Slavní vegetariáni

27. dubna 2006 v 22:11 |  Osobnosti
Spousta lidí se domnívá, že Vegetariáni jsou hlopí pomatenci, blázni a já nevím co ještě. Já tvrdím opak.
A dokazuje to i následující seznam slavných osobností kteří byli s tímto životním směrem nějakým způsobem spjati.
A ještě nesetříděný seznam:
Zarathuštra
Seneca
Ovidius
Sokrates
Platon
Pythagoras
Hippokrates
Plutarchos
Porfyrios
Hérakleitos
Diogenes
Vergilius
Origenes
Spinoza
Chryzostom
Tertullianus
Buddha
Akbar Veliký
Klement Alexandrijský
Ašóka
František z Assisi
Leonardo da Vinci
Isaak Newton
Blaise Pascal
W.Shakespeare
J.W.Goethe
Friedrich von Schiller
Friedrich Nietsche
Richard Wagner
Henry Salt
Henrik Ibsen
J.J.Rousseau
P.B.Shelley
I.B.Singer
H.G.Wells
L.N.Tolstoj
Romain Rolland
Voltaire
Alexander Pope
Dalajláma
Swami
Mahátmá Gándhí
Benjamin Franklin
Abraham Lincoln
T.A.Edison
Henry Ford
Charles Darwin
H.D.Thoreau
Maxim Gorkij
John Milton
Selma Lagerlöffová
Alphonse de Lamartine
Michel de Montaigne
Maurice Maeterlinck
G.G.Byron
Ludwig Zamenhof
R.W.Emerson
J.B.Klemens
Baden Powell
Franz Kafka
Miroslav Tyrš
Emanuel Swedenborg
J.B.Shaw
Albert Schweitzer
Arthur Schopenhauer
Albert Einstein
Jack London
Rabíndranáth Thákur
Morgenstern
Martinus
Lester Smith
Axel Munthe
Johny Cash
Paul McCartney
George Harrison
Donovan
Sting
Bryan Adams
Peter Gabriel
Annie Lenoxová
Kate Bushová
Brigitte Bardotová
Kim Basingerová
Daryl Hannahová
Woody Harrelson
Alan Jones
Carl Levis
Edwin Moses
Paavo Nurmi
Ridgely Abele
Sixto Linares
Robert Sweetgall
Dave Scott
Christine Barrettová
Estelle Grayová
Cheryl Mareková
Martina Navrátilová
Gunde Swan
Roy Hilligan
Andreas Cahling
Murray Rose
Pierro Verot
James a Jonathan de Donatové
Stan Price
Bill Pickering
Bernard Weatherall
Twiggy
Tatjana Patitzová
Jana Kratochvílová
Zuzana Bubílková
Eva Vejmělková
Robo Grigorov
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 rampušák rampušák | Web | 27. dubna 2006 v 22:17 | Reagovat

Jak to víš že to bili vegetariáni?

2 Luk Luk | 27. dubna 2006 v 22:21 | Reagovat

Sami to o sobě prohlašovali, např ve svých knihách, pracech, všeobecně je to o nich známo.Jejich způsob byšlení byl a je takový.Samozřejmě každý ví sám jak důsledně dodržuje nejezení masa.Ale proč by to o sobě někdo prohlašoval, když by mohl bezstarostně pojídat maso jako ostatní? ;o)

3 UŠÁČEK UŠÁČEK | E-mail | 11. července 2006 v 0:44 | Reagovat

V televizi prý běžel pořad, ve kterém různě fundovaní lidé vysvětlovali nutnost pojídání masa.Údajně proto, aby se zabránilo přemnožení zvířat. Ale prosím pěkně, byla v poslední době někde ve městě,například v Praze,kde bydlím, spatřena stáda býků,krav,beranů,hejna kohoutků,slepic,kachen,hus,která        by se valila ulicemi a uličkami a zastavovala dopravu? Musely snad někdy parníky, výletní lodě a jiné dopravní prostředky používané na řece (např.Vltavě) zastavit dopravu kvůli nepřehledným hejnům ryb a korýšů?Nadbytek zvířat samozřejmě existuje. Avšak těch cíleně a systematicky pěstovaných a posléze vybíjených v "očímskrytých" velkofarmách a jatkách.Konečně, když mají masožrouti takový strach z přemnožených zvířat, proč tedy nejedí například myši nebo hmyz? To byla jen řečnická otázka. I tito výše zmínění živočichové mají právo na život a o jejich případnou eliminaci se se ctí mohou postarat k tomu Bohem a Přírodou určená zvířata. My ale nejsme zvířata, jsme "člověkové" ). A já to cítím tak, že člověk, který pojídá jinou bytost (tím nemyslím mimozemšťana),se v tu chvíli stává dravcem či spíše mrchožroutem,jenž si zapomněl u Pána Boha vyzvednout povolení.

4 Angel Angel | 5. září 2006 v 17:59 | Reagovat

To co všichni říká je sice hezké... veganství ani vegetariánství neodsuzuji... Ale podívejte se na to takhle. Člověk je takřka od zrození lovec... tz, že loví a tím zabijí zvířata. Jestli to stále není dobrý důvod, tak tedy vezmu jiný... V přírodě od nepaměti platí, že dravci, masožravci i jiní loví maso.......

Popravdě, nějaké maso nemusím, ale proto se ostatním duhům nevyhíbám...I když mám v úmyslu po plnoletosti se dát na vegetariánství...

5 trinity trinity | 14. září 2006 v 20:32 | Reagovat

zajimalo by me, co te vede k tomu, ze chces od plnoletosti byt vegetarianem/kou, to, co pises mi totiz ve spojeni s tim, ze chces byt pozdeji vegetarian/ka prijde dost absurdni

6 Psyichowlas Psyichowlas | 16. října 2006 v 8:41 | Reagovat

No ja to treba chapu, ono kdybych rek rodicum treba v deseti nebo patnacti, ze nebudu jist maso, tak dostanu par facek a celej tejden je na taliri hovezi a veprovy :) je to nadneseny, ale rek bych ze teenageri to maji tezsi, zvlaste pak, kdyz ziji treba na vesnici :)

7 fgs fgs | 28. listopadu 2006 v 18:27 | Reagovat

reaguju na vzkaz angel:teda neber si to  osobně ale to  co  tady hlasíš je hloupost, teze  že člověk je takřka od zrození  lovec je naprosto  chybná, člověk  byl vic než 50milionů let před tím než začal jíst maso vegan a pokud naražíš na období pravěku, kdy byla o  jídlo  nouze a rostliny se třeba v době ledové jíst nedali, tak  nová  věděcká  studie dokázala, že člověk  nebyl lovec ale z větší  části mrchožrout-bylo pro něj  jednodušší sebrat třeba měsic pošlé  zvíře než aby něco lovil to byla spíše vyjímka.ovšem máš pravdu že některá  zvířata jedí jiné-ale k tomu bys měla taky dodat že u  nich  se jedná o  instinkt, zvířata se řídí  pouze instiktem, tím se od zvířat lišíme- že můžeme myslet a ovladat naši  emoční  inteligenci,a pokud ty své  instinky neovládáš a musíš se jimi  řídít pak seš zvířatko.

8 Wraith Wraith | E-mail | 19. prosince 2006 v 11:29 | Reagovat

Slavný vegetariánem byl také Adolf Hitler.

9 Lukáš Lukáš | E-mail | 12. ledna 2007 v 8:41 | Reagovat

To Wraith,

To byl, ale ze zdravotních důvodů, jinak tehdejší vegetariánské spolky nechal bez milosti rozprášit.

Zase vedle, co? Ty se neustále snažíš vyvracet naše přesvědčení, ale marně. Je zarážející kolik zloby v tobě vyvolává jiný názor lidí, než máš ty!

10 Mr.Wraith (to Lukáš) Mr.Wraith (to Lukáš) | 12. ledna 2007 v 17:37 | Reagovat

Ale prd, mě je to putna. Neexistuje totiž možnost, že byste mohli zabránit jíst maso. Já si do vás jen tak rejpám --> BTW. ty spolky nechal rozpustit proto, že nebyly pod hlavičkou NSDAP. Jinak to byl i IDEOVÝ VEGETARIÁN - stejně jako vy.

11 Lukáš Lukáš | E-mail | 14. ledna 2007 v 21:38 | Reagovat

Kéž by jsi mohl býti v příštím životě jatečním zvířetem.

12 Mr.Wraith Mr.Wraith | 23. ledna 2007 v 22:14 | Reagovat

Už se na to těším... ale na reinkarnaci nevěřím, takže nevím nevím. Já spíš budu masožravá rostlina (s mým naturelem).

13 seraphe seraphe | 31. ledna 2007 v 21:39 | Reagovat

magoři jste. Žádná rostliná strava nedodá tolik esenciálních aminokyselin, jako maso.Všeho s mírou,ale tohle je nahlavu.

14 Míša Míša | 18. března 2007 v 10:19 | Reagovat

:D:Djááj další "inteligentní názory"...vůůůůbec...

15 ... ... | 15. dubna 2007 v 11:37 | Reagovat

maso je život

16 kája kája | 26. dubna 2007 v 8:26 | Reagovat

Edison, který pokusničil na zvířatech že byl vegetarián? Možná to o sobě jen prohlašoval, stejně jako Hitler.

17 Tereza Tereza | E-mail | Web | 27. dubna 2007 v 2:16 | Reagovat

to kája: Edison pokusnicil na zviratech? A mas nejake odkazy, kde by to bylo nebo nejaky jiny dukaz? Vazne by me to zajimalo. K jeho citatu mi to nejak nesedi..."Nenásilí vede k nejvyšší etice, jež je cílem veškeré evoluce. Dokud nepřestáváme ubližovat všem ostatním živým bytostem, jsme stále divoši." T. A. Edison

To by byl opravdu zvlastni paradox:-/

18 askoria askoria | 4. června 2007 v 21:47 | Reagovat

to seraphe:nj je vidět že si jistě hodně inteligetní...jako vůbec..pokud o tom nic nevíš tak tu nic neprohlašuj prosim tě alespoň o tuto laskavost.takovejch keců už sem slyšela jááj

19 Erik Erik | 8. července 2007 v 15:52 | Reagovat

:D no co dodat.

K zamyšlení pro všechny lidi co si o sobě myslí že jsou masožravci nebo všežravci.

Představte si,že si to maso musíte sami obstarat a co to obnáší... Je krásný letní den, někde na samotě,ptačci zpívají,svěží vánek čechrá vaše vlasy a vy stojíte u svého domu s pantokem,dívaje se do chléva.....  máte na to?

20 Tom Tom | E-mail | 10. srpna 2007 v 8:36 | Reagovat

Představte si,že jsme všichni spojeni v jeden roztříštěný celek a je na nás jak se k jednotlivým střepům zachováme..."sníme se?"

21 Jana Jana | E-mail | 3. října 2007 v 6:03 | Reagovat

hodně tady mluvíte o etice, o zdraví . A co přirozenost. přirozenost člověka ? my vegetariáni neděláme nic víc, jen jíme to co je nám přirozené. To mi tu dost chybí. Člověk přece musí přemýšlet kde si stojí ve vývoji atd. Nemá přece stavbu těla zařízenou k pořírání mrtvol, k rdoušení a zabíjené zvířat. Pro mě je vegetariánství přirozenost a tak jím jsem :)

22 vishnu vishnu | E-mail | 24. listopadu 2007 v 15:47 | Reagovat

Jano,pěkný, neurážlivý a pravdivý názor. Děkuji,

23 Skopolamin Skopolamin | 1. prosince 2007 v 23:18 | Reagovat

o.k. jíst maso je vražda.. ale nejíst maso je sebevražda. Nebo alespoň sebepoškozování , jistě hned dostanu spoustu zcela přesvědčivých důkazů o tom , že rostlinné a vaječné bílkoviny jsou plnohodnotné apod. apod. ale dnes je již zcela jasné , že poměry a procentuální zastoupení aminokyselin v bilkovinách rostlinného původu je jiné než v bílkovinách svalové tkáně , víme také že vegetarián prostě nikdy nepřijme dostatečné množství riboflavinu a vitaminu B12 , nemluvě o argininu nebo poloesenciálních aminokyselinách , to jsou fakta a s tím nic nenaděláte (teda pokud neužívaté vhodné potravinové doplňky čili - syntetické vitaminy a aminokyseliny). Až při dlouhodobém vegetariánství se můžou projevit chronické deficity těchto nutrientů , jde zejména o patologické změny ve svalech a to i ve svalu srdečním (!) , poruchy v metabolismu energií a poruchy v nervové tkáni. O dalších nehledě. Jsme tím co jíme a každý extrém ve stravování má z dlouhodobého hlediska své patologické projevy. Strava má být vyvážená , zeleniny a rostlinných potravin hodně , zároveň jsou nutné i živočišné produkty v míře menší , přesto ve stravě chybět nemohou - vejce , mléko , maso (nejlépe kuřecí,rybí,jehněčí..).

24 vishnu vishnu | E-mail | 2. prosince 2007 v 3:08 | Reagovat

Víš, co. Nech toho. Já nejím maso už víc než 17 let a kypím zdravím.Pravděpodobně zaměňuješ vegetariánství a veganství za patologickou anorexii. Jenže anorektičky a anorektici nejsou to samé co vegetariáni. Vegetariáni odmítají jíst svalovinu ze zabitých zvířat a všechny výrobky z těchto nebohých zvířat . Lidé postižení nemocí zvanou anorexie odmítají jíst všechny potraviny. Takže si svou patologickou přednášku ponech pro jiné příležitosti.

25 Theodora Theodora | E-mail | 10. prosince 2007 v 11:44 | Reagovat

Považuji se za velmi mírumilovného všežravce. Nicméně mě zaráží, kolik "mírumilovných" vegetariánů v této diskusi přímo sálá zlobou. Viz. Lukáš, nebo naopak - zejména ženy - jakousi nasládlou "dobrotou". Přeji vám vaše vegetariánství, drazí, jen to neberte tak ideologicky a nesnažte se o tvrdou indoktrinaci jiných. Vono s tím stejně nehnete, my stejně semo tamo nějakou tu živočišnou aminokyselinku pozřeme, a vám zbytečně stoupá adrenalin.

26 Theodora Theodora | E-mail | 10. prosince 2007 v 11:54 | Reagovat

Ještě to Jana: No vidíte, Jano, my taky neděláme nic jiného,my jen také jíme, co je nám přirozené. Já k tomu mám uzpůsobenou i stavbu těla. Když moje zdravá, po zahradě běhající slípka, přestává snášet vajíčka, tak ji vezmu a svou rukou, která má palec postavený proti ostatním prstům, uchopím ostrou sekerku, slípce bleskově useknu hlavu a uvařím z ní rodině chutnou polévku. Naše trávicí trakty vybavené patřičnými enzymy pak tuto slípku k prospěchu našich těl i myslí mírumilovně stráví. Mám 4 děti. U lékaře jsem byla naposledy před 12 lety, a to v porodnici, a pan doktor pediatr se na nás dívá téměř s podezřením, protože děti moc nezná. Srdečně zdravím.

27 Theodora Theodora | E-mail | 10. prosince 2007 v 12:29 | Reagovat

A to si ani nepřejte vidět tu příšerně dlouhou řadu "nobelovských" a jinak "myslitelských" a jinak "tvůrcovských" jmen lidí, co vegetariány nebyli. Veše argumentace jsou dětinně naivní, vegetariánci.

28 Theodora Theodora | E-mail | 10. prosince 2007 v 12:36 | Reagovat

Omluva za překlep: vaše argumentace. A to nemluvím o profesích, vyžadujících skutečnou fyzickou sílu. Takový zedník, lesní dělník,no je jich spousta, těchhle profesí.Ne, ne, nepodceňujte jejich mozky, že nejsou schopny pochopit....Chtěla bych vás vidět, jak v mraze, při těžké, řekněme lesní dřině, chroustáte sušenky Bebe s pomalými glycidy. Oni vědí, proč je pro ně lepší kus slaniny a dobrého chleba.

29 vishnu vishnu | E-mail | 10. prosince 2007 v 23:35 | Reagovat

Mozky zedníků, lesních dělníků atd.  jsou určitě v pořádku. Ale, ty Theodoro, zřejmě do žádné z těchto profesí nepatříš. Odhaduji, že jsi něco jako selka, možná v domácnosti, a vže v tvé rodině každé jídlo jiné než maso bylo hozeno prasatům nebo koňům(či jiným zvířatům). S největší pravděpodobností nenavštěvuješ jiné obchody než ty s masem a uzeninami .Doporučuji ti, abys navštívila nějaký supermarket buď v Praze nebo v jakémkoliv větším městě a prohlédla si všechny regály. Objevíš tam pro tebe zatím zřejmě neznáme potraviny jako například těstoviny, rýži, čočku, fazole, hrách, soju, mouku,výrobky z mouky(pečivo, chleba, koláče.....), ovoce, zeleninu, sušené ovoce, různé ořechy, sušenky, chipsy. No, je toho spousta a spousta. Fakt bude lepší, když si uděláš výlet a pak ti snad dojde že Bebe sušenky s pomalými glycidy nejsou tou jedinou potravinou vegetariánsky se stravujících lidí. I když, nepopírám, že jsou chutné. Theodoro, zdraví člověka i dětí nemusí být přímo závislé na druhu stravování. Znáš to: " Kouřil-umřel, nekouřil a umřel taky". adekvátně tedy můžeme říct:"Nejí maso-je zdravý,jí maso a j

e zdravý taky"   Tak, prosím tě, neargumentuj při obhajobě tvé záliby v jezení masa, zdravím svých dětí.

30 Theodora Theodora | E-mail | 11. prosince 2007 v 13:03 | Reagovat

Inu Vishnu, ty argumentuješ zdravím vegeterainánů, já argumentuji zdravím nevegetariánů. Nesedí ti na tom něc?.Selka nejsem :), ale v genech to určitě po generacích předků mám: i s láskou ke zvířatům, půdě. chovu, pěstování, přírodě......Doma jíme i rýži, ovesné vločky, obilniny, čočku, fazole, hrách, sóju,ovoce, sušené ovoce,zeleninu, ořechy, mléko, sýry, jogurty. Do supermakketů. bohužel, chodím. Ekonomiku velké rodiny plné zvířat bych jinak ani nezvládla. Máš asi nějaký velmi vyhraněný názor, že ne-vegetarián se cpe každý den od rána do večera jitrnicema, uzeným a ovarem. Není tomu tak, milý(á). Jeden z nejkrutějších způsobů popravy ve staré Číně bylo živit odsouzence jen a výlučně vařeným hovězím masem. Jak dopadly ledviny a potažno játra, a jak vypadalo umírání si asi umíš představit. Lidská strava před érou přebujelého konzumu obsahovala masa nevelké a vyvážené množství. Díky za konstatování, že zdraví člověka není záviské JEDINĚ a VÝLUČNĚ na stravování. Mimochodem, domácí uzené je občas super, ovšem rychosoli a uzené průmyslově vyrobené, to je pro tělo pecka. Takže všecho s mírou.

31 vishnu vishnu | E-mail | 11. prosince 2007 v 13:35 | Reagovat

Dobře, všeho s mírou.Ale na obou stranách.  To víš, když jsi jako jediné nemasové jídlo uvedla Bebe sušenky s pomalými glycidy, tak to na mně učinilo dojem, že nechodéš nakupovat-promiň.   ALe uznej, že intuiici mám dobrou,  ty selské geny vyšly, že?   A výčet slavných vegetariánů?  Ten je určen právěw těm lidem, kteří, na rozdíl od tebe skutečně mimo masa znají jen ty BEBE sušenky.    Trochu nadnesené, ale ne tak daleko od pravdy.        :-)

32 Theodora Theodora | E-mail | 11. prosince 2007 v 15:52 | Reagovat

Ahoj Vishnu, naše disputace začíná nabývat smysluplných obrysů, za což díky.:). Teď musím podestlat lichokopytníkům, aby měli dobré spaní, takže snad později.

33 vishnu vishnu | E-mail | 11. prosince 2007 v 20:02 | Reagovat

Ahoj Theodoro, děkuji, i tobě přeji dobré spaní a pěkné probuzení. Zaplaťpambů, že si konečně mohu dopisovat s někým ,kdo sice maso občas papká, ale dokáže rozlišit, co je kvalitní a co ne.

34 Theodora Theodora | E-mail | 11. prosince 2007 v 22:46 | Reagovat

Dobrý večer, Vishnu. Opravdu jsi mě hodně potěšil(a) - někde v tvých textících bych se určitě prohledala k tvému rodu, ale ono to snad vyplyne, nebo to řekneš, není to podstatné:).Já věřím v jednotný kosmický princip, nebo boží princip, nebo princip Universa, na názvu nesejde. Takže, podle mého, platí-li ve fyzice zákon akce a reakce, musí vlastně platit univerzálně. Proto asi,silně akcentované tlaky, a navíc mnohdy podložené polopravdami typu: "všichni vědci tvrdí...","kdo sní husu je vrah"..... atd. ve mě budí pocit nutnosti oponovat. Taky mě odpuzuje citová hysterie, protože snaha o harmonii sebou nese puzení udržovat rozum a cit v rovnováze. Někde jsi, tuším psal(a), že jsi vegetariánem 17 let. Dospěl(a) jsi k tomu, máš svůj způsob života podložený argumenty, vyhovuje ti, cítíš se dobře, jsi v harmonii se svým svědomím i se svým fyzis,nemůže tedy být nic lepšího. Já cestu ke zlepšenému bytí na téhle planetě asi vidím zatím trochu jinak než v nastolení celoplanetárního vegetariánství, ale to všechno je na dlouhé povídání. Pro mě neblahou realitou je, že mezi vegetariány jsem poznala i pár lidí velice nesnášenlivých až militantních, což je pro vás ostatní naprosto kontraproduktivní. Přitáhne to zas jen podobné typy, ti rozvážnější se od takového společenstva raději distancují. HU, pouštím si pusu na špacír a ráno raníčko se brzy vstává. Vlastně jsem tě jen chtěla pozdravit a popřát ti v tuhle hodinu pokojného spánku.

35 vishnu vishnu | E-mail | 12. prosince 2007 v 14:52 | Reagovat

Theodoro děkuji, moc hezky jsi to napsala. Je mi líto, že ses potkala s vegetariáiny nepříjemnými . Přeji ti tedy, abys potkávala vegetariány a vůbec lidi naplněné dobrotou a tolerancí. Doufám, že z mého příspěvku jsi pochopila, co mě osobně vadí.   Tedy ne to že lidi  jí maso. Trápí mě týrání zvířat .  Snadf se to časem zlepší.  Určite!

36 polo polo | 23. prosince 2007 v 15:51 | Reagovat

kdo chce at ji maso ja uz mrtvoli nejim

37 vishnu vishnu | E-mail | 23. prosince 2007 v 22:03 | Reagovat

A jak dlouho jsi vegetarián(ka)?

38 vishnu vishnu | E-mail | 30. prosince 2007 v 21:21 | Reagovat

Já bych tu tvou ráda podržela, aby s ní pořád nepadaly ty tvý žvásty......

39 vishnu vishnu | E-mail | 30. prosince 2007 v 22:54 | Reagovat

PO Ž SE PÍŠE MĚKKÉ I

40 vishnu vishnu | E-mail | 30. prosince 2007 v 23:55 | Reagovat

sebe samého

41 vishnu vishnu | E-mail | 1. ledna 2008 v 19:00 | Reagovat

samolibej, úskočnej( dovoluješ si psát příspěvky pod mým nickem) . Všichni imasojedlíci by tě měli vyštípat z tohoto blogu, protože jsi jejich velká černá skvrna, nedokážeš diskutovat , jen se ukájíš sprostými výrazy, perverznostmi, které nejsou ke slyšení snad ani na těch nejhorších jatkách. Jestli se živíš jako pasák, tak si svý výlevy nech na svým pracovišti. Mám tě doopravdy už plný zuby. ŽER SI VŠECHNY TY TEPELNĚ UPRAVENÉ MRŠINY AŽ TI POLEZOU VŠEMI OTVORY A MĚ A VŠECHNY VEGETARIÁNY(KY) A VŠECHNY NORMÁLNÍ, INTELIGENTNÍ , diskuseschopné imasojedlíky(CE) NECH NA POKOJI.!!!!

Na   t e b o u  psané vejšplechty nebudu už více reagovat:-(    TVÉ PŘÍSPĚVKY NESTOJÍ ANI ZA PŘEČTENÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.-(

42 Kaculix 4 Ušáček Kaculix 4 Ušáček | 3. ledna 2008 v 20:28 | Reagovat

Milý ušáčku trochu sem nepochopila,jestli si pro veg a nebo ne no ale hlavně LIDI JSOU ZVÍŘATA tak nepiš že se dělíme na zvířata a lidi.Lidi jsou zvířata akorát nejchytřejší na světě a tak si myslí že se nebudou snižovat na zvířata,když sou tak chytří(že jednou vyhubí aji sami sebe!!!)

43 Vishnu Vishnu | E-mail | 4. ledna 2008 v 0:23 | Reagovat

Já jsem veg a vidím tebou zmíněný problém takto. Člověk je člověk a zvířata jsou zvířata. Opravdu nejsem antroposofista ani nejsem katolík. Neprotěžuji ani člověka a neprotěžuji ani zvířata. Jak člověk tak zvíře jsou pro mě jedinečné bytosti. Pokud tedy v mých příspěvcích čteš ´, že člověk není zvíře, myslím tím, že sice je to, stejně jako zvíře bytost z masa a kostí, že v něm stejně jako ve zvířeti proudí a koluje krev( a samozřejmě i naopak), ale že právě proto je člověk člověkem, aby měl možnost přemyýšlet o svých činech. Navíc , imasojedlíci často zneužívají toto tzv. ztotožňování se s rolí zvířat , a to tak, že se označují za predátory, za silné jedince, jejichž úkolem je udržovat rovnováhu v přírodě.

Ale tak to není, protože maso v prodejnách je z větší části produktem masného průmyslu a tento nemá s přírodou nic společného. Výjimku tvoří tzv.divočina, to je maso ze zvířat ulovených v přírodě.

zdraví Vishnu

44 jirka108 jirka108 | E-mail | 9. února 2008 v 13:43 | Reagovat

Ahoj všem! Tyto stránky jsou velice pěkné a je dobře, že je zde diskuze. Chybí zde však přímé odkazy- pro ty kdo chtějí začít doporučuji restaurace www.govinda.cz a www.balarama.cz

Přeji hezký den

45 niradnam niradnam | 13. února 2008 v 17:37 | Reagovat

Jejda to je skvělý, že máš za svým jmenem č. 108!  Tolik korálků je na male, podle které se odříkávají mantry.

46 Fialka Fialka | Web | 9. dubna 2008 v 18:45 | Reagovat

Ušáček: Oni ten hmyz jedí, jen o tom většinou sami neví. E120 je velmi časté červené barvivo a vyrábí se rozdrcením hmyzu.

47 dvoupaprsek dvoupaprsek | 9. dubna 2008 v 22:07 | Reagovat

to je pravda, jinak tedy je toto barvivo známé pod názven košenila. Takže z mého jídelníčku zmizely i lentilky, neboť toto barvivo obsahují.

48 Džíva Džíva | 23. května 2008 v 11:26 | Reagovat

Nirandam:no samozřejmě že tam má 108. Vždyť odkazuje na Govindu a Balaráma. Je to Krišňák! 108 kuliček na japa mále symbolizuje 108 goswamis. Krišnovo oddaní:-). A z toho důvodu je vždy na džapa mále 108 kuliček.

49 dvoupaprsek dvoupaprsek | 23. května 2008 v 18:27 | Reagovat

Zdravím tě Džívo. Já nejsem sice oddaný Haré Krišna, ale vím jistě, že posvátné mantry mají tu větší účinnost, když jsou zpívány( opakovány 108x) Pozn.   kuchyně Govindy je prostě božská

50 Taura Taura | 30. května 2008 v 19:59 | Reagovat

Jsem vegetariánka a mám k tomu spoustu důvodů jak zdravotních, tak etických a v neposlední řadě i náboženských. Svého rozhodnutí jsem nikdy nelitovala a nemám sebemenší zdravotní problémy. Můžu jen doporučit.

51 dvoupaprsek dvoupaprsek | 1. června 2008 v 20:43 | Reagovat

já nejím maso a nic ze zabitých zvířat ze stejných důvodů. navíc mi to přijde naprosto  PŘIROZENÉ

52 loooolaaaa loooolaaaa | E-mail | 2. srpna 2008 v 14:49 | Reagovat

for angel: psal/a jsi, že člověk je takřka od narození lovec..tj blbost, ostatně to už vysvětloval/a fgs. Já jen dodám: Takže tvá máma nebo táta ti od narození nosili do postýlky syrový maso, učili tě jak lovit a jak rozdělávat oheň? Protože tohle lovci dělají. To, že si lidi koupí v supermarketu zabalený kusy krav, prasat nebo kuřat, to je prostě jenom lidská potřeba dělat to, co dělají ostatní. Hlavně si udělat lepší grilování, než ho měli sousedi!!Lidé jako takový jsou ve své podstatě stádo a já jsem jenom zvědavá, co budou všichni dělat až se příroda otočí proti nám (už to neni moc daleko..) a vrhnou se na nás lvi a gepardi apod. Ale jinak je svět naprosto v klidu a žádná zkáza nám nehrozí, žádný globální oteplení se neuskuteční, lidi přestanou trpět hladomorem a umírat na AIDS a všechno dopadne dobře...

53 vishnu vishnu | 6. srpna 2008 v 20:11 | Reagovat

Loooooaaao, trefně jsi to napsala. a hlavně pravdivě. On i ten humbuk kolem globálního oteplování nemá tak velké opodstatnění, jakby se na první pohled mohlo zdát.

No¨a začne se hezky od začátku. Tady na zemi budou divoká zvířata a pár zbylých člověčích jedinců bude postupúně zakládat nové rodiny(budou-li mít na to vůbec nějakou energii)

54 WraithDea WraithDea | E-mail | 3. října 2008 v 20:56 | Reagovat

Pro mě je velice přirozené nejíst maso. Nikdy mi moc nechutnalo a teď, když nějaké vidím, i když mi voní (a mě když jídlo voní, jdu se jím hned naládovat) nikdy bych ho nevzala do pusy. Prostě můj přirozený instinkt sníst voňavé jídlo, jako by se v případě masa vypnul. Nevím, proč je tomu tak. Já tedy rozhodně nepodporuji tolik diskutovaný "fakt", že maso je zdravé. Po tom, co jsem vypustila maso se mi výrazně zlepšilo trávení, mám mnohem více energie a čistší svědomí. Moje vegetariánství určitě podpořila i moje schopnost vcítit se do někoho nešťastného, týraného, šikanovaného,.... Se zvířaty si rozumím skoro víc než s lidmi, vžy poznám co chtějí, jak se cítí, co si myslí, u lidí nikoliv. Přesto potřebuji lidskou společnost, i když se mi do žil vlije adrenalin, jakmile mi začnou vyčítat vegetariánství, začnou tvrdit, že jíst maso je přirozené, že člověk je lovec (i když historie člověka tomu nenasvědčuje - když už pravěcí lidé jedli maso, tak to byla mršina pár dní odleželá, aby se dala rozžvýkat a strávit, lovci začali být až v době ledové v nouzi při nedostatku rostlinné stravy), ale takoví lidé si zřejmě neuvědomují, že koupit zabalené maso v supermarketu je o mnoho lehčí než ulovit zvíře v divočině (pak pojídání masa plně respektuji) a rozhodně to NENÍ přirozené! Promiňte za ten román, ale toto téma mě vždy strašně rozčílí.

P. S. Respektuji masožravý způsob života u lidí, kteří respektují ten můj, vegetariánský.

P. P. S. Ještě bych chtěla dodat, že nejpřirozenější je veganství  - lidé jako jediný druh pijí mléko i po kojeneckém období, a to dokonce jiných živočišných druhů! Přijde vám to přirozené?

55 acit acit | E-mail | 5. října 2008 v 17:21 | Reagovat

Ahoj,jestli někdo přemýšlíte o vegetariánství a později i o veganství jako mapříklad já(z etických i zdravotních důvodů) jukněte se na tuto studii http://www.blisty.cz/2005/9/19/art25066.html a dále pak doporučuji knihy"Výživa pro planetu Zemi (CHristian Opitz)(je ke stažení na netu) ,Nová výživa (John Robbins) je trochu obsáhlejší,zrovna ji čtu a koho zajímá Raw tak syrová strava od Susannah a Leslie Kenton.Takže koho zajímají fakta a zkušenosti podívejte se na to!Přeji zatím hezký den.

56 acit acit | E-mail | 5. října 2008 v 18:04 | Reagovat

p.s.omlouvam se ta kniha se jmenuje Výživa člověka pro Zemi

57 Martin Martin | E-mail | Web | 21. prosince 2008 v 12:16 | Reagovat

Ahoj lidi, přečtěte si článek na tomto odkazu: http://www.skola-esoteriky.cz/dokumenty/skrytapravdaovasemstravovani.htm

Jinak se jedná o stránku: http://www.skola-esoteriky.cz  mějte se hezky

58 Mishulle Mishulle | Web | 29. prosince 2008 v 12:19 | Reagovat

No popravdě bych raději zemřela na nedostatek aminokyselin apod s čistým svědomím že kvůli mě žádné zvíře nemuselo zemřít než zemřít na srdeční choroby, ptačí chřipky a nemoci šílených krav, které se ve většině případů stávají masožravcům..

59 Kacza Kacza | 12. května 2009 v 16:15 | Reagovat

reaguju na komentář č.6-Psyichowlas-
Je pravda že to jako 14 letá vegetariánka nemám úplně nejlehčí...rodičům jsem předložila rozumné argumenty a prostě řekla že maso už odmítám jíst..z počátku se jim to nelíbilo a musela jsem si chvíli vařit sama-ale teď jedí vegetariánsky se mnou a je to v pohodě..né že by se z nich stali býložravci ale maso si dají třeba tak desetkrát do měsíce..což na NĚ celkem ujde:))spíš je to horší s vrstevníky:Dto si vždycky u jídla něco poslechnu..například mám párek v rohlíku ke svačině/samozřejmě VegaVital/ a to je vžždycky:"no jo..to bylo keců a už taky žere párky." a tak podobně..když jim pak musím vysvětlovat co je to tofu ze kterého se párek skládá čuměj na mě jak na svatou..:)Ale někdy se setkám fakt s urážkama a posměchem...to věčinou odpovím něco v tom smyslu a´t na mně nemluví že se mi dělá zle když měl před chvílí v puse mrtvolu a neřešim je..naštěstí mý opravdový přátelé jsou věčinouvegetariáni/vegani..a ti kteří ne tak nejsou tak stupidní aby měli nějaký blbý poznámky...

60 klarča klarča | 20. června 2009 v 15:47 | Reagovat

Ahoj, je mi 15 a vegetariánka sem teprve týden, když sem to řekla doma tak se mi vysmáli a teď si musím většinu jídla kupovat z vlastního a vařit samozdřejmě taky sama. Nikdo z příbuzných ani kamarádů vegetarián není... :( a já vůbec nevím co si vařit...

61 Lukáš Lukáš | 21. června 2009 v 23:08 | Reagovat

Ahoj, napiš mi - zpráva autorovi - rád ti pomůžu[60]:

62 Lukáš Lukáš | 22. června 2009 v 21:40 | Reagovat

a nezapomeň připsat email, jinak nebudu vědět kam ti napsat.

63 Daniel Daniel | 10. září 2009 v 20:14 | Reagovat

25 let jím maso, předevčírem sem měl v plánu skočit k číňanovi na kachnu, kterou mám rád a co se nestalo.. po cesté po nábŕeží sem na Vltavě zahlídnul kachní rodinku a musím říct že mé přešla chuť :)) co budu na zemi tak nemám v plánu ublížit žádné živé bytosti..to radši zemřít ale v míru

64 WraithDea WraithDea | 9. října 2009 v 17:05 | Reagovat

[8]: Až na to, že Hitler si dával moc rád párečky a klobásky a že je vegetarián tvrdil jen proto, aby ukázal, jak se umí ovládat. ;-)

65 Marfuš Marfuš | 19. prosince 2009 v 18:33 | Reagovat

[4]:Ale také pamatuj na to, že dříve, i kdyžž člověk lovil, to nevyvracím, se jedlo daleko méně masa- viz třeba před neolitickou revolucí. Sbíraly se hlavně rostliny. Nebo aztékové, mayové a další jiho a středoamerické kultury. Jejich hlavní obživou byla kukuřice, čokoláda, atd a maso jedli minimálně. A například na tomto případě je jasně vidět, že i přes to, že maso bylo jedeno jen okrajově, tak přesto to byli lidé na vysoké úrovni, kteří používali kalendář, stavěli monumentální stavby, spočítali délku solárního roku tak, že se zmýlili jen o dvě desetitisíciny!!...takže když to šlo tak, že se mas jedlo dříve málo a postupným vývojem se z člověka, dle mého názoru, stal téměř výlučně masožravec, tak proč by to nemohlo jít zase tak, že se z masožravce stane postupně bíložravec??

66 Marfuš Marfuš | 19. prosince 2009 v 18:40 | Reagovat

[25]: a vám příjde mírumilovné zabíjet zvířata, živé tvory, když je tolim alternativ.možná se zamyslete nad tím, co znamená slovo mírumilovný...tak si připadáte asi jen proto, že to zvíře nejspíš (nevím samozřejmě, takže si jen domýšlím) sama nemusíte zabít. Vy si jdete jen do krámu pro kus masa a nevidíte, co se všechno kolem toho děje.

67 Marfuš Marfuš | 19. prosince 2009 v 18:45 | Reagovat

[60]: super držím palečky ať to zvládneš. Moje máma se nejprv také zhrozila s tím, že budu mít zdravotní problémy, atd.Sama za sebe říkám, že mám mnohem víc energie, než když jsem maso jedla a navíc lepší pocit sama ze sebe. No, ale ono se to uklidní s rodiči až uvidí, že jsi v pořádku. Mají jen strach. Tím, že jsem vegetarián, tak se hodně vaří podle mě a dá se říct, že zbytek rodiny už je taky tak ze třičtvrtiny vegetarinský:)Máma dokonce uznala, že už ví, že vyšilovala zbytečně:)jinak recepty seženeš všude na internetu a tak.zkus třeba i SVOBODU ZVÍŘAT, VEGETARIÁNSKOU SPOLEČNOST.tam možná budou kuchařky a materiály

68 matylda matylda | 25. ledna 2010 v 21:46 | Reagovat

Je mi 13 a jsem pouze pescopollovegetarián jím ryby a drůbež ale nejím maso savců. Hnusí se mi sníst maso třeba z prasete nebo krávy ale ryby mám moc ráda a kuře si taky někdy dám. Vím že je to zvíře jako zvíře ale ti savci nám jsou přece jenom blíž. Nesnáším třeba když někdo nosí kožichy. :( Jenže mě to štve protože doma pořád slyším různý poznámky o tom že nejím savce :(

69 Fiona Fiona | 21. května 2010 v 16:57 | Reagovat

Henry Ford rozhodně vegetarián nebyl, miloval steaky. Přečtěte si jeho životopis, než začnete někomu dávat nálepku vegetariánství. Stejně tak Martin Navrátilová ve své knize potvrzuje jezení masa!!!! Ten seznam údajných vegetariánů by se při bližším zkoumání scvrknul na čtvtinu.

70 Fru Fru Fru Fru | 26. května 2010 v 12:14 | Reagovat

Fiono, možná že by neuškodilo si pořádně přečíst popisek na začátku: "seznam slavných osobností kteří byli s tímto životním směrem nějakým způsobem spjati"
Nikde není napsáno, že tyto osoby byli celý život 100% vegetariáni.

71 anti vegoš anti vegoš | E-mail | 6. června 2010 v 14:36 | Reagovat

vegetariani ste divnýýýýýý

72 slečna Tajemná slečna Tajemná | 16. září 2010 v 10:09 | Reagovat

anti vegoš: ty jseš taky divnej, když kecáš takový nesmysly...

Nechápu, proč se tady všichni tak handrkujete o to, co je správný a co ne. Kriste, vždyť ať si každý jí co chce ne ? Nebude vaše starost, až budu vypadat jako nějaký tlustokožec kvůli tomu, že žeru nechutnosti jako jsou párky a stejně tak nebude vaše starost, že budu vypadat jako bledá mrtvola kvůli tomu, že nejím maso - navíc to ani není pravda, když dodržujete životosprávu, která obsahuje dostatek bílkovin a vitamínů, jste zdraví jako ostatní. A jestli si myslíte, že vegetariáni nemají sílu a ručičky jako hůlčičky, tak to se taky pletete, já osobně už druhým rokem chodím na bojová umění a tanec zumba...Jsem vegetarián a jsem na to pyšná !!! A teď si mě klidně ukamenujte těma svýma stupiditama, je mi to opravdu jedno.
Bye a moc hezký blog, zase mě inspiroval ;)

P.S. ale tento seznam by opravdu potřeboval opravit. Více než polovina těchto lidí vegetariáni fakt nebyli...

73 Samu3ll Samu3ll | E-mail | 11. dubna 2011 v 21:52 | Reagovat

[4]: musim nesouhlasit, zaprve zamysli se cim byl clovek pred tim nez se z nej stal lovec, pred tim nez cloveka donutila zmena klimatu zmenit pusobiste, styl zisku potravy aby prezil, za druhe neni masozravec jako masozravec, nebo se snad srovnavas s takovym tygrem? predstav si sebe jak se svymy "ostrymy "zuby a drapy zaryjes do obeti, treba do antilopy :) ale podivej se jak to funguje v dnesni dobe ... myslis ze clovek potrebuje lovit aby prezil ? nezalezi jak daleko sedis od jatek, porad jsi vinikem za smrt nevineho zvirete, a ty by jsi se chtel nazyvat lovcem :)

74 Hannah Hannah | 10. května 2011 v 20:37 | Reagovat

Naprosto souhlasim se Samem. Navic pokud prijmeme evolucni teorii, ze clovek pochazi z opice, tak neni clovek puvodne lovec, ale sberac.. tedy plodozravec :-) Navic argument, ze kdysy lovil take neni argumentem pro dnesniho cloveka. Taky tehdy zil prirozene v jeskynnich.. mame se tedy vratit zpatky do jeskyne nebo na stromy, protoze to kdysy pro nas byl prirozeny zpusob zivota? :-)

75 Mumiček Mumiček | Web | 16. května 2011 v 8:23 | Reagovat

Evoluční teorie je nanic. Říct že pocházíme z opice je dle mého názoru nesmysl. Mám pocit že člověk je výsledkem něčeho jiného. Možná v tom mají prsty mimozemské civilizace.. kdo ví. Co se týká vegetariánství, ať si každý jí co chce. Morální je maso nejíst. Člověk maso k životu nepotřebuje. Myslím si že ještě uplyne hodně času, než lidi pochopí že jíst maso je nesmysl, ale ten den jednou přijde a budoucí lidé se na tuto dnešní civilizaci budou dívat stejně nelogicky jako se nyní díváme na středověk a jeho otrokářský systém nebo inkvizici.

76 ed ed | 12. září 2011 v 13:20 | Reagovat

výrobci masa budou lidem tvrdit že maso musí jíst kvuli zdraví(vědci ze steakhousu)je to hnusný krvavý bussines, zvířata jsou živé bytosti a mají duši cítí bolest, mají pud sebezáchovy.já bych tolik na vědce nespoléhal radši na vlastní přirozenost.nejím maso a vnitřně vím že je to dobře...nezabiješ se nevztahuje jen na lidi

77 cygnus cygnus | 25. září 2011 v 18:45 | Reagovat

Ještě k té evoluční teorii: Myslím, že je dost nepravděpodobné, že by se lidé zde na Zemi vyvinuli z něčeho, co má mimozemský původ. Můžete to vidět na opicích: Opice se může za svůj život dostat do situace, kdy bude donucená jít pouze po dvou zadních končetinách - např. když se potřebuje dostat na druhý břeh řeky. Postupem času (po mnoho dalších generací si na to zvyká) se začnou kosti utvářet tak, že kolena nejsou v ose těla, jsou k sobě blíže, tím pádem se celá váha těla lépe rozloží na zadní končetiny a nastane to, čemu říkáme, že se nám lépe chodí "po dvou" než po čtyřech. Z toho důvodu máme volné ruce a hned se nám otvírají nové obzory... (To je jen můj názor, rozhodně netvrdím, že to tak muselo být!) A konečně k těm masožravcům: Lidé začali jíst maso, protože chtěli být silní jako zvířata - mysleli si, že když snědí silné zvířecí svaly, budou také tak silní. Ale co se nestalo. Maso obsahuje látky, které přispívají k vývoji mozku - rozum od té doby začal převládat na úkor citů. Obyčejně se (lidé) pozastavují nad tím, že za války lidé umírali v koncentračních táborech, ale málokdo se pozastaví nad tou skutečností, že to samé se děje v jatkách a dalších "koncentrákách" toho druhu. Ať si každý udělá svůj vlastní názor z toho, co vidí ve svém nejbližším okolí, je to na uvážení v každém z nás.

78 Anděla Anděla | 5. prosince 2011 v 18:41 | Reagovat

Moc vám děkuju za pěkné komentáře.. Já jsem vegetariánka, jenomže je mi 14, ve 13 jsem začala.. Všichni okolo mě mě přesvědčují, že je to špatně, neustále a pořád to kritizují.. mám dojem, že spíš já bych jim to měla kritizovat, ale jen tiše trpím.. Je mi špatně, když procházím kolem masny, i při tom slově se mi sevře tělo, nenávidím smrad z různých salámů, navíc ti lidi to prostě přede mnou žerou, je mi uplne strasne spatne, ale vím, že jim to vymlouvat nebudu.. Ale jakoby naschvál, třeba i lidi, kteří to o mě neví, začnou básnit o těch tlačenkách,... Nebo babička upeče pekáč kačeny, nebo kuřete, já pohled stáčím jinam, snažím se nedýchat, ani nedutám, když mi všichni u stolu říkají, že umřu a v duchu křičím a brěčím.. Takže ve výsledku je mi z toho spíš nanic,. ale vím, že je to správné a nechci se vzdát, bohužel jsem asi moc ve spárech společnosti :´(

79 Káťa Káťa | 7. února 2012 v 17:02 | Reagovat

Vydrž! Tím si muselo projít spousta vegetariánů, zrovna já měla to štěstí, že mám dost tolerantní rodinu, ale věřím že to dokážeš! Jsi hrdinka!!!!

80 Bio.cz Bio.cz | 27. února 2012 v 19:45 | Reagovat

Tak tady posílám článek pro začínající teenagery a spíš jejich rodiče, jak brát vegetariánství dětí s nadhledem a respektem. Zdravím, Adéla
http://blog.bio.cz/teenager-vegetarianem

81 Blondýna Blondýna | 23. března 2012 v 19:49 | Reagovat

Mně hrozně baví, že všichni vegetariáni se tu rozčilují, když si člověk jící maso dovolí projevit svůj názor, ale že vy je urážíte, to už je podle vás evidentně v pořádku. Dost dobrý :-D
Tak vážení vegetariání - držím vám palce, ať jste zdraví a ať se setkáváte s co nejmenší kritikou ze strany "masožravců" a "masožravci", nepruďte vegetariány a buďte rádi, že zbyde víc masa na vás! ;-)
Jezte si každý, co chcete, ale hlavně se k sobě chovejte slušně a zbytečně se nehádejte a neurážejte. ;-)
peace

82 Fantomas*ka Fantomas*ka | 25. března 2012 v 20:05 | Reagovat

Přirozené je nejíst maso. Hm, zajímavý, takže až za vámi přijde váš partner a řekne vám, že spí s dalšími několika ženami (muži), tak se taky nerozčilujte a berte to naprosto v klidu, protože monogamie je pro člověka ještě méně přirozená, než jezení masa. :-D

83 e-gavi e-gavi | 15. dubna 2012 v 12:30 | Reagovat

i Hitler byl vegetarián! vy masožraví zrůdy!!!

84 clarc clarc | 15. května 2012 v 21:51 | Reagovat

[82]: "argument" s nulovou hodnotou

85 tomy tomy | 4. června 2012 v 1:13 | Reagovat

[13]: aminokyseliny najdeš i jinde, jako powerlifter mám zrovna na tohle téma hodně informací :) pokud je nepřijímáš ze sóji (ano, tam jich je hodně), dají se nahradit suplementací (např. nejdůležitější BCAA se vyrábí z mléčného proteinu a jedné, či dvou, pro tělo bezpečných, chemických látek)
pokud něco tělu bez masa chybí (a to mluvím za sebe, jako za silového sportovce), musím přiznat, že je to bohužel kreatin. ale vše ostatní se nahradit dá i jinou stravou :)

86 cygnus cygnus | 19. června 2012 v 13:21 | Reagovat

[1]: cwe to je hrubka... wtf!?

87 dungeon-keeper dungeon-keeper | 17. srpna 2012 v 14:32 | Reagovat

[4]:Ale prd. Člověk má všechny znaky býložravců a žádné všežravců a masožravců. Lovec byl krátkou dobu své existence.
A že mu to zůstalo, je otázka pohodlnosti.
Dodnes platí že od svalů v obličeji, čelistí až po tlusté střevo, jsme býložravci.
Podle všeho poměrně unikátně postavení. S tím, že jsme patrně už dávno jedli hlavně plody stromů a keřů.

88 dungeon-keeper dungeon-keeper | 17. srpna 2012 v 14:41 | Reagovat

[78]:Vytrvat nevzdávat se! Člověk se zocelí jen pokud má dostatečné výzvy. :-)

89 hooponopono hooponopono | 14. října 2012 v 19:08 | Reagovat

Miluji tě, omlouvám se, prosím odpusť mi, děkuji ti.
HOOPONOPONO

90 Drahus Drahus | 24. června 2013 v 15:11 | Reagovat

[67]:souhlasím....jsem vegetariánka, i když bych daleko radši byla vegankou...pro mě všechny ty řeči typu_odjakživa jíme maso atd nemají význam..pro mě je to osobní postoj k tomu, že masu na talíři předchází život zvířete plný utrpení, nesvobody a pak i porážky, při které zvíře radostí zrovna nevyskakuje...když to nadlehčím...a bez masa se dá krásně vyžít..stačí k tomu mít vnitřní postoj :-)

91 momo momo | 23. července 2014 v 13:43 | Reagovat

Mě je třináct a jsem vegetariánka. Nikdi mi to v tom nebránil a nikoho nepřesvědčuji, aby přestal jíst maso. Každý ať je svůj. Myslím si že je bbezva nejíst maso. Hlavně jsem ho přestala jíst protože nechci jíst mrtvoly.

92 Karel Karel | 27. listopadu 2014 v 7:09 | Reagovat

Seznam údajných vegatariánů ne podvod, přidali jste na něj mnoho masožravců. Například Henry Ford ani Edison rozhodně nebyli vegetariáni, jedli normálně maso. Taky Newton nebyl vegetarián, neexistuje o tom jediný důkaz. Prostě vegetariáni jsou podvodníci, co vytvářejí falešné seznamy.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama