8- Typické výmluvy

12. července 2006 v 20:39 | Elias Bröms |  Otázky a odpovědi
8- Typické výmluvy

· 8.1. Já ale přece ty zvířata nezabíjím.

8.1.1. Ti kdo kupují maso jsou osobně zodpovědní za utrpení a smrt zvířat. Ve Švédsku se zabíjí 60 milionů zvířat ročně na základě poptávky lidí kteří si pak v obchodě koupí to pěkné balení s masem. (V ČR bylo například v roce 1998 zabito 528,613 krav a býků, 29,168 telat, 4,720,939 prasat a 103 miliony drůbeže! Ryb je v ČR zabito ročně asi 22,000 tun.) Tím, že dáš peníze na masný průmysl souhlasíš s krutým a bolestným zacházením se zvířaty.

· 8.2. Zvířata se přece zabíjejí bezbolestně.

8.2.1. I kdyby zabíjení bylo bezbolestné tak nemáme právo zabíjet ani pro své potěšení o kterém jezení masa v dnešní době je. Přece neuznáváme vraždu i když vrah zabije bezbolestně.

· 8.3. Zvířata jsou přece pěstována, aby se stala potravou pro lidi.

8.3.1. Zvířata která jsou pěstována, aby se stala potravou pro lidi mají pořád schopnost cítit bolest stejně jako jiná zvířata.

· 8.4. Kdyby neexistoval masný průmysl tak by se ta zvířata nikdy nenarodila.

8.4.1. Bylo by lepší žít krátký a bolestný život než se vůbec nenarodit? To sotva.

8.4.2. Je lepší, aby se rodilo větší množství, bez ohledu na tom jaký život budou mít? Kdybys nad tím přemýšlel tak bychom nedělali nic jiného než přiváděli děti na svět! ·

8.5. Ta zvířata přece neznají jiný život.

8.5.1. I když neznají jiný život tak mají pocit, že jejich potřeby nemají příležitost uspokojit. Kráva, které není dovoleno krmit své telátko, slepice, které není dovoleno se pohybovat a roztáhnout si křídla, prase které se nemůže hrabat v zemi, to jsou příklady neuspokojených potřeb. Zvířata mají stejnou schopnost cítit fyzickou bolest stejně jako kdyby žila svobodně. Konec konců odebíráme zvířatům jejich nejzákladnější - přání žít.

· 8.6. Všichni musíme jednou zemřít.

8.6.1. Ano, ale raději ne zbytečně. Naše jezení masa je zbytečné a naprosto ničivé.

8.6.2. Představ si vraha který obhajuje svůj čin s "všichni musíme jednou zemřít". Absurdní, co?

8.6.3. Tak by ti nemělo vadit když tě teď na místě zabiju. Všichni musíme přece jednou zemřít!

· 8.7. Vegetariáni nejsou společensky přijati.

8.7.1. Vegetariáni jsou čím dále tím více přijati a přijetí se bude zlepšovat jen v případě, že se více lidí stane vegetariány. Že někteří nevědomí masožravci nepřijímají vegetariány není výmluvou pro to se nestát vegetariánem a důvodem sám pro sebe něco udělat. Čím více bude vegetariánů tím bude méně společenský přijatelné jíst maso!

8.7.2. Představ si čeho se vzdáš když se staneš vegetariánem. Žádné zvíře nebude muset trpět, a v tom by ti zabránila trocha společenských nepříjemností?

· 8.8. O jednoho vegetariána víc nebo méně přece nedělá žádný rozdíl.

8.8.1. Průměrný Švéd sní za svůj život 5 krav, 28 prasat, 200 slepic a mnoho dalších zvířat. A vegetariáni navíc inspirují své okolí, např. rodinu a přátele, aby přestali jíst maso. Tito pak ovlivní další. Efekt je větší než si myslíš. (Průměrný občan České republiky ročně sní kolem 45kg vepřového, 16kg hovězího, 15kg drůbežího a 5,5kg rybího masa.)

· 8.9. Zvířata jsou přece přizpůsobena k masnému průmyslu.

8.9.1. Zvířata jsou nucená k přizpůsobení které zvětší jejích produktivitu, přemáháním jejich těl nad jejich skutečné možnosti. Toto přizpůsobení jen zvětšuje jejích utrpení.

· 8.10. Vegetariánské jídlo přece nemá žádnou chuť.

8.10.1. Myslíš tím, že vegetariánské nechutná masem. Naprostá pravda a jinak by to také bylo divné. Ale vegetariánské jídlo chutná jinak. Bylinky, různé cibule, různé druhy paprik, tamari a různé druhy hub můžou dodat od ostrých pepřovitých až po šťavnaté jemných chutí. Žádná zelenina nechutná stejně. Některé, např. bílé zelí, fenykl nebo ředkvičky mají v syrové podobě ostrou chuť, nemluvě o křenu! Jíst vegetariánsky není jen o vynechávání ale naopak se přidává hodně toho, o čem masožravci obvykle nikdy neslyšeli! A navíc, do masa se většinou přidává spoustu koření, aby to vůbec mělo nějakou chuť, takže to co ti chutná není jen maso ale to koření.

· 8.11. Maso je chutné.

8.11.1. Viz. 1.9.

· 8.12. Problémy s životním prostředím nezmizí jen proto, že se všichni stanou vegetariány.

8.12.1. To je pravda, ale také nezmizí tím, že si všichni dají do svých aut katalyzátory nebo tím, že všichni přestanou používat splachovací záchody, nebo tím že se zakážou baterky obsahující rtuť. Na druhou stranu ale můžou všechny tyto změny v naších životních stylech ukončit znečišťování životního prostředí.

· 8.13. Problémy s hladověním nezmizí jen proto, že se všichni stanou vegetariány.
8.13.1. To je pravda, je také zapotřebí politickou vůli. Ale velmi by pomohlo kdyby se všichni stali vegetariány!

· 8.14. Hodně toho čím se my lidé zabýváme, např. motosporty, ničí životní prostředí. Není přece větší důvod přestat jíst maso než přestat s motosporty.

8.14.1. Představ si kuřáka který obhajuje svůj zlozvyk mnoho dalšími škodlivými zlozvyky které má. Absurdní, nemyslíš?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ušáček.Z Ušáček.Z | E-mail | 11. srpna 2006 v 4:12 | Reagovat

Dlouholeté s strategické působení státu stále ještě v mnoha a mnoha lidech zaklínilo přesvědčení o správnosti jezení masa. Nedávno jsem i já byla přesvědčována o nezbytnosti masojedlictví. Jako důvod mi bylo předloženo, že zabíjením zvířat člověk udržuje rovnováhu v přírodě. To je ale absurdní,neboť mimimálně 90% veškerého masa pochází z jatek. A promiňte, že by jatka byla zrovna typickým příkladem přírody...? Dosti chabý důvod pro jezení usmrcených zvířat.Též je velmi zajímavé jak odpůrci vegetariánství často používají  argumenty globálního typu(všechna zvířata nezachráníš, příroda je zněčisťována i jinými způsoby atd) Ale vezměte si tento fakt. Kdyby při tom obrovském počtu lidí na světě každý člověk šetřil denně jen jedno zvíře? Nádherná představa,že?

2 PzP PzP | E-mail | 12. listopadu 2006 v 13:39 | Reagovat

Souhlasím, argumenty typu "Jeden člověk houby zmůže, nemá smysl se ani starat, stejně prd ovlivním", slýchávám na každým kroku.. Nevím, jestli se smát nebo brečet..

3 Mr.Wraith Mr.Wraith | 16. prosince 2006 v 17:31 | Reagovat

HAHAHAHAHAHAHAHAHA dobře přidám "svou typickou výmluvu"(Když bude uspokojivě zodpovězena stanu se vegetariánem.):

Není žádny principální rozdíl mezi zabíjením živočichů a zabijením rostlin - ty rostliny co jíte (obilí, kukuřice, brambory atp) přece taky nerostou proto aby je někdo jen tak sežral. Ty chtějí taky žít, taky cítí bolest (nelze prokázat, že tomu tak není).

Až toto bude vyvráceno a bude dokázáno, že existuje morálně-eticko-principiální rozdíl mezi vybíjením živočíchů a vybíjením rostlin, PAK SE STANU VEGETARIÁNEM, ALE DO TÉ DOBY JSEM VŠEŽRAVEC.

4 Lukáš Lukáš | 12. ledna 2007 v 8:30 | Reagovat

To Mr.Wraith

Tak to abys už začal.

Takže pro výkrm dobytka se spotřebuje několikanásobné množství rostliné potravy, která by nasitila velké množství lidí, to znamená že pokud sníš řízek, je kvůli tobě zabito nejen zvíře, ale i 10 kg např.pšenice. Mezitím nám k obědi stačí např. 20 dk pšeničné kaše. Dobrý, ne? Jak ty můžeš mít vůbec nějké vzdělání? Ale možná ani nemáš, ono napsat se dá cokoliv, že?

A pokud chceš argumentovat tím že zabíjíme rostliny, narazíš na to že jich vlastně zabíjíš desetkrát tolik co vegetariáni a mnohanásobně víc než vegani. A pro to abychom přežili, musíme jíst alespoň něco, jdeme totiž tou nejméně krutou cestou jak to jde, ty naopak.

Tady je důkaz:

http://vegetarian-vegan.cz/view.php?cisloclanku=2006030002

http://vegetarian-vegan.cz/view.php?cisloclanku=2005070009

5 Lukáš Lukáš | E-mail | 12. ledna 2007 v 8:30 | Reagovat

To Mr.Wraith

Tak to abys už začal.

Takže pro výkrm dobytka se spotřebuje několikanásobné množství rostliné potravy, která by nasitila velké množství lidí, to znamená že pokud sníš řízek, je kvůli tobě zabito nejen zvíře, ale i 10 kg např.pšenice. Mezitím nám k obědi stačí např. 20 dk pšeničné kaše. Dobrý, ne? Jak ty můžeš mít vůbec nějké vzdělání? Ale možná ani nemáš, ono napsat se dá cokoliv, že?

A pokud chceš argumentovat tím že zabíjíme rostliny, narazíš na to že jich vlastně zabíjíš desetkrát tolik co vegetariáni a mnohanásobně víc než vegani. A pro to abychom přežili, musíme jíst alespoň něco, jdeme totiž tou nejméně krutou cestou jak to jde, ty naopak.

Tady je důkaz:

http://vegetarian-vegan.cz/view.php?cisloclanku=2006030002

http://vegetarian-vegan.cz/view.php?cisloclanku=2005070009

6 Mr.Wraith Mr.Wraith | 12. ledna 2007 v 17:47 | Reagovat

Ach jo - NAPSAL JSEM MORÁLNĚ-ETICKO-PRINCIPIÁLNÍ DŮVOD - nikoliv ekonomický. Protože ekonomicky lze spotřebu nahradit vyšší výrobou. Mě šlo o to, abys mi zodpověděl:

JAKÝ JE PRINCIPIÁLNÍ ROZDÍL MEZI ZABITÍM ŽIVOČICHA A ZABITÍM ROSTLINY.

Nejde o množství ušetřených nákladů a množství ušetřené energie, ale o fundamentální princip.

JO A TADY JE DŮKAZ, ŽE JSEM UNIVERSITNÍ STUDENT. Jiný jsem na netu nenašel.

www.skrvs.cz/index.php?ref=1&id_parent=1&id=334

7 Mr.Wraith Mr.Wraith | 12. ledna 2007 v 17:48 | Reagovat

Ale sakra - já jsem si neuvědomil, že neznáte mé jméno: Michal Mašata

8 Lukáš Lukáš | E-mail | 14. ledna 2007 v 21:34 | Reagovat

Možná jsi mne se svým vzděláním nepochopil...asi je to na tebe příliš složité. Jen bych se opakoval. Myslím že pro to abychom my lidé žili na úrovni a vychovali zdravé děti, stačí rostlinná strava, několikanásobně míň nežli masožroutům, a nemusíme přitom zabíjet živé bytosti, znečišťovat přírodu, a cpát si pupky na úkor jiných. Z něčeho žít musíme, proto jíme rostliny - jdeme cestou nejmenšího zla. To se mi zdá nejvíce etické jak jen je možné.To je ten tvůj MORÁLNĚ-ETICKO-PRINCIPIÁLNÍ DŮVOD

A ještě něco. Pokud si chceš stále něco dokazovat, mohu ti doporučit navštívit vegetariánský den, který se každoročně koná v Praze, kde má každý člověk volný prostor svěřit se se svými názory. Můžeš se na vlastní oči přesvědčit kdo jsme, a že nám ke štěstí či zdraví nic nechybí. Možná by ale nemuselo tvé ego unést ten nápor jiného názoru než máš ty.Rádi si tě poslechneme, můžeš nám naše přesvědčení vyvrátit. Navzdory tvému pochybnému vzdělání si myslím že jsi hlupák. Alespoň tak jsi se svými několika komentáři stačil projevit.

Lukáš

9 Míša Míša | 18. března 2007 v 9:53 | Reagovat

Na ten den bych si zašla,ale bohuzel jsem z daleka:(

10 Míša Míša | 18. března 2007 v 9:53 | Reagovat

Jo a jinak ty výmluvy jsou presné:(

11 terka terka | 8. srpna 2007 v 17:32 | Reagovat

to je dokonaly! myslim ze se mi ty odpovedi budou hodne hodit az na me zas nekdo pride s hloupou otazkou, dekuju.

12 Pete Pete | 6. listopadu 2007 v 4:54 | Reagovat

"Možná by ale nemuselo tvé ego unést ten nápor jiného názoru než máš ty. ... Navzdory tvému pochybnému vzdělání si myslím že jsi hlupák"

- trochu se nad sebou zamysli, tohle je přesně to, co tady zrovna předvádíš :)

13 vishnu vishnu | E-mail | 26. listopadu 2007 v 23:46 | Reagovat

Pro Michala Mašatu alias MR.Wraitha: Věř, že žádný vegetarián na světě, myšleno člověk, nespořádá za den, neřkuli za měsíc, tolik rostlinné stravy jako býložravá zvířata, z kterých vy, masojedlíci nejvíce masa pojídáte. Připomínám,že jde o krávy, býky, ovce,koně!, srny, jeleny a další druhy "vysoké", králíky, zajíce, ...a i o ta zvířata, která si svůj býložravý jídelníček čas od času doplní nšjakým tím červíčkem či jiným malým živočichem( mám na mysli kohouty, slepice, kachny, husy....)  Proto tvé rádoby vědecké srovnání zabíjení zvířat se zabíjením rostlin trochu pokulhává za svým účelem, a to dokázat, že vegetariáni se dopouští stejného zabíjení jako masoriáni. Vlaatně je to docela zábavné, to tvé srovnání. Uvědomíme.li si, že běžné rostliny jsou většinou jednoleté, některé dvouleté a že zvířata se ,stejně jako lidé, dožívají od 2 až třeba do 8O let( a to nemluvím o želvách!), tak mám, přrestože nejsme universitní studenti jako ty, lehko dojde, co je ve skutečnosti zabíjení.  A protože nejsem anděl. alespoň ne ten pravý, budu nadále "vraždit" rajčata, okurky, mrkev, jablka, švestky....., čočku, soju, hrách, fazole, obilí, rýži, pohanku . Ale znovu opakuji. Takový jedlík, jakým je například dospělý býk, skutečně nejsem:-)

14 vishnu vishnu | E-mail | 26. listopadu 2007 v 23:49 | Reagovat

dodatečně se omlouvám za překlepy.

15 Theodora Theodora | E-mail | 10. prosince 2007 v 12:47 | Reagovat

Už jen tím, že nazvete rubriku Typické výmluvy o sobě velmi jasně vypovídáte. Pochopte, mi nejsme členy vašeho kultu a nemáme zapotřebí se vymlouvat, proč tak nechceme učinit. Jo, jo, kdysi jsem se musela VYMLOUVAT, proč nechci do bolševický partaje. Ono fakt nešlo říct, k vám nejdu, vrahouni. Víte, VYMLOUVAT se člověk musí před někým, koho se bojí, nebo před kým je v pozici provinilce. Tak si buďte vegetariány a s námi nemanipulujte.

16 vishnu vishnu | E-mail | 10. prosince 2007 v 19:25 | Reagovat

Když jsi tak pevná ve svém přesvědčení, že jíst maso je správné, proč tedy příspěvky vegetariánů a veganů považuješ za manipulaci? Přeci takové problémy, jako špatné podmínky zvířat ve velkochovech, necitelné zabíjení zvířat( neříkám, že vždy, ale bohužel často) tě nemohou zviklat. A pokud jde o tu pomyslnou obranu, je to na obou stranách stejné. Nebo myslíš, že my vegetariáni nemusíme obhajovat svůj postoj, vysvětlovat, proč jsme se zřekli konzumace masa? Považuješ vegetariánství za kult. Čím však je velkovýroba masa a uzenin, čím je nadprodukce mléka a mléčných výrobků? Zeptala ses někdy svých rodičů nebo prarodičů, kolik oni za rok snědli masa, vypili mléka? Kolikrát do roka zabili zvíře pro maso, kolikrát do roka měla jejich kráva telátko, a tedy i mléko? Co je tedy kult? ´Že já si dám k večeři brambory na loupačku nebo že například KFC zpracuje několik velkých kontejnérů zabitých kuřat? To víš, milá Theodoro, že my si těmi vegetariány budeme bez ohledu na to, jestli ty to chápeš jako naši agitaci, manipulaci nebo dokonce politicko-kultovní postoj. No možná, že by tedy mohl vzniknout nový ...ismus, a sice MASONEJISMUS.-)

17 Theodora Theodora | E-mail | 11. prosince 2007 v 6:06 | Reagovat

Ale Višnu,  nepodsouvej mi, co jsem neřekla. Já proti vegetariánům nic nemám, sama maso konzumuji velmi střídmě, čím jsem starší tím méně, a tak to asi bude pokračovat. Moji rodiče ve vysokém věku byli prakticky vegertariáni, ale to u starých lidí mnohdy přichází samosebou. Prostě tělo už si nežádá stavebního materiálu. A brambory na loupačku jsou supr.Ale od vás nikdo žádné VÝMLUVY proč nekonzumujete maso nepožaduje. To je prostě O.K. Proč tedy vy mluvíte o "výmluvách" u ostatních? V ismu už jedete koneckonců, jak se zdá jedete. Moji rodiče a prarodiče zabili tolik zvířat a snědli tolik masa a vypili tolik mléka - kolik bylo nutno. Zdůrazňuji - nutno! A o posvíceních a svátcích - do sytosti. Moje babička byla selka a o svoje krávy, než to komunisti zchlamstli (to já nepamatuju) starala tělem duší. Víš, ono tenkrát, když šel člověk do chléva, tak pozdravil ty němé tváře. A krávy se měli jako královny. Z lásky i z potřeby zisku. Co dáš krávě do držky, to dá kráva do dížky - říkalo se. A tele není schopno vypít mléko, které kráva dá. Já jsem viděla jako malá holka svoji starou babičku plakat v hnusném družstevním kravíně nad zdechlou nadmutou krávou, teletem od její bývalé nejmilejší krávy, A to už fakt o penězích nebylo. A o lidech, co riskovali koncentrák, aby do Prahy přes potravní čáru za protektorátu občas nějakým lidem a jejich dětem donesli kus masa, aby ti dotyční nechcípli (víš, ono to nešlo, jít si do prodejny se zdravou výživou koupit potravinový doplněk) asi taky nic nevíš. Asi nevíš ani o tom, že ženy , pokud bylo dovoleno přinést kus jídla, nosily do Pečkárny chleby s naškrábaným syrovým masem. To pomohlo přežít. Zkus alespoň film podle Oty Pavla Smrt krásných srnců.

18 vishnu vishnu | E-mail | 11. prosince 2007 v 13:10 | Reagovat

Když proti vegetariánům nic nemáš, tak bys měla ale také poslouchat , co říkají, na co poukazují. Nikdo z vgetariánů neříká   ty jsi špatný(á), protože jíš maso. Ale je pravda, že mnozí z nás, ne kvůli nám samotným, ale kvůli zvířatům a vůbec celé přírodě, doufají, že hodně lidí přestane jís maso. My jsme doma také chovali zvířata na maso(králíky, kachny, krůty, prase) Ano, starali jsme se o ta zvířata do jejich poslední chvíle. Nebubu s tebou debatovat o nutnosti jezení masa, spojeného se zabíjením zvířete, ale prosím, tě, abys prohlédla a pochopila, že maso, které lidé běžně kupují, pochází z velkochovů a z jatek. A že tyto velkochovy vznikaly právě v té době ,kdy byli sedláci a selky nahnáni do družstev. A hlavně, že dnes, kdy obchody jsou doslova nacpané různými jídly, pojídání masa a uzenin není už nutností. Maso a uzeniny jí lidé proto, že jim chutná  s velkým požehnáním našeho státu, protože i dnes nejde jen o tu jakousi nutnost, nejde jen o tu chuť , ale hlavně  o zisk.  A v tom případě jsme my vegetariáni zdánlivě militantní. Ono je totiž snadné přijmout, že vy jíte maso a salámy, paštiky atd. ale pochopit a přijmout, jak je se zvířaty po jejich krátký život zacházeno.,    sorry, ale to opravdu nelze. A k tomu ani nemusím bý t vegetarián. Nebo si Theodoro myslíš, že by ti tenkousek masa v ústech nezhořkl, kdybys viděla přímo do jatek?  Tam a ve velkochovech nepracují takví lidé, jako byla tvoje nebo moje babička. P.s. Masoneismus není název pro žádné politické hnutí ani pro žádnou ideologii. To je jen mnou vymyšlené slovo označující druh stravování, při němž se maso nejí------masonejismus:-)   Máš-li snad na mysli vegetarismus? Ale i to je mimo mísu.....opět mimo politiku.    Tak nevím, třeba mi to vysvětlíš: Měj se      Vishnu.

19 Theodora Theodora | E-mail | 12. prosince 2007 v 9:18 | Reagovat

Vishnu, vždyť je to naopak. Každý z vás říká: jsi špatný, protože jíš maso. Mnozí neváhají používat slovo vrah. Něco jsem napsala pod ty kapříky (svátky míru - či jak), nebylo to pro tebe, ale pro ty, co zásadně nepoužívají hlavu. Nicméně, mnohé je tam řečeno i když asi s odpudivou ironií.

20 vishnu vishnu | E-mail | 20. prosince 2007 v 15:52 | Reagovat

Na vysvětlenou. Vy, co jíte maso a masné výrobky nejste vrazi. Pokud od někoho slyšíte tento názor, je to smutné, ale nelze pak všeobecně nařkávat všechny vegetariány, že vás vrahy nazývají.

Když například já napíši, že nesouhlasím nebo že mě velice trápí bezuzdné zabíjení zvířat pro získání masa, kůže, pro výzkumné účely, skutečně tím přímo mířím na nějaké konkrétní osoby?

Určitě ne! Tak prosím tě, Theodoro oprosti se od tvé utkvělé představy, že jsi pronásledována řadama rozezlených vegetariánů, A to tvé cílené vyhledávání vegetariánských osobností, které se "proslavily" v dějinách něčím odpudivým(např.Hitler) svědčí pouze o tom, že, ač se tváříš jak chápeš a přijímáš lidi odmítající jíst usmrcená zvířata a zneužívat zvířata pro získání kůže, vlny, pro výzkumy, pro získávání neustávajícího množství mléka, můéčných výrobků a vajec, ve skutečnosti házíš všem těmto lidem písek na hlavu.

Já si ale myslím, že ty jako dospělá a inteligentní žena bys měla umět odpustit těm, co tě kdy urazili a beze změny svého jídelníčku se nesnažit dělat z vegetariánů to, co nejsou.

21 marinerka marinerka | E-mail | 22. ledna 2008 v 12:39 | Reagovat

Ahoj Vischnu,

nechápu, že na tohle máš nervy.

Celý jsem si to přečetla a už jen z toho mě bolí hlava.A ještě na to odpovídat.

Dnes jsem psala příspěvek k nějakému článku, ale teď už ho nemůžu najít.

Psala jsem Ti tam.. ptala jsem se na knížku, ve které WHO souhlasí s vegetariánskou stravou.

Potřebovala bych jí právě pro ty hloupé výmluvy.Také jsem psala o knížce Proč nejíst maso od Milana Záruby.Není k sehnání.

Víš, kde by dalo něco takového sehnat?

Moc děkuju za odpověď.Byla bych ráda, kdyby jsi mi odpověděl na můj e-mail- marinerka@seznam.cz  .... abych tu odpověď nemusela dlouho hledat

Elča

22 KRÁVA KRÁVA | 11. července 2008 v 16:52 | Reagovat

kolikrát do roka měla jejich kráva telátko, a tedy i mléko?

Milá Vishnu - telátko jsem měla do roka vždy jen jednou (i když pravda,někdy dvojčata) protože jsem březí devět měsíců a deset dní.

Vzhledem k tomu že můůůůůůůůj produktivní věk je zhruba 7 let a nezabřeznu vždy na poprvé, ani ve velkochovu ze mně víc jak jedno (Dvě) telata do roka nedostali :-).

A ještě něco o nás býložravcích asi nevíš.Stejně jako masožravci a všežravci,potřebujeme k životu esenciální aminokyseliny, které jsou obsažené v živočišných produktech.

Ovšem na rozdíl od nich,nemusíme maso lovit ani jinak shánět,protože máme vlastní farmy na jejich produkci.U nás přežvýkavců sídlí tyto farmy v bachoru,ostatní býložravci mají za tím účelem plnohodnotné nezakrnělé tlusté střevo.V těchto orgánech sídlí velké kolonie bakterií,které nám pomáhají zpracovávat celulózu a spolu s takto zpracovaným rostliným krmivem pak pokračují dále do zažívacího traktu,kde jsou stráveny a poskytují nám totéž,co vám lidem živočišné produkty - tedy - esenciální aminokyseliny.

Vzhledem ktomu, že vy lidé máte reziduum slepého střeva,ovšem nefunkční a zakrnělé,je jisté že ste kdysi byli našimi kolegy - býložravci.

miliony let vývoje vás ale oddělily a zařadily mezi všežravce.

Nedovedete si živočišnou bílkovinu pořídit jinak než externě.

Ale i vegetariáni pokud je mi známo živoččišnou bílkovinu přijímají ve formě vajec mléka a sýrů .

A vegani - no nezlob se na mně,a´t si říkají co chtějí, nijak zdravě s tou šedivou barvou,vyzáblostí a ohnutými zády nevypadají.

Proti velkochovům jsem jako kráva rozhodně.To se nám zvířatům nelíbí.

Ale mám pro vás jeden návrh lidičky - přestaňte se přemnožovat a zamořovat planetu svým počtem.Snižte svoje stavy,pak zakažte velkochovy - všechny živočišné produkty pak budou natolik drahé, že si každý rozmyslí dopřávat si je denně - bude to zas sváteční jídlo jako kdysi.

A pak bychom mohli být o moc spokojenější všichni - co myslíte?MŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮŮ.

23 vishnu vishnu | 6. srpna 2008 v 5:21 | Reagovat

To je úplná přednáška. S tím bys,milá KRÁVO. měla předstoupit na nějakou fakultu. Měj se.

24 Lukas Lukas | 7. srpna 2008 v 16:36 | Reagovat

Milá krávo, já jsem ještě šedivého, vyzáblého a shrbeného vegana neviděl, a to jich pár znám, a jsou to zdravý lidi. Zato masožroutů takto postižených potkávám dost. Zamysli se než ze sebe vypustíš zase nějakej ten kydanec...

25 vishnu vishnu | 11. srpna 2008 v 0:54 | Reagovat

a já jsem měla možnost vidět vegany, kteří se zabývají bojovými sporty a jsou dokonce kulturisty.

26 Oly Oly | 1. října 2009 v 11:10 | Reagovat

Jak můžete vědět, co ty zvířata cítí? Já to nevím a ani vy to vědět nemůžete? Nebo si s nima povečerech povídáte o jejich pocitech? :-)

27 Zuzana Zuzana | 27. března 2015 v 17:22 | Reagovat

Jednu věc nikdy nepochopím - proč se sem do toho pletou lidé, kteří vegetariáni nejsou a ani se jimi stát nechtějí? Myslíte si, že nás přesvědčíte snad o tom, že jíst maso a zabíjet zvířata je dobré a správné? Ne, to se vám určitě nepovede ...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama