Maso je vražda!

13. července 2006 v 21:34 |  Filosofie
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Co by jste zde rádi našli?

Hospodářská zvířata 34% (54)
Pokusy na zvířatech 40.3% (64)
Kožešinová zvířata 8.8% (14)
Zvířata pro zábavu 17% (27)

Komentáře

1 Suul Suul | 16. dubna 2007 v 20:52 | Reagovat

Super žerte maso já ho miluju!! MASO MASO MASO!!!

2 Tereza Tereza | Web | 4. května 2007 v 17:24 | Reagovat

Suul: ale správností svého jídelníčku si moc jistý nejseš, když brouzdáš po vegetariánských stránkách:-DD

3 míša míša | 26. května 2007 v 19:36 | Reagovat

jn:D:D

4 gabriela gabriela | E-mail | 7. června 2007 v 13:19 | Reagovat

lide pořád jedí maso a my na tom už asi nic nezměníme ale je pravda že kdyby věděli co se zvířatama dělají  týrají,zabíjejí je jen tak pro radost pro své potěšení hned by se toho vzdali.Lidé by si měli uvědomit že ty zvířata trpí!!!!!jen aby jsme meli co jíst!!!Chápu že lidé jsou zvyklí jíst maso ale ukázat jim pár obrázku jak týrají zvířata přešlo by je to jako MĚ!!!!! nesnáším ty lidi,kteří mají na to žálůdky že tyhle věci dělají usekla bych jim za to ruce!!!!A je velmi dobré že máš takovou stranku fakt je to velmi dobrá stranka děkuji za ní.

5 daniela daniela | E-mail | Web | 10. října 2007 v 14:42 | Reagovat

Ale zmenime!!! Jedna osoba, jenom jedna, ktera neji maso, OCHRANUJE 3000 ZVIRE ROCNE!!! Pocitejte kolik bysme chranily vsichny.

To, ze nezmemime, se rika o vsechno. Se rikalo o OTROCENI (slaving) kdys jen FEW lidi bojovali proti to. A potom to se zmenilo.

MUZEME ZMENIT SVET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Animal rights!!!

(Prominte, nejsem ceska)

6 Firewall Firewall | 23. října 2007 v 13:26 | Reagovat

Maso je vražda? NO A CO! My jsme páni světa a můžeme si na vlastní odpovědnost a náklady dělat co chceme! A vy outlocitníci se z těch jatek nepos..

7 JRman (to gabriela) JRman (to gabriela) | 29. října 2007 v 22:32 | Reagovat

Covece tebe je vecna skoda pro tenhle svet.. Ty bys mela zacit vymyslet pohadky pri tve naivite a fantazii by to slo hladce..Kde prosimte beres to ze by se toho lide vzdali, kdyby videli to co s tema "chudinkama zviratkama" delaji na jatkach(osobne bych radsi dostal ranu elektrickym proudem pri pruchodu nejakou ulickou, nez umiral x let na ruzne choroby). Jo a zvlastni je ze na to abys snedla kus masa zaludek nemas, ale useknout ruku cloveku to bys zvladla(uprime receno ja bych taky s mnohem vetsi chuti zabil v sebeobrane cloveka nez zvire, nicmene kdybych mel hlad tak se nad tim zabitim zvirete nepozastavuju asi vubec). A co se tyce meneni neceho, nemyslim si, ze je na miste to delat. Ono to tak nejak ma sirsi dusledky prestat zabijet zvirata. Jak uz jsem tu jednou nekde rekl je rozdil mezi potrebou a luxusem, ale tuhle otazku tady z vas vsevedu nikdo neresi...

8 vishnu vishnu | E-mail | 6. prosince 2007 v 4:19 | Reagovat

to JRman.  Vřele ti doporučuji, abys vylezl ze svého brlohu a vstoupil do rokuj 2007, vlastně skoro 2008.Upozorňuji tě, že ve své snaze udělat z vegetariánů blbce dopadáš stejně jako ve známém přísloví"KDO JINÉMU JÁMU KOPÁ, SÁM DO NÍ PADÁ"

9 vishnu vishnu | E-mail | 6. prosince 2007 v 4:24 | Reagovat

Ohnivá zídko. Ty jsi možná pánem své rodiny nebo pracovní čety, ale jinak jsi jen jeden z několika miliard lidí na světě.

10 JRman JRman | 7. prosince 2007 v 0:45 | Reagovat

to vishnu:

vrele ti doporucuji si davat pozor co tvrds pokud ze nechces spadnout do stejne jamy jako ja.Zaprve nevim kde zijes ty,ale ja ziju ve spolecnosti kterou popisuju, krute, bezcitne a jizlive,kterou vazne nevytrhne to ze ji nekdo ukaze orazek "zabityho telatka" naopak vetsina se spis pobavi. (a ja se budu smat tomu jak asi ten naivka co si myslel ze tim zlomi davy place nad vydelkem)Ale pokud neche jist maso, ja ho k tomu nenutim, a dokonce si myslim ze to zabere vic nez nejaka letakova kampan.

A k tomu co jsem zminil na zacatku: Pokud ze jiz chces neco kritizovat zkus kritizovat nejaka fakta nebo to co nekdo vyrkl a vynech nepresne a umyslne zavadejici kvantifikace.

A pak mi sem zkopiruj vetu ze vegetariani jsou blbci, kterou tu ode mne nekde najdes. Nemohu se za to zarucit ale rekl bych ze tu jsem tady nikde z ust nevypustil,protoze si to ani nemyslim.

Trefuju se v 90% pripadu do konkretnich lidi a ve 100% pripadu do nejakych vyroku nebo prispevku.

A tak me napadlo, vzhledem k tem rokum co jsi zminil: bude to s lidstvem cim dal tim horsi.. ;-)

11 vishnu vishnu | E-mail | 10. prosince 2007 v 19:02 | Reagovat

to JRman

Samozřejmě, že v tvých příspěvcích není věta"vegetariáni jsou blbci". Ale, jak sám píšeš, se v 90% trefuješ do konkrétních lidí (zřejmě těch, co mají něco společného s vegetgariánstvím). A jestli mě chceš ovlivnit tím, že žijeme v kruté, bezcitné a jizlivé společnosti, tak se snažíš marně. Já, JRmane nejsem včerejší, o nešvarech dnešní doby vím stejně tak dobře jako ty a tisíce dalších lidí. Mám však jinou filosofii(jiné myšlení)než ty. Ne, to tě nekritizuji. Jen konstatuji, že myslím jinak než ty.  Každý máme svůj postoj. Ale ten můj je jiný než ten tvůj. Stejně jako ty chápeš, že někteří lidé nejí maso, stejně tak tito lidé chápou, že ty maso jíš. A víš, JRmane, nejsi jediný člověk, s kterým diskutuji o (ne)vegetariánství. Mohu si tedy přečíst mnoho názorů k této problematice. Bohužel však jen  pár nevegetariánů upřimně napsalo, že maso jí proto, že jim chutná a jsou na ně zvyklí. A taková pravda je pro mě a pro všechny lidi zřeknuvší se masa a všech výrobků ze zabitých zvířat přijatelná a pochopitelná. Ano, i my vegetariáni uvádíme celospolečenské problémy, ekonomické problémy, ekologické problémy, problémy týkající se výživy, ale na rozdíl od vás masojedlíků jako důvody k nejezení masa. Já to nedělám. Já vždy uvádím, že se stravuji vegetariánsky proto, že zabíjení zvířat se mi příčí, protože zvířata jsou živé, myslící,cítící bytosti. Na závěr ti ještě napíši, že já se paní Gabriele nedivím, když napsala, že by takovým lidem nejraději usekla ruce.... Podívej, JRmane, ty jíš maso a zároveň jsi třeba velmi citlivý člověk. Ale to maso je ze zabíjených zvířat. A věř, že se na jatkách nejedná se zvířaty v rukavičkách. Ostatně, jak si napsal. Žijeme v kruté, bezcitné cynické společnosti.    :-)

12 JRman JRman | 11. prosince 2007 v 20:03 | Reagovat

Ja jsem taky nikde a nikdy nerekl, ze jim maso protoze to pomuze zlepsit globalni oteplovani nebo neco podobneho, jednoduse jsem na nej zvykly a chutna mi. Jestli pani Gabriela chce nekomu sekat ruce tak at to udela, ja ji v tom branit nebudu, ostatne to asi nebude potreba. Ja jsem videl jednou cloveka kterymu se povedlo uriznout si ruku v zapesti a nebylo mi z toho do zpevu (i kdyz ze by mi bylo zle se rict neda).

K tomu jednani se zviraty na jatkach. Docela jim to nepreju(i kdyz jak jsem rikal radsi bych dostal elektrickym prodem ranu do hlavy, nez umiral x let na nejruznejsi choroby), nicmene nepovazuju je jiz za svobodne a zcela jaksi prirodni zvirata. Ja treba z duse nemam rad myslivce hlavne ty co si nekde vedou bazantnici atp. Ale kure ktere cely svuj zivot prozilo v bedynce 50x50 cm a od narozeni je ziveno hormony, anaboliky, chemii, pro me neni srovnatelne se zviretem ktere, zije v prirode zivot k nemuz je, rekneme, stvoreno. Mozna je to zvrhly nazor, je to dle meho proste jen vyrobek lidi oslepenych zari vlastni vsemohoucnosti, co uz nevedi kde jeste vic vydelat, a mnohem vic nez jatka mi vadi umele chovy.

A jeste jednu vec jsem tu mnohokrat psal je rozdil mezi potrebou a luxusem.

13 vishnu vishnu | E-mail | 15. prosince 2007 v 0:19 | Reagovat

to JRman.  Ano, přesně tak, každý, tedy jak vegetarián tak nevegetarián by měl svůj postoj umět vysvětlit a obhájit aniž by použil ona často om ílaná témata globální oteplování, ekonomie, ekologie, politika ,filosofie... Vysvětlení a obhajoby obou stran by měly vycháízet z přirozenosti. A já si myslím, že když jíš nějaké z masa připravené jídlo nepřemýšlím poři tom na celospolečenské a celosvětové problémy. Prostě baštíš a pochutnáváš si. U mě je to stejné, jen na tom talíři mám vegáčské jídlo. A pochutnávám si také a neřeším ani globální oteplování, ani ekologické a ekonomické problémy, ani politiku,ani náboženství....prostě jím, pochutnávám si.  Víš, proč to píši? Protože, a to jistě uznáš veškere všeobecné debaty mají víceméně manipulativní charakter, Přitom je to tak snadné, Ale to vy, masotariánci, jakoby jste nechtěli nebo neuměli pochopit. Stále nám vegetariánům podsouváte jakési snahy se na vás vyvyšovat, dělat se lepšími, působit dojmem spasitelů světa. Stále apelujete na to, abychom vás respektovali a říkali," to je dobře že jíš maso" nebo "mě to vůbec nevadí, že jíš maso" Já vím, že pro vás je přirozené jíst maso, protože dělíte zvířata na dvě skupiny. Na skupinu mající právo na život a na skupinu právo na život nemající, protože je ke snězení.Ale kdo tak určil?  Příroda? Bůh? Vesmír?    zkus se nad tím zamyslet.        zdraví tě Vishnu

14 JRman JRman | 21. prosince 2007 v 0:18 | Reagovat

jednouducha odpoved: clovek to tak urcil, ale nevidim duvod proc na to upozornujes, kazdy svobodny clovek by se pokazde znovu mel rozhodnout jestli pozre to co pozre nebo nepozre. => jak uz jsem tu jednou rikal, vsechno je pomerne pouze k vlastnimu svedomi.(dle meho nazoru) A moje svedomi unese to, ze jsem nikdy nemel touhu zmenit to co jsem od utleho detstvi zacal. A jestli kvuli tomu zarve par zvirat? To nepochybne, ale vsechno neco stoji.

Tobe se mozna dela spatne ze me, me se dela spatne treba z pytlaku, kteri zastreli slona jenom kvuli tomu aby dostali jeho kly a pak ho tam nechaji lezet. To mi prijde jako vetsi pohrdani prirodou.

A co se tyce vegetarianu, nic proti nim nemam, ale ja narozdil od velke vetsiny z nich chapu co to znamena obecne vest diskuzi, stejne tak jako jsem si vedom toho jake techniky pouzivame my jako nevegetariani. Snazime se vam rict to co si myslime ze nejvic nechcete slyset. A doufame, ze se nad tim treba zamyslite. (i kdyz ja se sem chodim spis bavit nez ze bych tu nekoho presvedcoval)

Problem je v tom, ze my (my=ti inteligentnejsi nevegetariani :D ) toto pouzivame vedome a v souladu s konvencemi bezne diskuze.

Zatimco vy (vy= velka vetsina zde prispivajicich vegetarianu, krome tebe mj.) to vidite jako naprosto prirozeny ukaz, jako neco co je spravne. Spousta lidi v tom dokonce hleda poslani. Bud se bavime( jako treba tady ) a nebo si predkladame argumenty, jenze na to jsem tu zatim nepotkal skoro zadne odkazy, citace, autory a jejich knihy, atp.

15 *** *** | 25. prosince 2007 v 13:30 | Reagovat

Doopravdy nedokázu pochopit lidi,kteri na tyto vegetarianske stranky chodi ,aniz by chapali opravdovou podstatu vegetarianstvi.Jite maso a pak si zajdete na vegetarianske stranky a snazite se vypadat inteligentne a pritom natolik hloupe,ze uz proto tuto podstatu nikdy nepochopite.Zvirata me moc v lasce nemaji a ja je vlastne taky ne.Mám v celku dost nepratel nejen zvirat,ale uz to mi prece nedava pravo je jist.Zabíjíme zvirata pro neco,pro co ani nase telo nikdy nebylo stvoreno.Pijeme kravske mleko,ktere je urcene telatum a ne lidem.Toto jsou uz ale ohrane vety,ktere reklo sposty moudrych osobnosti.Pochybuji ale,ze se nekdy dockame chvile,kdy i NEvegetariani pochopi tento jiny zpusob zivota.My coby vegetariani nejsme divni,my jsme jedinecni,protoze my tuto podstatu pochopili...

16 Wlátčeki Wlátčeki | 26. prosince 2007 v 13:07 | Reagovat

myslím, že jíst maso je velice ale velice hloupé a necitelné! Člověk je bíložravec, to řekl jeden chytrý pán a tečka! Co on řekne je prostě tak. Já bych zemřel pro každé neurvale zavražděné kuřátko a dával bych za toto zabíjení trest smrti!!! Odmítám už jíst i zeleninu a jiné potraviny z živých organismů, stromy, keře a rostliny přeci také žijí a kdo si to z jiných vegetariánů také neuvědomí je podle mě stejně tak krutý jako masožravci!! Zkusím najít něco neživého či uměle vytvořeného nebo prostě zemřu hlady, jsem pevně rozhodnut ať se stane co se stane.

17 Wlátčeki Wlátčeki | 26. prosince 2007 v 13:19 | Reagovat

ale pozor, ani šlapat po trávě!!!

18 *** *** | 27. prosince 2007 v 15:35 | Reagovat

PÁN:vis ty jeden blbecku,kdyz si tak chytry.Kdyz bereme kravske mleko,co si myslis,ze pak piji telata?Vetsinou je daji pryc od matky a krava tak prijde o sve mlade.Jsi CHUJ,ne PÁN!!!!!:D

19 *** *** | 27. prosince 2007 v 15:37 | Reagovat

PÁNEM nemuze byt nekdo,kdo uvazuje takto nesmyslne ahloupe jako ty

Je mi z tebe spatne!Jde videt,ze nesdilis zadny zajem na tom pomoct zviratum...pomoct lidem,tak si naser a nechod na stranky,ktere jdou pro tebe prilis tezko pochopitelne!!§!

20 *** *** | 27. prosince 2007 v 15:40 | Reagovat

Wlátceki:Nesrovnavej kytku se zviretem.Tohle co rikas,je jeste horsi,nez jist maso!A ty PÁNE radsi drz hubu,protoze o tom vis velke hovno!

21 JRman JRman | 27. prosince 2007 v 17:28 | Reagovat

To ***:

Ty jsi jedinecny prinejmensim jednou veci, opravdu uzasnou vyjadrovaci schopnosti.. :D

Pokud mas v umyslu nekomu tvrdit, ze ty jsi neco vic (?nadclovek?), tak to alespon netvrd tak podobnym zpusobem jako to uz pred tebou delalo par znamych, neprilis oslavovanych, osobnosti.

22 *** *** | 29. prosince 2007 v 11:12 | Reagovat

Nikdy jsem o sobe netvrdila,ze jsem nadclovek.Jen se snazim poukazat na problemy,kterych jste si vy NEvegetariani jeste nestacili vsimnout,ani si je uvedomit.Nesnazim se ti tady vnutit svuj nazor na to ci jist,nebo nejist maso.I kdyz prave o to tady jde.Nejdeme i ani tak o zdravjesi zivotnni styl,nebo o samotne zvirata.Ale spise o etickou stranku.Proc bychom meli zabijet zvirata a nasledne je jist,kdyz existuje spusta dalsich pochutin a jidel,ktere maso dokazi nahradit?

23 *** *** | 29. prosince 2007 v 11:16 | Reagovat

To JRman:Vyjadrovaci schopnosti:D?Tak to dekuji,i kdyz je To to jedine,zaco Ti kdy budu dekovat:D

24 *** *** | 29. prosince 2007 v 22:34 | Reagovat

to PÁN:Jde videt,ze maso mas hodne rad,tak co tady sakra delas:D.Pokud se snazis poukazat na to,ze maso je pro cloveka potrebne,tak tó zkus nejak jinak,nez vysmivanim se tomu,ze misto masa jime soju.Zkus treba trosku argumentovat,i kdyz chapu,ze to pro tebe nebude jednoduche...A myslim,ze infarkt mi nehrozí,alespon zatim ne.I kdyz z tvych komentaru ho asi brzo prodelam.

25 vishnu vishnu | E-mail | 29. prosince 2007 v 22:40 | Reagovat

To Wlátceki:  po trávě nešlapat ze dvou důvodů: 1)  pošlapali bysme kytky a poranili brouky a další hmyz. Možná i nějakého spícího člověka:-)     2) mohli bysme do"něčeho" šlápnout:

26 vishnu vishnu | E-mail | 29. prosince 2007 v 22:43 | Reagovat

To PÁN. jedinou galaxiií kterou ovládáš je tvůj pupek. HAHAHAHAHAHA

27 vishnu vishnu | E-mail | 29. prosince 2007 v 23:32 | Reagovat

Ono je to spíš tak že tebe ovládá a tyranizuje tvůj pupek.

28 JRman JRman | 30. prosince 2007 v 0:35 | Reagovat

To PÁN:

Jestli si kompenzujes svoje komplexy nebo nedejboze nejake sve trauma z detstvi, tak te to sice neomlouva, ale poukazuje to ze vinu na svem stavu neneses jen ty.

Pokud ze ne, doporucoval bych ti poradny rizek, ktery ti snad na chvili ucpe usta a klidne si ho muzes vzit do ruky cestou k takovemu panovi v bilem plasti. On te polozi na pohovku, vis, a bude poslouchat to, jaky jsi pan, dokonce s tebou bude asi i souhlasit, vis. Urcite ti to udela velmi dobre;-)

To ostatni:

Jestli me jeste nekdy nekdo bude hazet do jednoho pytle s podobnym clovekem, jen proto, ze taky jim maso, tak ho osbne ... nebudu mit rad:D

29 vishnu vishnu | E-mail | 30. prosince 2007 v 1:26 | Reagovat

To PÁN. Možná že tebe doma trestai tím, že tě zavřeli do kurníku a tamsi musel zobat zrní a uždibovat trávu. Tak teď doháníš ztracenou váhu. Já vážím 53 kg, mám rovná záda . klenutou hruď  a pevné svaly.

30 *** *** | 30. prosince 2007 v 10:50 | Reagovat

To JRman:Tak to zcela chapu:D

31 Vishnu Vishnu | E-mail | 3. ledna 2008 v 16:18 | Reagovat

to JRman.  Milý JRmane, my jsme si spolu vyměnily dost názorů, ale všechny byly na úrovni. Tak ti říkám, ne proto, abys mě měl rád, ale podle pravdy, že já rozhodně nebudu patřit k těm, kdo by tě snad ,proboha! házel do stejného pytle s podobným člověkem, kterého máme oba na mysli.  Však ty dobře víš nebo si to můžeš přečíst z příspěvků vegetariánů, že my vám váš apetit nebereme ale ani vaše jídla nejíme. měj hezký rok 2008.   :-D

32 Vishnu Vishnu | E-mail | 3. ledna 2008 v 16:18 | Reagovat

sorry-----vyměnili

33 Lukáš Lukáš | E-mail | Web | 3. ledna 2008 v 16:30 | Reagovat

Ahoj všem, prosím všechny aby když se tu objeví nějaký psychopat který jen spamuje, tak mi písněte na mail, ať ho můžu včas zablokovat!!! Delší dobu jsem se na blog nedostal, a dalo mi to hodně práce smazat všechny ty sprosťárny...bohužel vzalo za své i pár komentářů nevinných...

Teď už jsou obě IP adresy ze kterých psal PÁN a okopané zdivo (totožná osoba) zablokovaný...

Vishnu prosím už na podobná individua nereaguj, je to jen horší...

Díky moc, a držte se ;o))

34 JRman JRman | 20. ledna 2008 v 22:26 | Reagovat

to Lukas:

Checht.. alespon vime jak moc jsi nestrany..

vzhledem k tomu jak dusledne a ktere "vsechny ty sprostarny" jsi smazal..

je vcelku vtipne ze na obhajobu vg. se smi mluvit jakkoliv, zatim co na jeho poskvrnu nesmi byt pouzito krive slovo..

link: *** 27.12.

35 Vishnu Vishnu | E-mail | 21. ledna 2008 v 0:53 | Reagovat

JRmane, cokoliv možná, ale vše rámci určité slušnosti a normálnosti. Tyto atributy smazané příspěvky  p o s t r á d a l y.   To si, prosím, uvědom.   Děkuji-

36 Jaroslav Jaroslav | 2. září 2008 v 23:02 | Reagovat

Když čtu některé komentáře, čím dál tím více mne to ujišťuje, že jsme ve velkém průseru. Když někdo dokáže napsat maso.maso.maso, nebo dej si pořádný řízek či vysvětlovat vegetariánům a veganům, že jsou uplně mimo, nebo že zařve pár zvířat, no a co... To vše mne ujišťuje o absolutní zrůdnosti a nevědomosti člověka, o absenci veškerého soucitu a vlastního názoru či vidění světa bez černých brýlí, které se dotyčným ještě k tomu zdají být růžové, nemůžu to už vydržet, opravdu trpím jako zvíře, děkuji vám všem, kteří jste se mnou na jedné lodi a vidíte to šílenství. Samozřejmně bych nikdy nešel proti člověku, ale lidská hloupost, lhostejnost, krutost a nevědomost mne doslova přibíjí den za dnem na kříž. Prosím zde i lidi, kteří jsou přesvědčeni o správnosti konzumace masa, zamyslete se prosím, vždyť vám také nikdo nechce způsobovat trýzeň a ukrutnou smrt, což pak jste vážně úplně slepí a tak šíleně kozervativní, že nedokážete vidět jak to doopravdy je? Jsme jedinní tvorové, kteří mohou ty ostatní nechat v míru a pokoji žít. Jsem už zoufalý, píšu po pravdě co si myslím, už to mne staví téměř do role idiota, není mi to příjemné muset vysvětlovat to co je mi úplně jasné a stavět se do role nějakého fanatického blázna. Jen kvůli tomu, že lidé nepřemýšlí, nebo jsou snad opravdu tak drsní a zlí?

37 vishnu vishnu | 4. září 2008 v 17:18 | Reagovat

Jaroslave, lidé nejsou zlí, alespoň ne všichni(dost o tom pochybuji v případě týrání zvířat). Ale lidé žijí ve svých zděděných a po léta vštěpovaných představách o tom, že je správné jíst maso.

Zvláštním se mi pak ale zdá, proč všichni tito propagátoři masité stravy se neblýskají svými názory na masotariánských stránkách. Buď žádné neexistují a oni se pak musí realizovat na stránkách vegetariánů a veganů, anebo je to všechno úplně jinak.

Ale já nejsem zoufalá, protože vím, co je důležité pro změňování(zlepšování) mého okolí, mého světa a , co já vím, možná světa celého: měnit, zlepšovat sebe samou. A v případě vyživy jsem, stejně jako ty, tu změnu již dávno udělala.

A ty ses,Jaroslave, stal veganem(vegetariánem?) z vlastní vůle, z vlastního přesvědčení. Máš tedy důvod se radovat a nebrat na sebe ten těsný šat zoufalství.

A hlavně čerpej vnitřní sílu z toho, že vegetariánů je již hezky velký počet.          měj se fajn

38 Jaroslav Jaroslav | 5. září 2008 v 0:06 | Reagovat

Ahoj Vishnu, problém je ale v tom utrpení, to se přeci nedá smést ze stolu. A víš sama, že to utrpení je zbytečné, jsem spíše vegan, jen výjmečně vegetarián. Ahoj

39 vishnu vishnu | 5. září 2008 v 11:11 | Reagovat

ano rozumím, a souhlasím s tebou . Nemysli si, že netrpím. A už vůbec se nesnažm smetávat něco pod stůl. Jen vím, že je lépší než trpět , soudit a snažit se něo kolem sebe měnit, tak že je lepší pracovat na sobě, snažit se zlepšovat a to kolem sebe, byť je to jakékoliv, učit se pozorovat. Svět kolem tebe Jaroslave, je jako slabá skleněná stěna. To znamená, že ty za tou stěnou vše vidíš, ale to vše zase z druhé strany vidí tebe. Pokud tedy se snažíš žít podle nejlepšího svého svědomí, tak to všichni ostatní vidí. Proto, prosím, snaž se nebýt zoufalý. Jinak já jsem na tom asi jako ty, tedy veganka, s výjimkou občasných vegetariánských jídel(to když přijedu k mamce.   Ahoj

40 Jaroslav Jaroslav | 7. září 2008 v 21:38 | Reagovat

Dost často přemýšlím o paradoxech světa, o vraždách, týrání, loupežích, zneužívání, nehodách, válkách a mnoha dalších věcech, se kterými se denně setkávám v médiích. Jeli-li to vše pouze hříčka náhod a veškerý život nemá vyšší smysl o to více pak budu veganem a metaforicky řečeno mnohem zbožnější právě pro absenci boha, neboť budu vědět, že činím dobro, bez nároku na odmněnu a mohu sloužit každé individualitě.

V případě, že to není náhoda, život má vyšší smysl a třeba je bůh, pak se ptám proč se mohou dít tak zlé věci, co když se veškerá bolest v přírodě ukládá, co když ty miliardy litrů prolité krve, které máme na rukou nezpůsobují opravdu katastrofy, což když májí Indové či Budhisté pravdu ohledně karmy, i karmy kolektivní? I v tomto případě budu veganem, či vegetariánem a budu se snažit činit dobro.

Myslím že svět je hodně zvláštní a krásné místo, také však místo kruté a zrůdné, vše tu můžeme potkat, všemu se můžeme vyhnout? Není to lehké přiznat si, že opravdu nevím. Dovolil jsem si těchto pár myšlenek vložit do této diskuse o filosofii vegetariánství....

41 vishnu vishnu | 8. září 2008 v 23:16 | Reagovat

pro vegetariánství či veganství se rozhodujeme nejvíce proto, že nechceme jíst zabitá zvířata. Samozřejmě, že k tomu máme spoustu daších důvodů, i těch hluboce filosofických. Ale mnho těchto důvodů může zmizet nebo se změnit... Ale jeden zůstane vždy a nezměněný, že maso se získává za zabitých zvířat. a tamusí umírat pro žaludky masojedlíků nebo i pro další účely bez ohledu na to, jakou filosofii, náboženství či naopak ateismus zastává. Přeji ti Jaroslave, aby veganství bylo nejen pro zvířata a přírodu ale i pro tebe přínosem .

42 Pro vishnu Pro vishnu | 9. září 2008 v 15:50 | Reagovat

Ahoj vishnu, to je samozřejmně pravda, jen poopravím tvou větu: "pro vegetariánství či veganství se rozhodujeme nejvíce proto, že nechceme jíst zabitá zvířata" já tě chápu, ale spíš bych napsal, že nechceme zabíjet zvířata. Vím, že jsi to tak myslela. Nezabíjet zvířata považuji jako samozřejmost, proto jsem se nad tím jen zamyslel hlouběji, také ti přeji štěstí. Ahoj

43 vishnu vishnu | 11. září 2008 v 11:15 | Reagovat

souhlasím,  ani zabíjet, ani jíst, ani zneužívat. Měj se dobře.

44 Jiri Jiri | E-mail | Web | 25. září 2008 v 20:40 | Reagovat

Ahoj, je mi jasny ze svet nezachranim ale aspon z toho mam dobrej pocit a treba budou jednou vsichni vegetariani, jako my:)

45 vishnu vishnu | 14. října 2008 v 17:44 | Reagovat

ano, kéž je vegetariánů a veganů čím dál tím více!

46 Mishulle Mishulle | Web | 29. prosince 2008 v 12:11 | Reagovat

Krásný blog :o)Teda nestačím se divit. Sme páni světa a můžem si dělat co chcem? Takové Iddioty by měli střílet !!

47 Barbar_ze_Severu Barbar_ze_Severu | 6. ledna 2009 v 20:17 | Reagovat

Inu... maso je dobré, co víc dodat. Člověk je naprogramován, aby preferoval živočišné bílkoviny, když k tomu má možnost, proto nám to taky tak moc chutná :). Prostě pro většinu je to jako říkat(i kdyby to byla pravda) "Sex škodí - dělejte ho jen když chcete plodit děti". No nikdy se nic takového samosebou nepodaří prosadit, sebepravdivější by to třeba mohlo být.

Problém mení v jezení masa, ale spíš v získávání daného masa. Nu, a to je ta oblast kde by se měly věci zlepšovat. Né říkat "nejezte maso", telátko trpí. Ale "zařiďte, aby se dala zvířata chovat v lepších podmínkách a levněji". Cena chovu hraje roli.

48 kochanski kochanski | Web | 18. ledna 2009 v 17:27 | Reagovat

Barbar: já se tedy naprogramovaná jíst maso fakt necítím... a co si pamatuju z jídelny na základce, tak maso se ošklivilo spoustě lidem. Na druhou stranu, neumě vyrobená hrachová kaše taky není nic lákavého hehe:)

Nicméně chuť je silně subjektivní záležitost a řídit se jenom jí, to by to dopadlo. Dobře, žes zmínil sex. Zkus souložit s kým tě napadne, jestli to tvoje partnerka skousne, když jí řekneš, "no prostě mě to baví". Vzhledem k postavení a etickému vnímání člověka do hry vstupují i jiné faktory, než jen fyziologické prožitky bez ohledu na nějaké morální zásady.

A navíc... vegetariáská jídla jsou taky výborná, takže o žádný asketismus, jak ho vnímáš ty, se fakt nejedná:)

49 Jaroslav Jaroslav | 15. května 2009 v 6:54 | Reagovat

Když někdo napíše inu maso je dobrá, pouze tím dokazuje svou nevědomost, absenci soucitu a prakticky zvířecí mysl, podle mne není lidským, neboť citlivý člověk podle mne nemůže tolik ubližovat zvířatům, už na to nemám sílu v čem žiji, nepochopil jsem dále co má sex společného z utrpením a vražděním, nejde přeci o nás, jak se cítíme, či hřešíme, ale o zvířata, která přežívají v pekle kvůli člověku...

50 Jaroslav Jaroslav | 15. května 2009 v 6:55 | Reagovat

omlouvám se za pravopis[49]:

51 Geniální vlk Geniální vlk | E-mail | Web | 9. června 2009 v 13:24 | Reagovat

Říkat,že maso je vražda je nemysl,jak vysvětluji ve svém článku: http://genialnivlk.blog.cz/0903/anti-ekologie-nova-vlna

Maso může možná být zabití,ale ani to nedává moc smysl...

52 Ája Ája | 13. července 2009 v 23:23 | Reagovat

Ty kecy co tu čtu jsou praštěný. Moje máma je vegetariánka už od narození, babička z máminy strany nejí maso asi od svých 30 let. Táta je vegetarián od narození a oba jeho rodiče maso nikdy nejedli. Já a ségra, bratránek, sestřenice atd to taky nejíme. Nikdy jsme nikdo z nás neměl antibiotika, byla jsem nemocná snad asi 2 krát v životě(je mi 14). Nevim, proč tady máte řeči,  jako jak je to nezdravý. A že jsou ti lidi pak hloupí? To si nemylim, já i ségra chodíme na gympl, obě s vyznamenáním. Bratránek je průměrnej, a sestřenka odmaturovala se samejma jedničkama.

53 Lukáš Lukáš | 14. července 2009 v 10:06 | Reagovat

To ovšem blbec nepochopí, a chytrák to ví. Ale svět je plný pisálků, stačí se podívat do trafiky - pestrý svět, rytmus života, blesk...vymýšlet senzace a psát nesmysly..hlavně že je to "akční"

54 Jaroslav Jaroslav | 26. července 2009 v 11:19 | Reagovat

Často jsem se hádal, vysvětloval, trpěl, trápil se, dokonce jsem se až někdy děsil patosu svých komentářů, když jsem je po delší době četl...Jediné mé poznání je, že vegetariánství(myšleno obecně) je pro mne tak absolutně přirozené, že netřeba o něm vůbec filozofovat, je to normální věc, součást mé stravy, nic víc, nedokážu si už ale představit v jakých pohnutkách žijí lidé, kteří jedí maso, kterým utrpení a krveprolití nevadí, to musí být duševní mrzáci a podle mne prožívají peklo, a teď jak se s tím srovnat, když je to většina, ano většina mi připadá nenormální...jinak všem co mi rozumíte moc děkuju za všechny živé tvory...

55 Honza Honza | 17. června 2010 v 11:55 | Reagovat

Geniální vlku: tvůj příspěvek je hotová demence, chtěl jsem si přečíst tvůj článek, ale už u vět že "Obzvlášť hloupí lidé říkají,že "maso je vražda". Už z pohledu jazykovědce je to nesmysl (jako kdybych říkal "stůl je dřevorubectví")" je na facku, rozepisovat se o tom nebudu, kdybys nebyl ignorant, tak ti ta tvoje tupost dojde... a "Vegetariánství je nepřirozené a nezdravé (dítě bez bílkovin nemůže správně růst,já bych to dítěti zakázal)." to už je úplný vrchol tmářství. Bílkoviny máš i v obyčejné fazoli a rýži. A o něčem co se jemnuje "soja" si asi nikdy neslyšel. Z takových lidí jako jsi ty, bych plakal...

56 Víťa Víťa | 16. ledna 2011 v 1:05 | Reagovat

Sám proti masu nic nemám a jím ho s velkou oblibou. To ale přeci neznamená že jsou mi lhostejná prává zvířectva na zemi. Samozřejmě se mi hnusí vyvražďování tuleňů kvůli kožešinám, genocida zvířat vydávaná za myslivost za myslivost a podobně, ale nejíst maso jen proto že se zabíjejí hospodářská zvířata, primárně určená ke svému účelu od narození, je nerozum. Pokud lev bez rozmyslu spoliká gazelu, tak to nikomu nepřijde špatné, takže nevím zda má nad touto oblastí smysl polemizovat. Počet zabitých zvířat nezmenší to že se pár lidí rozhodne je nejíst a způsobí to nanejvíš další etický problém , že jejich zabití později vyjde vniveč. Pokud někomu maso opravdu nechutná je to jeho věc. Já taky nemám rád napříkled houby. Myslím že má cenu bojovat za práva zvířat formou právnickou a legislativní. Starat se o to, aby hospodářská zvířata byla přinejmenším zabíjena a chována co nejhumánnější cestou a abychom se zbavili obchodu se vzácnými zvířaty a nebo kožešinami, protože to je nejnesmyslnější důvod k zabíjení zvířat obecně.

57 kika kika | 25. ledna 2011 v 15:09 | Reagovat

Představte si kdyby ste se narodili a hned by vás odnesli pryč....pryč od nejbližších, které už pak nikdy neuvidíte!!!!! protože vás zabijí! a zežerou!!! JE TO HNUS... představte si lidkou kýtu...hmmmm...nebo dětskou ručičku....pořád je vám dobře??

58 bara bara | 24. září 2014 v 17:00 | Reagovat

Si curak mi na tyhle planete jsme hosti  videla sem video jak je zabijeji je to jejich prace ale videt kravu jak ma vyriznutej krk a jeste se hybe . Jak krev vylejvaj do more  tulene jak ho bijou do hlavy ovcy jak lezi v krvi prase jak ke poveseny vedle mrtvyho prasete a spadne laskave se zamysli lidi jsou hloupy a mi vegani nebo vegetariani  se to snazime zmenit tak toho nech a premyslej nad tim co pises a do parku se davaj skvarky a kuze maso 4, 5 procenta pro zajimavost [6]:

59 kuba kuba | E-mail | 9. února 2015 v 17:51 | Reagovat

vegani jsou kokoti osistém
ablbci ktávi nevíte coje to ek

60 Tee Tee | E-mail | 17. prosince 2015 v 19:30 | Reagovat

když už tak vegani a vegetariáni nejsou blbci a další ostatní nadávky ten kdo to tvrdí že jsme debilní tak to ten člověk kterej to sem napsal nebyl asi moc inteligentní a když už tak souhlasím že člověk je býložravec maso je vražda!!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama