Základní kroky pro budoucí vegetariány

13. července 2006 v 20:29 | www.vegspol.cz |  Jak se stát vegetariánem?
Pro ty kteří uvažují o vegetariánském spůsobu života, je zde pár odkazů na kvalitní články o tom jak správně přejít na bezmasou stravu...

První kroky k vegetariánství
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Tereza Tereza | Web | 23. května 2007 v 16:05 | Reagovat

Ten odkaz už nějak nefunguje, tak sem hodím to, co jsem našla. Je to sice jen pár elementárních rad, ale na úplný začátek se mohou někomu hodit. http://vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2005050003

Existuje již velmi mnoho návodů, jak se stát vegetariány. Snad každá větší vegetariánská organizace vydává pravidelně návod „Jak se stát vegetariánem“ (anglicky „Vegetarian starter kit“). Jako ve všem ale záleží především na vašem vlastním odhodlání a vůli.

Každý se vyrovnáváme se změnami různě. Někdo vykročí novým směrem a už se nikdy neohlédne, jiní mají naopak rádi pomalejší a obezřetnější postup k novému cíli.

1. První 2 týdny vyřadit masitá jídla z jídelníčku na 3 dny.

2. Další 2 týdny jíst vegetariánsky pět dní v týdnu. S jídelníčkem si nemusíte nijak zvlášť lámat hlavu – prostě jen nahraďte maso a živočišné produkty rostlinnými výrobky, které se dnes dají koupit již téměř všude. Místo masa můžete snadno použít luštěninovou nebo obilnou náhradu.

3. Díky tomuto postupu se budete celý měsíc stravovat téměř vegetariánsky a jste již velmi blízko svého cíle.

Ani ti, kteří se stravují hodně mimo domov, si dnes již nemusí zoufat. Jistě i ve vašem městě najdete nějaký zeleninový bar či jídelnu, kde budou mít chutná vegetariánská jídla. Navíc v i řadě běžných obchodů se již dají koupit hotové zeleninové saláty.

---------------------------------------------

a ještě jeden:) http://vegspol.cz/view.php?cisloclanku=2005050004

Staňte se vegetariány - je to tak jednoduché!

1.Každý se nedokáže změnit přes noc, proto si zvolte své vlastní tempo pro přechod k vegetariánské stravě.

Vařit vegetariánsky je snadné a vegetariánská jídla jsou velmi chutná! Pro začátek si např. vyberte některé z vašich oblíbených jídel, je jedno zda je jednoduché nebo složité a nahraďte v něm maso vegetariánskými alternativami. Zelenina, luštěniny a obilniny vám při vaření nabízejí nevyčerpatelné možnosti. A můžete si také vybrat z širokého sortimentu hotových vegetariánských jídel.

2.Mnoho lidí okolo vás může mít mnoho předsudků proti vegetariánství. Nedejte se tím odradit, mějte vlastní názor.

3.Navštivte váš supermarket nebo prodejnu zdravé výživy – naleznete zde širokou nabídku vegetariánských jídel a surovin. Jistě najdete ke každému jídlu zdravou alternativu.

4.Kupte si seriozní kuchařku s vegetariánskými recepty. Jestliže rádi vaříte, oddejte se s radostí objevování nového fantastického světa vegetariánských chutí.(Vegetariánská Společnost nabízí ve svém internetovém obchodě celou řadu kvalitních vegetariánských kuchařských knih.)

5.Při nakupování potravin se ujistěte, že vejce pochází od volně chovaných slepic, sýry že jsou vhodné pro vegetariány a že ani ostatní jídla neobsahují skryté živočišné přísady. Není těžké to zjistit, ale jestliže máme pochyby, nebojte se zeptat. Na obalu musí být vypsáno složení jídla. Mnohá jídla jsou také označena nápisem „vhodné pro vegetariány“ a nebo přímo logem naší společnosti. Na taková jídla se můžete zcela spolehnout.

6.Snažte se dozvědět o výživě co nejvíce. Každý potřebujeme vyváženou a výživnou stravu – to je pro naše zdraví nejdůležitější. A přitom nejde o nic složitého, stačí si osvojit několik základních pravidel. My vám v tom pomůžeme. Při správně sestavené a vyvážené vegetariánské stravě nebudete potřebovat vitamínové doplňky.

7.Staňte se členy Vegetariánské společnosti. Jsme zde proto, abychom vám pomáhali – naši experti jsou připraveni poskytnout vám všechny informace, které budete potřebovat. Odpovíme vám na vaše otázky a sami zjistíte, že být vegetariánem je snadné.

Poznámka pod čarou: Ja velká škoda, že v České republice je přechod na vegetariánství pro řadu lidí o poznání složitější. Např. různých mýtů a předsudků proti vegetariánství se v našich zemích najde mnoho a nabídka vegetariánských produktů a jídel v restauracích u nás zdaleka není ideální. Pak se ale sotva můžeme divit, že Česká republika je na čelných místech ve světových statistikách úmrtnosti na rakovinu a nemoci srdce a cév.

2 vishnu vishnu | E-mail | 31. prosince 2007 v 3:56 | Reagovat

NO vidíš, všechny tyto předpoklady splňuješ ty, a vegetarián nejseš,     tak teda nevím..........

3 vishnu vishnu | E-mail | 2. ledna 2008 v 1:08 | Reagovat

Rozhodnout se dnes pro vegetariánství není nio tak těžkého. Nabídka potravin pro tento styl stravování je velmi bohatá. Obavy z nedostatku bílkovin jsou již dávno překonané a pokud na nich někdo ještě staví argumenty proti vegetariánství, je zcela mimo realitu. Vegetariánskou stravu je samozřejmě potřeba správně rozvrhnout, nemá cenu experimentovat z jednostranně zaměřenou stravou. Tento styl stravování není žádná askeze, není to žádná dieta, není to půst a není to ani důvod anorexie, která je velmi často spojována právě s vegetariánstvím. Člověk, který se z jakéhokoliv důvodu rozhodne pro vegetariánství, nemusí hladovět. Stačí, když bude správně kombinovat vegetariánské a veganské potraviny. Mezi velmi osvědčené kombinace patří bílkoviny konzumované zároveň se škroby(složenými sacharidy) Například čočka s rýží, čočka s bramborem, těstoviny s fazolemi, cizrna s bramborem, vegetariánská pizza se sýrem, inspirativní a nutričně bohatá je indická vegetariánská kuchyně, důležitíé je jídlo i dobře a chutně okořenit a vždy doplnit čerstvou listovou zeleninou a zeleninovými plody. Navíc si vegetariáni moho vybrat z bohaté nabídky sojových výrobků, výobků z obilí, meze se vegetariánům nekladou ani ve výběru mlék a mléčných výrobků(snad je na okraj-kéž by bylo povíce mléka od přirozeně chavaných krav!), jídla si mohou vegetarini připravovat i z vajíček, v nabídce je další zajímavý produkt- šmakoun, který je vyrobený z vaječných bílků, Ale to bych musela popsat několik stránek, co všechno mají vegetariáni možnost jíst. Protože jedině tmáři a vegetariántví nepřející jedinci mohou všechny ty, co se rozhodnou stát se vegetariány a vegany zastrašovat vymyšleninami typu "budeš mít málo železa, málo minerálů, málo bílkovin, vypadají ti zuby a vlasy, a tak podobně.  Vegetariánství tedy není třeba se bát a každý, kdo se pro tento styl stravování rozhodne může vykročit směle vpřed. Dobrou chuť a příjemné pocity při jezení nekonečné řady vegetariánských pokrmů přeje všem vishnu. Brzy napíši zase nějaký dobrý recept. Kéž jsou šťastny všechny živé bytosti!

4 vishnu vishnu | E-mail | 2. ledna 2008 v 20:38 | Reagovat

makrobiotika není to samé jako vegetariánství, a tu kundu šedivou si nech od cesty, sprosťáku!

Tvůj kamarád ze školy byl jednostranně živenej. Vegetariánská strava je velmi pestrá a nutričně bohatá. Pokud jíš maso, tak si ho vem třeba 10 kilo denně a přestň mě napadat. Mé příspěvky jsou určené samozřejmě všem, ale já nebazíruji na tom, aby se všichni přijali. pokud máš něco proti vegetariánství, je to tvůj názor. Ale nevím, co si o tobě má  myslet, když své masotariánství bráníš tak, že mi nadáváš a že mě urážíš? CO TÍM CHCEŠ DOKÁZAT?  Držím tě snad za ruku a říkám ti, abys nejedl maso? Mě je naprosto jedno, co jíš!  Ty jen bráníš toho PÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁNA, který nenapsal ani jeden kloudný a inteligentní příspěvek  k tématům o (ne)vegetariánství. Já fakt nevím, jestli vy dva nejste opravdu uhození.  Co příspěvek , to sprosťárna.   Jste oba hnusní a podlí. Nemám vás ráda. HOWGH

5 Luky Luky | 18. ledna 2008 v 19:02 | Reagovat

Ahoj lidi, je mi 14 a chtěl bych se stát vegetariánem,kvůli zvířatům a maso mi nechutná,ale bojím se co na to rodiče,mamka snad v pohodě, ale taťka by do mě maso rval furt.Tak nevím jak jim to mám říct.Prosím pomoc

Díky...

6 Vishnu Vishnu | E-mail | 19. ledna 2008 v 1:03 | Reagovat

Pokud máš svůj záměr stát se vegetariánem dobře promyšlený a informoval ses o tom, co potřebuješ jíst, aby ti nechyběly minerály a všechny nezbytné látky k tvému správnému vývoji, tak se přinejmenším pokus stát vegetariánem. Uvidíš sám, jak ti bude tento bohulibý styl výživy vyhovovat. Vegetariánství není totiž to samé jako aktivity ochránců zvířat a přírody. Pro nejezení masa se člověk v první řadě rozhoduje ze svých vlastních osobních důvodů. Jelikož ale žije ve společnosti, jeho rozhodnutí a činy mají dopad i na tu společnost. Tatínkovi se nediv. Ve společnosti převládá názor, že muž jako silný jedinec potřebuje jíst             maso.

Rodičům to řekni rovnou. Aspoň budeš větět, na čem jsi. Držím ti palce.

7 Taura Taura | 8. července 2008 v 19:49 | Reagovat

Já jsem přestala jíst maso ze dne na den. Nebylo to těžké, nikdy jsem ho moc nejedla.

8 vishnu vishnu | 24. července 2008 v 15:44 | Reagovat

to je to nejlepší, cos mohla udělat. Veškeré diskuse kolem toho zda jíst či nejíst maso jsou na dvě věci. Tauro, upřimně ti blahopřeji. Tak to má být.

9 lucynka lucynka | 24. července 2008 v 18:00 | Reagovat

ahojky..ja by jsem se chtela stat vegetariankou, ale nevim poradne jak na to, hledam si ruzne informace ale zajimalo by me treba jestli mohu jist normalne syry mleko a tak. kdyby byl nekdo ochotny mi poradit tak taky je me icq 242968615 a nebo mail lucynka71@seznam.cz

10 vishnu vishnu | 27. července 2008 v 20:29 | Reagovat

pokud jíš sýry a mléko, praktikuješ laktovegetariánství. z hlediska skutečné ochrany zvířat je lepší veganství, což znamená, že apok mléko, sýry a vajíčka se v tvém jídelníčku neobjevují. To je ovšem tvé rozhodnutí. Už jen ten  fakt, že se chystáš nejíst hmotu ze zabitých zvířat je velkým přínosem. Děkujeme.

11 Suzi Suzi | E-mail | Web | 9. září 2008 v 19:46 | Reagovat

Já sem přestala jíst maso ze dne na den..prostě sme řekla "dost" ..naši to nevěděj..a obávám se Vánoc.... ... vegetariánskou stravu sice nejim... tak jak by se mělo... ale prostě všechno bez masa..... a vůbec na maso nemám chuť... když si představim,jak ty zvířata trpěj..stejěn tak kupuju jen kosmetuiku netestovanou na zvířatech.

12 Michaela Michaela | E-mail | 29. září 2008 v 18:01 | Reagovat

já si taky řekla ze dne na den ,,konec s masem,, a od tý doby ho nejim a vůbec mi to nechybí.Naši na to časem přišli a nutěj mě to jíst,že je ot zdravý(ale nikdy to nesnim,ještě že máme psa:-) )...maso je možná zdravý,ale za to utrpení zvířat ot nestojí.zvířata miluju a jíst maso je podle mě vražda. úplný vegan nejsem,ptž to by naši už nepřežili,je mi 17, až se odstěhuju, budu nejen vegetarián,ale vegan:-) už se na to těšim:-)))

13 vegijakohrom vegijakohrom | 10. října 2008 v 22:07 | Reagovat

tak proč lezeš na vegetariánský server? realizuj se na jiných stránkách, pošahanče.

14 vegíjakohrom vegíjakohrom | 11. října 2008 v 13:12 | Reagovat

a zrovna né.

15 vishnu vishnu | 11. října 2008 v 16:26 | Reagovat

vegijakohrom? to je dobrý....  no ale , prosím tě, nereaguj na toho Mascha, je to zbytečný..... ten si povede tu svou... já tyhle týpky znám a vůbec všichni lidi na tomhle blogu. to bys koukal , co už tady někteří napsali!!!

16 vishnu vishnu | 12. října 2008 v 20:55 | Reagovat

však ty tady dlouho nepobudeš.

17 vishnu vishnu | 13. října 2008 v 8:05 | Reagovat

Typická reakce

18 vishnu vishnu | 13. října 2008 v 19:45 | Reagovat

tak mluv taky učeně, nikdo ti v tom nebrání.Určitě nám všem tady dokážeš na učené a vědecké úrovni, jací jsme nevzdělanci, když nejíme maso nebo když se někteří chtějí stát vegetariány.

19 vishnu vishnu | 14. října 2008 v 17:51 | Reagovat

to Lukáš. Lukáši, nedělá na tebe ten Masch dojem jednoho potentáta, který už tady opruzoval?

20 vishnu vishnu | 15. října 2008 v 13:19 | Reagovat

nezapomeňte budoucí či nastávající vegetariáni navštívit také stránky vegetarián.cz.

21 vishnu vishnu | 15. října 2008 v 17:24 | Reagovat

jejda, ahoj vegijakohrome. Já myslela, že už se tady neukázal  ale teda koukám, ty seš naštvaný... Áha, už  to vidím... ale , viš co, vegijakohrome, nech toho člověka být Já mu už svý napsala, jak vidíš, vede si pořád tu svou. Ale já si taky myslím, že tady můžeš psát do blogu. ale nesnižuje se na úroveň masche a jemu podobných. Hele já mám v úmyslu dát sem  do těch stránek nějaké príma vegáčské recepty, snad mi to LUkáš tady nechá. Tak ti vegijakohrome držím palce a nech toho pisálka,ať si píše co chce. nakonec , je to stejně jedno. Někdo jíst maso nebude a někdo ho jíst bude. ALe stejně, mě by ani nenapadlo brouzdat po stránkách masojedlíků a tam je napadat jako to dělají Maschové, PÁNI, OBITÁ ZDIVA a jim podobní. asi je to otázka vkusu.

22 vishnu vishnu | 15. října 2008 v 19:06 | Reagovat

Tak jsem tady s tím receptíkem. Není tedy plně veganský, ale pro začínající vegetariány určitě inspirativní.

BAREVNÉ TĚSTOVINY ZAPEČENÉ SE SÝREM.

Do většího hrnce dáme uvařit barevné těstoviny. mezitím si na oleji usmažíme nadrobno nakrájenou cibulku, přidáme na nudličky pokrájenou papriku, potom na čtvrtky pokrájená 2 větší rajčata a necháme asi 8 minut smažit. Za tu dobu jsou těstoviny už uvařené. Můžeme je scedit i dříve, pokud máme rádi těstoviny ne úplně měkké. Uvařené těstoviny děrovanou sběračkou vyndaváme z vody a vkládáme do smažící se zeleninové směsi,prohřejeme a nakonec přidáme nastrouhaný sýr. Pro vegany místo sýra přidáme do směsi těstovin a zeleniny tofu nebo jiné veganské dobrůtky nahrazující sýr z kravského mléka. Nezapomeneme na to, že ke každému dobrému vegetariánskému jídlu patří čerstvá zelenina (at již jen tak přikusovat nebo zeleninový salát)     dobrou chuť vám všem přeje   Vishnu

23 vishnu vishnu | 15. října 2008 v 19:07 | Reagovat

a pardon ješt jsem zapoměla připomenout, že chuť jídla podpoříme výběrem dobrého koření.

24 vegijakohrom vegijakohrom | 15. října 2008 v 20:31 | Reagovat

slušně? to možná jo, ale naprostou zhovadilost. jako že čím chceš koho zabít? Těstovinama. No já bych řek.že ten vypatlanec má zabitý mozkový buňky. Nedej se Vishnu. a napiš nám vegáčům zase nejaké recepty. čau.

25 vishnu vishnu | 16. října 2008 v 23:51 | Reagovat

teda vegijakohrome, tys to tomu Maschovi řekl pěkně od plic. ale, i když tedy osobně nejsem moc pro tento typ konverzace, vypadá, že to fakt pomohlo. hahaha psí lejno na chodníku... to se ti povedlo. No v každém případě je to stejně ale legrace. Vždyť je to pravda, kdo nebude chtít jíst maso, tak nebude, i kdyby ti různé maschové psali jakékoliv zkazky. tak se tomu všemu ted zasmějeme.  A schválně zkus ten můj receptík.

26 vishnu vishnu | 16. října 2008 v 23:55 | Reagovat

a jedna rada všem, kterým došel doma olej či jiný tuk na smažení. (brr nemyslím tím sádlo!) nebojte se upražit cibuli nebo porek přínmo na vodě. fakt to funguje! já dneska takhle připravila báječnou krmi- plátky brambor s cibulí, rajčaty,garam másalou a s vajíčky. Vajíčka já osobně nejím, ale vařila jsem pro mou kamarádku. Pro sebe bych celé toto jídlo zalila nakonec jen sojovou moukou rozmíchanou v roše vody.

27 vishnu vishnu | 16. října 2008 v 23:56 | Reagovat

oprava v troše vody

28 maty maty | E-mail | 31. října 2008 v 21:23 | Reagovat

Mám takovej dotaz?? Možná to někomu bude připadat divný ale pro mě je to hodně důležitý! Chtěla bych se stát vegetariánem (ten co nejí maso, ale třeba jogurty a vajíčka jí) jenomže je mi 15 a naši s tím nesouhlasí a pravidelně v neděli máme k obědu maso a to musím sníst(aspoň půlku)a navíc strašně miluju čínskou kuchyni pro její koření a směs zeleniny, ale ta je většinou s masem teda alespoň tam kde bydlím já. Sice jí mám tak 3-4 do roka ale příde mi divné o sobě říkat že sem vegetarián a mít přitom doma jednou týdně maso. Co bych s tím měla dělat?? Prosím napište mi na e-mail. MOOOOC DĚKUJU!!

29 vishnu vishnu | 1. listopadu 2008 v 0:39 | Reagovat

to jsi tedy skorovegetarián. To víš, naši rodiče si myslí, že bez masa "umřeme" na podvýživu. Zkus tedy mace a taťkovi vysvětlit, že dnes už lze koupit řadu masonahrazujících výrobků, nabitých bílkovinami,minerály a vitamíny. A pokud budeš nadále jíst vajíčka, jogurty(pozor na ty s želatinou, ta se vyrábí z kostí!),sýry apod., určitě by neměli tví rodiče mít strach o tvou dostatečnou výživu. Nevím, v kde bydlíš, ale snad i u vás se dají sehnat alternativy k masu.

Já mám s restauracemi tu dobrou zkušenost( aspoň tedy "čína"), že když sdělím že jsem vegetarián, vždy mi vyhoví a do těch směsí nedají žádné maso. Prostě si musíš říct. Jinak to zatím nejde. Držíme ti všichno palce, aby ti to předsevzetí stát se vegetariánem , 100% vyšlo.

30 Tereza Tereza | Web | 2. listopadu 2008 v 18:14 | Reagovat

Masch: pán je jak vidno odborník:-D

nojo, třeba takovej Paul McCartney má na krku 66let, zuby nemá, na pódium se již nevybelhá, vlasy žádné. Neměl si zahrávat, kluk jeden nezodpovědná. A co teprve Martina Navrátilová, kvůli tomu svému býložravectví skončila kariéru v pětadvaceti. Je to hrůza, fakt:-)))

31 vishnu vishnu | 2. listopadu 2008 v 18:48 | Reagovat

to jo. Masch to je fakt o d b o r n í k.  to je vidět na všech jeho předchozích příspěvcích.    hahahahahahahahhahahahahahhaha

32 vishnu vishnu | 2. listopadu 2008 v 22:49 | Reagovat

kreetén třeba nejsi ale máš zkreslenépředstavy o vegetariánství. Možná že ses setkal s případy anorektiček, které dopadly tak, jak popisuješ, ale vegetariánství zahrnuje velkou škálu potravin, takže se nejedná o žádnou askezi.

Nevím, v čem jsi odborník. ale v názoru na to, že my vegetariáni jsme sebevrazi, se mýlíš.Máš, jak jsem již naznačila zřejmě špatné zkušenosti, ale ty nelze přenášet na vegetariánství jako takové.

Jez si klidně maso, a na druhou stranu nech všechny ty, co se chtějí stát vegetariány na pokoji. Žij dobře.

33 vishnu vishnu | 3. listopadu 2008 v 19:47 | Reagovat

Zaplaceno dostávají i nájenmní vrazi. Proto jsou schopni zavraždit člověka- tedy pracovníci na jatkách jsou schopni vraždit zvířata. A jsetli ty si myslíš, že jako masojedlík jsi mimo tento zabíjecí proces, tak potom tím kreténem jsi právě ty.

34 vishnu vishnu | 3. listopadu 2008 v 21:19 | Reagovat

víš co? přemísti své příspěvky do odíílu pro tebe nejpříhodnějšího- do HLOUPÝCH KOMENTÁŘŮ.

a nadadávej si mě, co hrdlo ráčí, stejně tě vždy vyjde na stejno- vypadneš za kreténa.     zdarec mastná hubo

35 vishnu vishnu | 4. listopadu 2008 v 7:24 | Reagovat

určitě, budu tě bedlivě sledovat:-)

36 vishnu vishnu | 4. listopadu 2008 v 18:47 | Reagovat

to si tě tam užijou. Tak šťastnou cestu

37 vishnu vishnu | 4. listopadu 2008 v 19:23 | Reagovat

jo a vypadá jako chodící smrtka, podle toho co tvrdíš o vegetariánech,že?

38 vishnu vishnu | 4. listopadu 2008 v 20:20 | Reagovat

v tom případě nechápu, proč tady pořád strašíš lidi co se chtějí stát vegetariány.

39 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 1:40 | Reagovat

zřejme  jsi taškář, pokud humorníš ve vší slušnosti, je to v pořádku. každý má svůj názor

40 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 13:30 | Reagovat

Jo ale víte,co by mě zajímalo?Co takový vegetarián(popř.vegan)může tak jíst u štědrovečerní večeře,když né kapra,řízky nebo něco podobného.Dřív se jedl tzv.černý kuba,což byly kroupy smíchané s houbami.Ale to už teď těžko někdo vaří.Nejhorší je,když je někdo vegan a ještě k tomu frutarián.

41 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 16:33 | Reagovat

a ty si neslyšel nic o sojovém mase, o robi mase, o seitanu, nebo nevíš, že se dá obalit a osmažit i zelenina? A když někomu chutná černý kuba nechť si na něm pochutná-. Tobě taky nikdo nebude strkat ruce do talíře a kritizovat , co jíš.

A co tak hrozného je na veganech? a co frutariánech: tak ti si prostě nazdobí talíře tolika druhy ovoce, které možná ani pořádně neznáš.

42 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 17:06 | Reagovat

v zájmu zachování myšlenky tohoto blogu- tedy "jak se stát vegetariánem" je třeba si skutečně dobře uvědomit, že vegetariánství není hladovění, ale nemá být ani přejídání- protože nejde jen o ochranu zvířat, ale i rostlin a všech přírodních zdrojů.

Proto, prosím, střídmě jezme, pijme a ve naze neublížit každý svůj den žijme.

43 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 17:51 | Reagovat

a jestlipak ty se omluvíš vždy tomu zvířeti, z kterého bašíš všechny ty dobroty?

44 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 18:01 | Reagovat

A proč bych se měl za konzumaci sýru omlouvat?

45 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 18:44 | Reagovat

sýry nejsou tak úplně to samé jako maso, ale složení sýrů také není bez podílu částí z usmercených zvířat. jinak máš pravdu, že i takový klasický obalovaný sýr na vánosčním stole není špatnou alternativou k obligátnímu kaprovi. ale není to není čisté vegetariánské jídlo.

Na ten dopis jsem se dívala- ale víš, i ta anorexie záleží na mysli těch děvčat. Pokud ta či ona dívka má ráda své tělo a  chce být štíhlá, omezuje příjem potravin. Já bych to teda nevydržela. Ale pak existuje chorobná anorexie, ale to je fakt nemoc- ta nemá noc společného ani s dietou ani s vegetariánstvím.

Takže neumím posoudit, jestli je to hrozné, ale děje se to.

46 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 19:04 | Reagovat

Vždyť ta ženská co to psala musí být šílenec!!!A počkej-to jako v sýru jsou usmrcená zvířata?

47 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 19:21 | Reagovat

no ve všech sýrech samozřejmě ne, ale součástí sýrů jsou syřidla a ta se často vyrábí i z částí usmrcených zvířat.

A podívej Maschi, at si ta ženská dělá co chce. Když je přesvědčena, že štíhlá bude jen tak že nebude jíst, je to její přesvědčení.

48 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 19:40 | Reagovat

AŽe je štíhlá,a chce k tomu navést druhé,mě nezajímá.Ten text zní jako od psychopata,hnusné.Například:,,Tvé prsty zavedu hluboko do tvého chřtánu a s bolestí se toho zbavíš.Budeš to opakovat tak dlouho,dokud s tebe nevyjde jen voda a krev",nebo:,,Řezání je také účinné.Zjistíš,že přijmeš všechnu bolest,kterou ti nabídnu".Nepřijde ti to drastické?

49 vishnu vishnu | 5. listopadu 2008 v 20:06 | Reagovat

abych pravdu řekla, já jsem návod na zvracení nečetla. Nepotřebuji zvracet. Jím malá množství jídel, nemám nadváhu, nemám ani podváhu, tak opravdu nepotřebují číst návody jak zvracet. A víš Maschi, nejlíp uděláš, když ty stránky této paní nebudeš číst. anebo té paní napiš svůj názor, jako to děláš na těchto stránkách.

zatím čau

50 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 20:09 | Reagovat

To s tím psaním jsem udělal.Krásně jsem si na ni vylil zlost a počastoval vulgárními výrazy.

51 Masch 1 Masch 1 | 5. listopadu 2008 v 20:13 | Reagovat

Myslíte si,že pro vegetariány jsou dobré takové ty instantní těstoviny co se prodávají v těch sáčcích dobrý hostinec a tak...ne že bych byl vegetarián,ale docela mě to zajímá.

52 alia alia | 5. listopadu 2008 v 22:11 | Reagovat

FOR Masch: mě je 16 a už od 8 nejím maso... moji rodiče jsou taky vegetariáni... a ze začátku sem občas měla "absťák" po něčem mastný... ale tak za 2 tydny mi prostě maso přestalo chutnat... už ho prostě nepotřebuju a nechutná mi... je to prostě na zvyku... ale musím přiznat že o Vánocích máme na večeři kapra... prostě jednou za rok zhřešíme...

53 Masch 1 Masch 1 | 6. listopadu 2008 v 6:22 | Reagovat

No tak mě je 13 a vegetarián nejsem

54 vishnu vishnu | 8. listopadu 2008 v 0:20 | Reagovat

JOLEDA TAK SVĚTELNÝCH

55 vishnu vishnu | 13. listopadu 2008 v 16:50 | Reagovat

ale vždyť je to jedno. Hádky tady už byly, tak to nechte plavat. člověk nezná spoustu věcí. A holt to někdy skryje pod legraci. takže OK: :-)

56 BmT BmT | Web | 22. listopadu 2008 v 13:48 | Reagovat

Je mi 13 a už dlouho taky nejím maso.. Nepřídu si nějak ochuzená, akorát je vážně docela blbý, že ve školních jídelnách jsou samý jídla z masa. To jim tam vždycky odevzdám s tím, že to příště nemaj vařit xD

Sem si tady četla celou tu diskuzi a vidím, že se Masch umoudřil xDD

57 vishnu vishnu | 22. listopadu 2008 v 23:31 | Reagovat

šmakouna ne, bylo zjištěno, že není čistě vegetriánský. Jinak tě stále moudřejsší maschi zdravím a přeji hezké vánoce. Pozor na kostičky. To víš, v sojových plátkách kostičky nejsou.

58 vishnu vishnu | 22. listopadu 2008 v 23:34 | Reagovat

to BmT : otázečka, co takhle nosit si vlastní jídlo mebo jíst až doma? jak je vidět, zkostnatělost tzv. spotřebního balíčku na školách je až neuvěřitelná.

59 BmT BmT | Web | 23. listopadu 2008 v 14:28 | Reagovat

No jíst doma.. Je docela obtížný.. ale většinou si to odhlásim a třeba jim až doma.. Nosit si jídlo do školy.. myslim, že na tohle bych už neměla nervy xDD

60 vishnu vishnu | 23. listopadu 2008 v 21:09 | Reagovat

to děláš dobře. Já mám 12 letého syna, který sice není úplný vege, ale taky by přivítal. kdyby se jídelníček ve škole změnil a objevila se v něm vegejídla.

61 Robina Hood Robina Hood | E-mail | 24. listopadu 2008 v 10:44 | Reagovat

Naprosto nechápu co řešíte...

Je již prokázáno, že za nemoci může právě masitá strava...a to nejen rakoviny konečníků a střev, žaludku etc...

a v nepodstatné řadě se páchá zločin na zvířatech. A to nejen že je sníte, ale ani nejste schopni je před tím zabít, mnohdy pro kožešiny jsou stahována z kůže zaživa...

Mohu Vám říci pouze jediné...kdo jí maso a nesnaží se v 21. století najít vhodné alternativy nejen za maso ale i kožené výrobky...kdo podporuje společnosti a konsorcia, která zvířata decimují, beztrestně týrají a mučí a to nejen pro kosmetické a farmaceutické výrobky a tkz. věděcké účely...tyto lidi bych bezpardonů nechala na pokusy já a co hůře...bezproblému bych je odstranila z této krásné země...na nějaký kus planety někde v rohu vesmíru, by se tam mohli všichni navzájem požrat. je mi smutno, blivno a těsno z faktu, že takovýchto hajzlíků je bohužel plný svět...ale je také hodně těch, co se snaží o změnu...Ty prosím, žádám a opět prosím...mluvte o nespravedlnostech páchaných na zvířatech...pište petice, starejte se, volte spárvné lidi...není lehký boj s korubcí a bandou...sobečků kterým jde jen a jen o ego, pinďourka a plný žaludek.... Otázka je též daná, že by neměli být všichni házeni do stejného pytle...myslím například ve zdravodnické péči by neměl být stejně posuzován člověk pečující o své zdraví..nekouřící...nechlastající či j jinak v bezmíře si huntující tělo i ducha když už jsme u toho...než nenasyta, ignorant, sobec a pokrytec...

Jsou to silná slova, ale to historie této planety a opravdu cílené studium této problematiky mne dovedlo až sem...tedy k tomu, že..oko za oko, zub za zub...v tomto světě to jinak nejde...hajzlíky potěhem a kamenem...milé a soucitné dárky a pohlazením....jinak se té většiny zaslepených většinou tlustoprdů nezbavíme...a kdo nám vládne...??? když moudří stále ustupují??? Takže tak..veselé vánoce a více soucitu do Vašich duší...i kapr je živý tvor a věřte nebo nevěřte...jako člověk , který se mimo jiné aktivity aktivně potápí vám mohu sdělit, že ryby jsou chytré a také cítí bolest :) ... to že vám to nemohou říci...čí je to chyba..kdo neumí nonverbálně komunikovat? či se učit cizí jazyky???. Už dávno vím, že bůh jsme mi...proto musíme vzít spravedlonost do vlastních rukou...v míře, moudrosti a rozumu...

Prosím Vás, žádám pouze o soucit, soucit se všemi živými bytostmi a dále pak o pomoc a lásku pro Ty z nás. kteří se z celého srdce i duše snaží bojovat s větrnými mlýny neznalosti, urputného zkostnatělého ignoranství z pouhé hloposti a košile zvyku a v neposlední řadě naprosté neznalosti ani historických příčin..např. začátku nutnosti pojídání masa, či faktu, že člově jest sběračem a v neposlední řadě by měl být nikoli uchvatitelem a bojovníkem, ale řádným a spravedlivým hospodářem na této zemi.

Namaste, veselé vánoce s minimem dárků a nejlépe v půstu a vzpomínce za všechny zabíjené, týrané a zubožené většinou zvířecí bytosti...bohužel v tomto čase i lidské...

62 Robina Hood Robina Hood | E-mail | 24. listopadu 2008 v 10:54 | Reagovat

PS. Jsou tam chybky...není času na kontrolu...na korektury mám většinou lidi :). Podstata je však řečena...vemte si z toho co potřebujete...Jak jsem již řekla...všechny zlaté, pohodové a soucitné lidi ze srdce zdravím a líbu do duše největší úctou co člověk člověku může sdělit a s neutuchajcím díkem za jakoukoli "pomoc" výše psanému ...psané problematice...

Ostatním...těm masařům bezcitům a sobečkům...vy mě taky a pěkně zvršku nicky...narozdíl od vás totiž pro některé bude smrt vykoupením...pro některé ale strachem, co když za to vaše sobectví budete pykat...víte kulové o energii, bohu, víře možnostech ... nebude vás pravděpodobně bičovat žádné peklo...ale možná bude vaše nicotná energie přetavena a zničena...doufám, že zacítíte alespoň zlomek z bolesti na kterých jste se konzumací masa či odíváním do jejich těl a ostatním...podíleli...Je čas se zamyslet nemyslíte? A připojit se k nám...K Lidským Bytostem 21. století! To jest...soucitným, spravedlivým a moudrým hospodářům na této krásné planetě, kde největším morem je bohužel člověk sám.

Děkuji Vám za Vaši pozornost!

63 vishnu vishnu | 25. listopadu 2008 v 19:53 | Reagovat

problém tkví v tom, že každý jednotlivec je v tom "svém vlastním" spokojený, a je přesvědčený, že koná správně. A nemá moc velkou cenu tyto jednotlivce či celé skupiny strašit. Víš,

Robino, máš 100% pravdu, ale tuto pravdu jinak vnímáme my, kterým tak hezky děkuješ, a jinak ti, kteří nevidí ,neslyší, necítí a nevnímají neštěstí zabíjených zvířat. Nikomu však nepřísluší je odsuzovat. Ano, máš pravdu, je to smutné, pobuřující, bolestné, rozčilující, ale jak je v mém příspěvku už napsáno... každý žije v tom "svém vlastním" a to okolo moc nevidí.

Kéž se tedy přiblíží den, kdy přibydou další šťastné bytosti!

64 vishnu vishnu | 26. listopadu 2008 v 22:18 | Reagovat

ale není, jen říká to, co cítí. Jako každý z nás.

65 BmT BmT | Web | 3. prosince 2008 v 14:30 | Reagovat

Některý lidi prostě nechápou jak je zabíjení krutý... Já se třeba snažim vysvětlit kámoškám jak je to krutý a tak... Jenže oni říkaj, že vegetariánství je trapný...Nevíte někdo prosím jak jim mám vysvětlit, že prostě, vy určitě víte co myslím :-)??

66 BmT BmT | Web | 4. prosince 2008 v 18:58 | Reagovat

Co považujou za vhodný... mnoo proto je tolik teroristů co?? heh Já je klidně nechám at´si dělaj jag chtěj, ale sorry jako mě vážně neuvěřitelně s.re, že mi pořád předhazujou jak už vegetariánství vyšlo z módy a tak....... A že jsem s tim trapná atd. No a už sme zase u toho, aby sme nechali člověka rozhodnout o sobě sám alias co považuje za vhodný...

67 vishnu vishnu | 4. prosince 2008 v 19:39 | Reagovat

pokud člověk"prohlédne" a "dojde" mu že maso není něco, co se vyrobí, ale že je to část těla z živé bytosti- v tomto případě zvířete- stane se vegetariánem, ať to je či není moderní, prospěšné, altruistické a bůhvíco ještě. Prostě přestane jíst naporcovaná zabitá zvířata.

68 vishnu vishnu | 4. prosince 2008 v 21:48 | Reagovat

dobrý názor, Maschi. ale hlavně neslučuj vegetariány amakrobiotiky s anorexií. Anorexie je nemoc. Vegetariánství, veganství a další odvětví bezmasé stavy, makrobitika a plánované půsty jsou věcí rozhodnutí každého člověka.

Přeji ti báječné prožití vánočních svátků, stůl plný dobrot, velký koš dárků a stále více a více dobra v srdci. Ahoj.

69 Barbar_ze_Severu Barbar_ze_Severu | 6. ledna 2009 v 20:54 | Reagovat

Máme holt zuby i trávení všežravců. Byť hlavní část je přirozeně rostlinná strava. Ale to nejspíš není pro to že by nám maso míň chutnalo, (přesně naopak) je to proto že maso je v přírodě mnohem exkluzivnější, energeticky i bílkovinově bohatší a na ulovení většinou dost náročnější zdroj potravy a energie.

Z člověka se prostě přirozeně nevyvinul masožravec, protože to není tak stabilní a snadno dostupný zdroj potravy, a není z něj býložravec, protože maso přece jen dostupné trochu JE a vyplatilo se ho jíst, neb je bílkovinovou bombou a energetickou jakbysmet.

Člověk je od přírody býložravec, ale jak má možnost, jí maso. Je to holt genetické děditství....

(přiznávám se že sem masožravej až to pěkný neni :))

---------------------------

Stávejte se vegetariány, je to dobré - ale nepřehánějte to nějakými uhnanými tvrzeními, že maso je vražda. Vražda to je jen díky modernímu a masovému způsobu chovu a zpracování. Ten je potřeba zlepšit.

70 Riche* Riche* | E-mail | Web | 6. ledna 2009 v 21:37 | Reagovat

Mě příjde úplně debilní nějaký "kroky jak se stát vegetariánem". Ten kdo to psal nejspíš bere jezení masa jako závislost přitom na maso v životě nemůže vzniknout závislost. A tady řešíte zabíjení zvířat, sice je to taky hrozný a byl to první důvod proč jsem přestala jíst maso, ale ten největší důvod je, že 2/3 emisí jsou vzniklé produkcí a  konzumací masa a to přispívá ke globálnímu oteplování to je ten největší důvod proč nejíst maso! Za pěl let bude tady všechno za topený a nebudete se trápit, že támhle zabíjejí zvířata ale budete se trápit, že vaše děti budou bez budoucnosti! Jinak všem co jsou veg dávám čest, páč si myslím, že je to hodně prospěšný!

71 kochanski kochanski | Web | 18. ledna 2009 v 17:31 | Reagovat

Riche: na mase může vzniknout závislost stejně jako na čemkoliv jiném a pokud je člověk celý život zvyklý jej konzumovat třikrát denně, tak pro něj může být přechod na vege stravu docela oříšek... U mě to šlo samo, prostě se mi to vlivem propojení všech informací a myšlenek zhnusilo, ale znám lidi, kteří se museli skutečně přemáhat..

72 Elis Elis | 23. ledna 2009 v 15:28 | Reagovat

Je mi 21 let.Nějaké ty nechutné řízky a tak nejím už od mala..uzeninu jsem také vyřadila.Nepotřebuju jíst zvířata kvůli žití.Nemám na to chut,žaludek a ani sílu.Podle mě je to zbytečné zabíjení zvířat..když lidé můžou žít i bez toho a zdraví jim to neveme..Jen můj názor.

73 terka012 terka012 | E-mail | 22. února 2009 v 15:59 | Reagovat

ja osobne nejim maso uz rok vydela jsen jednou porad o tom jak se kravy a prasata a jina zvirata aby meli lide co jist tak jsem prestala jist maso.....

74 Nicol Nicol | E-mail | 28. března 2009 v 17:56 | Reagovat

Ahoj, je mi 15 a nikdy sem moc maso nejedla-nechutná mi!O vegetariánství sem si hodně přečetla atd ale stejně bych potřebovala pomoct jak ýt správnou vegetariánkou.Sestavit jídelníček,nějaký vitamíny atd.Tak se chci zeptat, jestli neznáte nějakou doktorku,dietoložku..ze Zlínského nebo Olomouckého kraje která by mi pomohla?nebo někoho kdo se vegetariánství věnuje už hooodně dlouho?Uvítám každou odpoveď(na mail).Děkuju Nicol

75 $LUK $LUK | 27. dubna 2009 v 1:03 | Reagovat

[Smazaný komentář] Můžu prosím vědět, jak by si nazval ty, kteří na blog o vegetariánství píšou to co jsi napsal ty?

76 Kacza Kacza | 27. května 2009 v 13:41 | Reagovat

[22]: vishnu
víc než výborný:)celkem i dost lehký na přípravu..i mamka si pochutnala a to je co říct:D

77 sonia sonia | E-mail | 21. července 2009 v 19:30 | Reagovat

Já jsem se stala vegetariánem ze dne na den, samozřejmě mě kvůli tomu moje okolí odsuzuje, ale já se nenechám odradit. Nestala jsem se vegetariánem kvůli sobě, ale kvůli zvířatům, já říkám, že se na jejich úkor nebudu vydržovat. Je mi už 18, tudíž mám právo takto se rozhodovat. Zvířata mám raději, jak lidi. Proto takové rozhodnutí. A vegetariánem budu napořád. I kdybych se měla rozpadnout za živa. Ale dnes jsou takové možnosti, že se dá maso nahradit, a není to ze zvířete. Lidé jsou hloupí, a nevzdělaní, proto mě odsuzují. S pozdravem Soňa

78 sonia sonia | E-mail | 21. července 2009 v 19:31 | Reagovat

souhlasím [72]:

79 klody klody | 8. prosince 2009 v 21:33 | Reagovat

Myslím, že je víc možných důvodů, proč "masožrouty" tak rozčilujeme:
1) strach o nás - zejména u členů rodiny, vegetariánství je prostě jiné, než zavedená tradice a vše, co je jiné, je považováno za špatné a škodlivé, dokud se všeobecně nerozhodne jinak
2) strach o sebe samé - co když je někdo začne nutit, aby taky přestali jíst maso?
3) nejistota - z vegetariánů ve většině případů vyzařuje jistota, přesvědčení, že dělají správnou věc, z čehož mají radost. Kdo má radost, má sílu. Ergo - jsme protiváhou ustaraných vystresovaných. Nastavujeme příslovečné zrcadlo.
4) lidská hloupost - kdo vybočuje, je špatný, pojďme ho lynčovat.Ale možná i na toto by se daly aplikovat předchozí tři možnosti
5) špatná informovanost
Možná se pletu a je to úplně jinak :)

80 Eternit76 Eternit76 | E-mail | 1. března 2010 v 19:20 | Reagovat

Promiňte mi malou citaci z bible(1.Mojžíšova 1:29,30)
Bůh stvořil člověka a poté řekl: "Hle, dal jsem vám na celé zemi každou bylinu nesoucí semena i každý strom, na němž rostou plody se semeny. To budete mít za pokrm.
Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu."
Málo kdo pochopil,neznám moc křesťanů kteří by byli vegetariáni,hlavně že se s tou svou biblí neustále ohánějí!Myslí si že jedno z přikázání  v desateru NEZEBIJEŠ platí jen na lidi,to se tedy pletou Vše v čem je živá duše,milí bližní!

81 logo work gloves logo work gloves | E-mail | Web | 29. března 2011 v 11:55 | Reagovat

Great job here. I really enjoyed what you had to say. Keep going because you definitely bring a new voice to this subject.

82 lacoste 2010 lacoste 2010 | E-mail | Web | 19. srpna 2011 v 11:28 | Reagovat

3) nejistota - z vegetariánů ve většině případů vyzařuje jistota, přesvědčení, že dělají správnou věc, z čehož mají radost. Kdo má radost, má sílu. Ergo - jsme protiváhou ustaraných vystresovaných. Nastavujeme příslovečné zrcadlo.

83 ugg boots outlet ugg boots outlet | E-mail | Web | 13. září 2011 v 15:16 | Reagovat

very useful ! I will try ~

84 Rosťa Rosťa | E-mail | Web | 29. září 2011 v 16:37 | Reagovat

Dobrej blog

85 ugg outlet ugg outlet | E-mail | Web | 7. listopadu 2011 v 10:27 | Reagovat

great particulars you create it really clean. I am really fortunate to acquire this recommendations from you.

86 ugg boots uk ugg boots uk | E-mail | Web | 12. listopadu 2011 v 9:50 | Reagovat

I wish you will retain updating your composed content consistently when you possess just one dedicated reader here.

87 GordonTracey25 GordonTracey25 | E-mail | Web | 11. února 2012 v 12:15 | Reagovat

It is great that people can take the <a href="http://goodfinance-blog.com">loan</a> moreover, it opens completely new opportunities.

88 otto otto | 25. března 2012 v 14:20 | Reagovat

....začal jsem už v osmnácti....chmel,zelená,tabák...ráno okurky,nebo zelí....žádné maso...   :)

89 Eva Eva | 28. prosince 2012 v 11:48 | Reagovat

Je mi 13 a jsem laktoovovegetariánka a je to to nejlepší,co jsem kdy mohla udělat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama