemte si to tak,v dnešní době člověk žije tak, jakoby neměl zemřít a to at si vegetarian, vitairan, vegan, všežravec,a jiné co ani neznám.. ti co nejedí maso podporují život, je to krásné a pochopitelné,ale smířili se se smrtí i kdyby byla jen a jen přirozená? Kdyby všichni bez ohledu na náboženství přestali jíst v mžiku maso, co by to mělo za dopad? Položili jste si tu otázku někdy někdo? Jen čistě teoreticky.. Jeden vegan mi na to odpověděl, tak by byl mír na zemi a zkrachovaly by obludária jménem jatky a podobně a zvířata by se mohla zachranit. Jak by to probíhalo, co by se stalo, kdyby všechna ta zvířata byla vypuštěna a my je nechali aby si žila jak chtějí? Co udělají s tím zbytkem, který to nestihl?
Já myslím, že lidstvo ztratilo podstatu žití jako takového, přestalo příjimat smrt sebe sama jako samozřejmost možná až někde zestarne a pak v klidu dožije(ovšem ne všem se poštěstí)
Pokud by měl být souzen každý za vraždu, nikdo by tu nebyl, dokonce ani milí krasní chlupatí přátelé. Dokonce v 17.století byl odsouzen,(myslím, že to byla francie)vlk oběšením za to, že napadl hospodářská zvířata i ten byl souzen a potrestán.Zvěrstva jsou a budou tu, mě je spíš smutno,že člověk jako takový přišel přirozenost jako takovou.Tak jako vegetarian, tak jako nevegetarian,každý zbytečně hledáme celý život TO NĚCO, co nás udělá šťastnými a chceme někam patřit, protože v našem západním světě se snažíme žít podle nějakých pravidel a všemožných teorií, jen ne podle vlastní intuice a evolucí vytvořených jedoduchých pravidel a očekávání.

463 Melania Melania | Web | 9. září 2016 v 8:37 | Reagovat

půjčka 4999 bez dokazování příjmu [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama