30 důvodů

27. dubna 2006 v 22:17 | www.peta.com |  Důvody

30 nejdůležitějších

DŮVODŮ
PETA natočila zásadní a jeden z nejimpresivnějších vegetariánských filmíků. CHEW ON THIS totiž poskytuje 30 nejdůležitějších důvodů proč být vegetariánem.
  • Protože vyloučení zvířecích produktů předchází srdečním chorobám
    Ve studii Americké kardiologické společnosti se zjistilo, že veganská dieta uvolňuje tepny, zatímco masitá strava je ucpává o 28%.
  • Protože jezením masa, mléka a vajíček tloustnete
    Jen 2% vegetariánů jsou obézní.
  • Protože bychom neměli svým dětem lhát o původu masa které jíme
    Proč dětem lhát? Nesnažíte se skrýt pravdu? Děti mají zvířata rády- zkuste jim říct pohádku o jatkách. A proč ne?
  • Protože v každém balení kuřete je trochu výkalů
    Americké ministerstvo zemědělství ve své studii zjistilo, že 98% mrtvých těl brojlerů je infikováno výkaly.
  • Protože maso je špinavé a krvavé
    Na světě je ročně téměř miliarda masem způsobených nemocí, z kterých tisíce vedou ke smrti. Do svalu (který pak člověk sní) zvíře vylučuje tuky, ale i dioxiny, antibiotika, pesticidy a toxické formy arsenu.
  • Protože to není spravedlivé
    Zabíjení druhých zvířat pro potravu je pouhé vykořisťování a proč to děláme? Jen proto že jsme silnější než zvířata, máme omračovací pistole a řeznické nože. To vážně není fér.
  • Protože jezení masa a mléka způsobuje impotenci
    Vegetariánství je přírodní alternativou pro Viagru, protože předtím než maso ucpáváním tepen může přivodit infarkt, může ohrozit i jiné orgány. V jedné studii čtvrtina masojedících mužů popisovala častý výskyt poruchy erekce a u mužů nad 40 je to celá polovina.
  • Protože bys nesnědl/a svého psa
    Většina lidí je zděšena že některé národy jedí psy nebo velryby, ale tato zvířata trpí úplně stejně jako kuřata nebo krávy a není rozdíl mezi tím sníst v Africe zebru nebo doma u televize kuře.
  • Protože nám pořád hrozí BSE a ptačí chřipka
    Každé zvíře s mozkem může dostat jednu z nich, navíc když jsou miliony prasat a kuřat stále krmeny ostatky nakažených zvířat.
  • Protože je to krutost kterou můžeme zastavit
    Můžeme si připadat bezmocní proti válce a ostatním formám násilí, ale můžeme zastavit utrpení na jatkách, pokud jako jednotlivci odmítneme maso.
  • Protože v dnešní době je hloupé a zbytečné zabíjet abych žil
  • Protože jen hloupý člověk zbije zvíře... a ještě hloupější ho sní
    Jestli jíš maso, platíš něco tak krutého, že kdyby se to spáchalo na psovi či kočce, byla by za to jatka okamžitě odsouzena.
  • Protože žádné zvíře si nezaslouží zemřít pro naše chuťové buňky
    Lidská touha po příchuti masa není vůbec důležitá v porovnání s touhou zvířete nebýt týrán a krutě zabit.
  • Protože obilí použité k nakrmení dobytka by mohlo nakrmit celý svět
    Plných 80% zemědělské půdy je použito pro nakrmení kuřat, prasat a ostatních hosp. zvířat. Kdyby se toto gigantické množství potravy uvolnilo, bylo by možné nakrmit celý svět.
  • Protože víc než polovina všechné vody se spotřebuje pro "vyrobení" masa
    Vyrobit pro masožravce potravu na jeden den vyžaduje třináctkrát více vody než pro vegetariána. Time uvedl, že prameny pod tolikou zátěží vysychají.
  • Protože pokud jíš maso, nemůžeš si říkat ochránce zvířat a environmentalista
    Poskytováním vody a obilí faremním zvířatům namísto přímé spotřeby lidmi je největším důvodem proč ubývá pitné vody a narůstá světová chudoba. Velkofarmy spotřebovávají více vody než všichni spotřebovatelé dohromady a produkuje tolik odpadu jako celá Amerika.
  • Protože jsou bezbranní
    Laureát na Nobelovu cenu Isaac B. Singer označil speciesismus za nejradikálnější formu rasismu, protože zvířata jsou nejméně schopná se ubránit a nejlépe se na nich spáchává krutost.
  • Protože když zvířata cítí bolest, také pláčí
    Když je spálíšm cítí to. Když jim dáš elektrickou ránu, cítí to. Zvířata cítí bolest stejně a na stejné úrovni jako my lidé.
  • Protože oni také nechtějí zemřít
    Zvířata si svých životů váží stejně jako my.
  • Protože ať to nakrájíš jak chceš, je to pořád mrtvé tělo
    Nebo ne? I zvířata jsou ze svalů, kostí a krve, takže "maso" je jen eufemismus (zjemňující výraz) pro rozkládající se mrtvé tělo. A nebo ne?
  • Protože komerce není žádnou omluvou pro zabíjení
    Masné průmysly vám můžou tisíckrát tvrdit že maso potřebujeme pro správný růst, ale jestli je to pravda je, proč všichni vegetariáni dávno nezemřeli na selhání organismu?
  • Protože k tomu přeci křídla nejsou
    Kuřata, prasata a ostatní faremní zvířata nikdy nemohou dýchat čerstvý vzduch, stavět hnízda, přitulit se ke svým mladým ani nic co je pro ně přirozené.
  • Protože každý chce být volný
    Víme to když vypustíme papouška z klece nebo vezmeme psa do parku, a stejně je to i pro faremní zvířata. Touží po svobodě, stejně jako lidé.
  • Protože jíš-li ryby, nejsi vegetarián
    O tom snad nemá cenu mluvit: ryba = zvíře, jíš zvíře = nejsi vegetarián
  • Protože moc neznamená že je to správně
    V našem morálním vývoji jsme dosáhli hranice, kdy bychom měli uznat, že i ostatní druhy si zaslouží ohledy, stejně jako jsme si nakonec uvědomili, že otroctví je špatné, ženy si zaslouží práva a děti by neměly být zneužívány.
  • Protože jíme-li maso, jsme vysoce specisističtí
    Téma specisismus si zaslouží samostatnou kapitolu.
  • Protože víš že je to špatně
 

24 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (384)
Zobrazit starší komentáře

301 jacinda jacinda | E-mail | 3. května 2008 v 12:23 | Reagovat

Dvoupaprsek:já to nemyslela ani ironicky,ani zle. Je to pravda. Červi jsou sice možná nechutní,ale podle anket a reportáží mezi lidmi, kteří to ochutnali, jsou červi chutnou potravou. Já bych asi taky nevzala brouka v jeho pravé podobě, ale kdyby mi to někdo namixoval a dal do palačinky (i palačinky v anketě dávali ochutnat), snědla bych to a možná bych se divila. Myslím že tvá nechuť je hloupý předsudek, který má většina lidí. Tohle je cesta jak nakrmit i Afričany. Jestli že jsi tak omezená, že se nad červy dokážeš ušklíbat a ani se nezamyslet nad tím jestli mám pravdu, jsi ten nejhloupější vegetarián, jakýho jsem poznala.Samozřejmě pokud nechceš hájit jejich práva...Jestli jsem tvůj vzkaz, který mi přišel velice ironický, pochopila špatně, omlouvám se ti.

302 dvoupaprsek dvoupaprsek | 4. května 2008 v 20:16 | Reagovat

Já se nad červy neušklíbám, ale, a to tě asi irituje, červi jsou pro mě stejně tak živé bytosti jako kakékoliv jiné zvíře nebo živočich. Zkus se zamyslet nad tím, zda se červ, kterého někdo sní, znovu někdě objeví. Ve skutečnosti to tedy znamená, že červi jednou prostě dojdou. Takže výsledek bude stejný jako v případě výroby jakéhokoliv jiného masa. ČERVI SE BUDOU VYRÁBĚT UMĚLE. Takže omezený pohled na celou věc máš ty.

303 jacinda jacinda | E-mail | 5. května 2008 v 17:08 | Reagovat

:-D to ty jsi omezená. Copak jsem to neříkala,že pro vypěstování tolika červů, kteří vydají za jednu krávu potřebuješ 3kila odpadků?Jak by asi mohli dojít?Stačí na skládku kde není toxický odpad, nebo na nějaký speciální kompost dát pár červíků, oni se za chvíli rozmnoží. A navíc nikdy nedojdou. Každý člověk, zvíře, živočich když zemře, sežerou ho červi. Objeví se sami. dělali testy na mrtvolách uzavřených mimo svět. Ty čevy musíme mít už v sobě zaživa. Jak by se tam jinak dostali? A zajímalo by mě jak se červi vyrábějí. To mi pověz prosím tě

304 dvoupaprsek dvoupaprsek | 5. května 2008 v 22:51 | Reagovat

No vidíš, alespoň až dojdou veškeré zdroje potravin,tak budeš vědět, kam si dojít. A já omezená nejsem. Jen si prostě nepředstavuji, že bych zdroj potravy hledala zrovna v mrtvolách.

305 jacinda jacinda | E-mail | 6. května 2008 v 17:35 | Reagovat

to byla narážka na to, že kdyby jsme červy náhodou vyhubili, teda spíš vyjedli ;-), tak si je rozmnožíme sběrem na mrtvolách víš...:-D

306 dvoupaprsek dvoupaprsek | 7. května 2008 v 1:21 | Reagovat

přesto jsem přesvědčena že když už ne vegetariánstvím, tak alespoň velmi umírněným jezením masa bude příroda schopna nadále produkovat takové množství různých druhů potravin, že nebude třeba přistupovat k takovým krokům, jako například tebou míněné velkoplošné nebo dokonce celosvětové pojídání červů. Ještě dodám, že já se nad červy neošklíbám Jen jako vegetariánka si nedokáži představit, že bych jedla živé, byť opravdu velmi malé zvíře, přesněji řečeno velmi malého živočicha.

307 newbiebaker newbiebaker | 9. června 2008 v 18:07 | Reagovat

fakt nevim. rad bych abysme vsechny zvirata pustili na svobodu a naucili se s nimi zit a odnaucili se je jist. ale rovnovaznejsi by bylo, kdyby nemusela aspon trpet.

308 newbiebaker newbiebaker | 9. června 2008 v 18:10 | Reagovat

jo to by bylo dobry. nahrada za secko jidlo. generator vyzivnych tabletek.

[min trvanlivost> 9.6.3008

309 kakamila kakamila | 22. června 2008 v 16:14 | Reagovat

Už několik večerů pročítám podobně diskuse a rozhoduji se, jestli se nestanu vegetariánkou. V podstatě maso jim minimálně. Už od dětství mi moc nechutnalo : ) Občas si dam kuřecí, rybu, uzeniny vůbec. Vesměs se nerada přejídám a řídím se tím oč si tělo řekne.

V mém případě je hlavním důvodem kruté a nelidské zacházení s tzv. hospodářskými zvířaty nejen na jatkách, ale v cele naší společnosti. Kam jsme to dospěli? Kdo nám dal právo rozhodovat o jejich životě? Skutečně to takhle chceme? Nemohu souhlasit ani se šetrným zabitím, pořád je to zabití pro potěšení z jídla. Jatka nejsou ničím jiným než koncentračními tábory pro zvířata. Toto je náš vděk? Do poslední chvíle ti zmučení, zoufalí tvorové bojuji o život, i přesto, že je tak krutý, nechtějí se ho vzdát. Tohle přece nemůže být správné!!  Přirovnání  člověka k predátorům v divočině je neadekvátní. Lvice nebo jiná šelma, uloví svou kořist po mnoha nezdařených pokusech, které ho velmi vysiluji a opravdu se musí otáčet. Stráví touto činností celé dny. Jeho snažení je spravedlivě odměněno.  

Přečetla jsem několik článku, které více méně hovoří pro vegetariánskou stravu. Abych pravdu řekla, díky obecným zvyklostem, předsudkům  a negativních reakci okolí zatím nedovedu patřičně vyhodnotit, zda maso úplně vypustit z jídelničku. (Tím samozřejmě neobhajuji svou konzumaci). I když si všechny názory ráda přečtu, neuznávám tohle osočování mezi oběma stranami, protože většina z nás nechce měnit staré zvyky, které zaručují jistotu. I když to, že některým z nás maso chutná není dostatečným argumentem a omluvou k podílení se na zabíjení, o kterém bohužel všichni víme. Věřím tomu, že vegetariáni jsou méně agresivní a líbí se mi jejich odhodláni. Přeji vám mnoho úspěchů a snad někdy. Nenechte se provokovat některými pisateli. Ahoj

310 kakamila kakamila | 22. června 2008 v 16:15 | Reagovat

chtěla jsem napsat lev : ))

311 kakamila kakamila | 22. června 2008 v 21:02 | Reagovat

Pro upřesnění proti lidem, kteří jedí maso nic nemám, jen je mi zkrátka líto těch zvířat a jak hrozně se s nimi zachází : ))

312 Lukáš Lukáš | E-mail | 23. června 2008 v 10:10 | Reagovat

Ahoj Kakamilo ;o)

Líbí se mi tvůj příspěvek, a jen chci říci, že ať se staneš veg*ankou nebo ne, hlavní je že tak učiníš podle svého nejlepšího svědomí a rozumu. Stačí se jen pozorně dívat kolem sebe a vnímat věci kterých si běžně člověk nevšímá a bere je jako samozřejmost. Hlavně se nenech ovlivnit jednou či druhou stranou, udělej to co si myslíš že je správné.

Luk

313 dvoupaprsek dvoupaprsek | 23. června 2008 v 13:28 | Reagovat

Já s tebou Kakamilo také souhlasím. A podle své lastní zkušenosti si ti dovolím též poradit, abys případný krok k vegetariánství či k veganství učinila na základě svého vlastního rozhodnutí. A skutečně nehled na to, co ti jedna či druhá strana říká.

314 dvoupaprsek dvoupaprsek | 23. června 2008 v 13:32 | Reagovat

vlastní

315 Anežka Anežka | E-mail | 15. srpna 2008 v 15:31 | Reagovat

Nazdar, chci vám říct pár věcí:

1. NEJSEM a nehodlám být vegetarián.

2. Mám MOC ráda zvířata.

3. Chci bojovat za jejich práva a proti těm, co je týrají apod.

4. Tyhle "kampaně" nebo jak tomu chcete říkat, jsou k ničemu a být vegetariánem TAKY! Když budeš vegetarián, stejně nezastavíš chov dobytka:P Jen podpoříš jiné věci, které třeba zase napomáhají kácení deštných pralesů aj.

5. Člověk si nevybere, vždycky podporuješ něco "špatného".

6. Vegetariánství z jiného důvodu než, že jste na maso alergičtí nebo že vám prostě nechutná, je naprostá blbost - je to potravní řetězec, jediné co je na "mase" špatná, je jeho získávání - přesněji to, JAK se dnes získává.

7. Když vám vadí, že někde se jedí kočky, psi a jim podobní, které u nás považujeme (právem), nebo spíš máme za naše přátele a mazlíčky, uvědomte si, že např. v Indii mají posvátný dobytek! Je to úplně to samé.

8. Jestli jako já chcete bojovat za zvířata, tak ne tím, že se stanete (z ovlivnění) vegetariány či vegány, ale peticemi, AKTIVNÍ činností, tím, že místo vysněného povolání baletky, popeláře, sportovce, manažerky aj. se stanete DOOPRAVDY OCHRÁNCI ZVÍŘAT!!!

Nepotřebuju, aby vás to "chytlo za srdce", je to jen můj názor a ten já vždy prosazuji;)

316 Lukas Lukas | 15. srpna 2008 v 16:24 | Reagovat

1. NEJSEM a nehodlám být vegetarián. - Na to máš zcela právo a nikdo tě nepřesvědčuje a ani nenutí jím být.

2. Mám MOC ráda zvířata. - To je dost dobře možné, ale osobně lásku ke zvířatům projevuji jinak než tím, že půjdu do krámu a tam si koupím kusy zvířat a doma je sním.

3. Chci bojovat za jejich práva a proti těm, co je týrají apod. - To je skvělý, a držím palce!

4. Tyhle "kampaně" nebo jak tomu chcete říkat, jsou k ničemu a být vegetariánem TAKY! Když budeš vegetarián, stejně nezastavíš chov dobytka:P Jen podpoříš jiné věci, které třeba zase napomáhají kácení deštných pralesů aj. - Nejsou to kampaně, nemají nikoho přemlouvat, jediným jejich cílem je poukazovat na to špatné, aby se lidi alespoň zamysleli. Průměrný občan české republiky ročně sní kolem 45kg vepřového, 16kg hovězího, 15kg drůbežího a 5,5kg rybího masa, vezmi si že v ČR je asi 2-3% vegetariánů, to je něco kolem 200-300 tisíc lidí kteří nejedí maso, a každý den zachraňují životy zvířat. Jak to myslíš s kácením pralesů? Vždyť ty se kácejí především kvůli pěstování soji pro dobytek! Naopak kdyby jme byli všichni vegetariáni, stačil by nám jen zlomek půdy který teď využíváme, klidně by se mohlo vesele zalesňovat.

5. Člověk si nevybere, vždycky podporuješ něco "špatného". - To je sice pravda, ale můžeš si vybrat to nejmenší zlo! A to je veganství. Nikomu neubližuje, a je maximálně šetrné k přírodě

6. Vegetariánství z jiného důvodu než, že jste na maso alergičtí nebo že vám prostě nechutná, je naprostá blbost - je to potravní řetězec, jediné co je na "mase" špatná, je jeho získávání - přesněji to, JAK se dnes získává. - Proč by to měla být blbost? Pokud nesouhlasím se zabíjením zvířat pro jídlo, nebudu je přeci jíst. Potravní řetězec mají zvířata, my jsme lidé a jsme schopni si veškerou potravu vypěstovat. Píšeš že jediné co je špatné na mase je jeho získávání, a jak jinak ho chceš získat než že zvíře zabiješ?

7. Když vám vadí, že někde se jedí kočky, psi a jim podobní, které u nás považujeme (právem), nebo spíš máme za naše přátele a mazlíčky, uvědomte si, že např. v Indii mají posvátný dobytek! Je to úplně to samé. - to stebou souhlasím, je to to samé, a vadí nám zabíjení všech zvířat

8. Jestli jako já chcete bojovat za zvířata, tak ne tím, že se stanete (z ovlivnění) vegetariány či vegány, ale peticemi, AKTIVNÍ činností, tím, že místo vysněného povolání baletky, popeláře, sportovce, manažerky aj. se stanete DOOPRAVDY OCHRÁNCI ZVÍŘAT!!! - Nejsme vegetariáni z ovlivnění, ale z přesvědčení, a k tomu si každý dojde jedině sám, nejsme sekta ani náboženstv. Jak chceš chránit zvířata, a zároveň je jíst? To prostě nejde. Můžeš pro zvířata udělat obrovský kus práce, pomáhat jim, psát petice atd..ale pokud budeš platit prostřednictvím jídla masnému průmyslu, nikdy jejich utrpení neskončí, buou se dál chovat a zabíjet zvířata, a s tím nic neuděláš, ani my, můžem si jen vybrat cestu nepodporování takového zacházení se zvířaty, je to nejjednodušší a nejefektivnější způsob.

317 vishnu vishnu | 21. srpna 2008 v 13:21 | Reagovat

Smekám , Lukáši , Přwed tímto tvým příspěvkem.

318 Kiki Kiki | 2. října 2008 v 11:22 | Reagovat

Jedna slečna tu někde na začátku diskuze tvrdila,že vegetariáni si neuvědomují jednu věc - že zvíře není člověk. To má pravdu,ale asi si neuvědomuje,že člověk JE zvíře. Z biologického hlediska a i v tom špatném slova smyslu. Bylo by tedy etické udělat chov lidí na maso?!?

319 vishnu vishnu | 5. října 2008 v 17:37 | Reagovat

etické určitě ne. Etické je totiž je to jediné- nejíst maso a jakékoliv výrobky ze zabitých a ještě lépe řečeno vražděných zvířat a nužívat ani žádné výrobky z těchto díky nám lidem nebohých bytostí. A já osobně nesouhlasím ani s tím, že člověk je z biologického hlediska zvíře. To by pak neexistoval abor antropologie a o nás lidech by se žáci na školách učili v rámci zoologie. Co má člověk společného s jakýmkoliv zvířetem, je to, že je živá bytost. V tom jsme my lidé se zvířaty a všemi živočichy stejně. Jsme živé bytosti. Nejsme věci stejně tak jako žádné zvíře a řádný živočich a ani žádná rostlina není věc. My lidé, všechna fauna a všechna flora kolem nás a v celém vesmíru je naplněna tou nejvzácnější matricí---- ŽIVOTEM

320 Masch Masch | 9. října 2008 v 19:25 | Reagovat

Hovada jste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

321 vishnu vishnu | 10. října 2008 v 15:24 | Reagovat

opravdu hluboce filozofický náhled.

322 Sandy Sandy | 1. listopadu 2008 v 19:48 | Reagovat

Já tady souhlasim s lukášem .. keždej má svuj názor .. svoje motto .. třeba moe je ZVÍŘATA SOU MÍ PŘÁTELE A JÁ NEJÍM SVÉ PŘ TELE !!

323 dZANA11 dZANA11 | 5. listopadu 2008 v 21:06 | Reagovat

nedokážu si představit že by to bylo nbaopak že by nás zvířata zabíjeli pro maso!!!!:-P

324 ája ája | 3. prosince 2008 v 20:53 | Reagovat

Přestala sem jíst maso a od té doby si pamatuju každý den svoje sny!!! Když přestanete jíst maso, rozšíříte si vědomí. Více zájemcům napoví Ájurvéda.

325 vishnu vishnu | 4. prosince 2008 v 16:55 | Reagovat

mohu potvrdit.

326 kernel.emd kernel.emd | 22. prosince 2008 v 23:13 | Reagovat

Koukáte na olympijké hry? Viděli jste někoho pokořit alespon 75% světového rekordu bez masa a mléka?

Jen 2% vegetariánů jsou obézní. Muhehe.

Jen 2% vegetariánů váží víc jak 45kg.

327 Navra Navra | E-mail | Web | 23. prosince 2008 v 13:30 | Reagovat

Zdravím, nechápu co mají olympijské hry společného s nekonzumací masa. Myslím, že je to nesmysl. Já tedy mléko a mléčné výrobky konzumuji, nechápu proč ne, lidské tělo potřebuje vápník pro dobrou stavbu kostí. Samozřejmě nesouhlasím se zacházením se zvířaty ve velkochovech, ale to je jiná věc, která by se taky měla řešit jinak. Ale vegetariánka jsem. Maso nejím a taky se snažím žít co nejekologičtěji. Jsem zdravá, vážím 55 Kg, což je na mou výšku optimální váha. (mimochodem znám dívku, která váží 44 kg a jí maso) Lidi, kteří si představují vegetariány jako vychrtlé podvyživené lidi s kupou nemocí, by si měli uvědomit, že to není tím, že nejí maso, ale že nemají správně vyváženou stravu. Jsou lidi kteří jí maso a vypadají stejně, protože mají nesprávné stravovací návyky a nevyváženou stravu (nebo nějakou nemoc, rychlý metabolizmus nebo problém se štítnou žlázou...) a je úplně jedno jestli konzumují maso nebo ne! Co je v masu tak zázračného, že se to nedá nahradit? Nic! Veškeré látky, které obsahuje se dají najít i v jiných potravinách a to o mnoho zdravějších, bez cholesterolu, nezdravého tuku a jiných škodlivých látek, které zvíře vypouští do těla během obrovského stresu prožívaného během porážky na jatkách. I bílkoviny, ty jsou v soji, jsou to plnohodnotné bílkoviny a sojové maso je o mnoho zdravější než zvířecí. Proč mají zvířata trpět a umírat, když nám tím nejsou k užitku, ale spíše naše tělo devastují. Také není pravda, že neexistují žádné důkazi o tom, že jsme masožravci nebo bíložravci. Jak to můžete říct? Vždyť pocházíme z opic! Opice, které jsou nám příbuzné se živily veganskou stravou. Maximálně nějakým hmyzem. Je to naprosto logické. My nemáme žádné drápy ani ostré zuby, kterýmy bychom ulovily nějakou zvěř. Od toho jsou šelmy, které udržují rovnováhu v přírodě, ty si vybrat nemohou, jsou od přírody masožravci. My ne! Postupně, až jsme se začaly vyvýjet a také se nám začal vyvýjet mozek se stalo to, že nastal nedostatek jídla. Člověk si nemohl troufnout na zvíře sám, ale protože se mu vyvýjel mozek, napadlo ho, že by si mohl vyrobit zbraně a pasti a v tlupách takto lovili mamuty a šelmy. Bylo to v důsledku nedostatku jídla a nutné pro přežití našeho druhu. Myslím si však, že teď máme všeho dostatek a nevidím důvod, proč v tom pokračovat. Máme všeho plný zadek a tak by se měl člověk zamyslet, jestli je nutné aby zvířata trpěly a umíraly, když se bez jejich masa můžeme klidně obejít. Já na to šla postupně a přešla jsem na bezmasou stravu a je mi líp než kdy před tím. Člověk si nemusí nic odpírat, je velká škála sojových a jiných rostliných výrobků, které se dají upravovat stejně jako maso a jsou stejně chutné, ne-li chutnější a hlavně zdravější. A navíc je mi líp i po psychycké stránce, protože mám čisté svědomí. Co nechápu je makrobiotika, to si myslím, že je svévolné ničení vlastního organizmu, člověk nemůže žít jenom ze zrní a jednostranné stravy. Je potřeba aby byl jídelníček pestrý a vyvážený a zahrnoval vše co organismus potřebuje. Ale to je každého věc jak se stravuje, tohle je můj názor, se kterým nemusí každý souhlasit, ale není to výmysl, je to vědecky podložené a taky, když se nad tím člověk zamyslí i logické.

328 Navra Navra | E-mail | Web | 23. prosince 2008 v 13:33 | Reagovat

jinak těm co se snaží a mají o to zájem držím pěsti a nenechte si vzít svůj názor. Jdete za správnou věc. Přeju hezké svátky a bohatého ježíška

329 Michal Michal | E-mail | Web | 22. ledna 2009 v 18:16 | Reagovat

NEJLEPŠÍ NABÍDKA VÝDĚLKU KLIKÁNÍM NA INTERNETU!!!

Jsou tři stránky u kterých jsem registrován, pokud si chcete přijít na velké množství peněz jako já, přečtěte si tyto tři varianty a určitě to vyzkoušejte!!!

01.

Nejlépe placená známá klikacka po celém světě... velice výhodná můzete si tak přivydělat i 2000  za měsíc i víc jen tím, že budete klikat každý den na reklamy v položce surf ads (obměnují se každých 24h)... stačí se registrovat a pak jen klikat na reklamy a peníze přibývají. Následně vám je pošlou na úcet... úspěch 100% zaručen... stačí se zde registrovat pod mojí doménou http://bux.to/?r=Mikkno23  přeji hodně peněz... ;-) :-)

02.

(je vyžadován účet na http://www.paypal.com/us/), žádný problém, je zadarmo, stačí vyplnit základní údaje, až dojde na obrazovku s kreditkou tak dejte cancel, jděte na email, postupujte podle pokynů emailu. Až dojdete do svého účtu, dejte nahoře - top up account a zde si okopírujte položku - Your Transfer ID, kterou budete potřebova pro dokončení registrace na stránkách http://deep-mails.com/pages/index.php?refid=Mikkno.

Ptáte se v čem spočívá systém této stránky? Jednoduchá odpověď by byla v klikání a je to pravda, mnohem zajímavější je ale fakt, že se platí v dolarech. Říkáte si asi, že to není nic nového, takové stránky už přece existují a platí maximálně pár centů. Deep mails vám zaplatí 0.5$ - 1$ za kliknutí na banner a 1$ za všechny reklamní e-maily, které vám přijdou. Kam? Možnosti jsou tři, ale řekl bych, že se budete chtít vyhnout zahlcení své vlastní schránky, takže je možné nechat si posílat tyto maily přímo na váš osobní účet na stránkách Deep mails.

Nejzajímavější částí jsou určitě bonusy za získávání nových lidí. U těch které doporučíte přímo, máte 20% z jejich kliku (dotyčný dostane plnou částku). U jejich "klient?" máte 10%, dále 5%, 3%, 2% a 1%. To máme celkem 6 úrovní, takže stačí mít pod sebou byť jen 10 lidí a už si přijdete na slušné peníze. Stačí aby každý z oněch lidí klikl na banner za "pouhých" 50 centů a hned máte 2$ v kapse. Během dne se objeví kolem 25 nových klikacích bannerů, či e-mailů. Když to vynásobíme, máme 50$ jen z lidí, kterým jsme tyto stránky doporučili za jeden den!

Pokud vám stránku nikdo doporučí, dostanete navíc do začátku 20$ za registraci. Využijte proto odkazu uvedeného ZDE http://deep-mails.com/pages/index.php?refid=Mikkno a začněte konečně vydělávat.

FUNGUJE TO!!!

03.

Zaregistrujte se zde instrukce naleznete na stránce:

http://www.emailing.cz/registrace.php?ref=Michal.Mikulanda@seznam.cz

330 Lenka Lenka | 2. února 2009 v 0:03 | Reagovat

Ach jo, když se tak dívám do komentářů, tak si tam akorát dokola zuřivě oponujou dva nebo tři lidi a nikam to nevede... Myslím, že když je někdo o něčem vnitřně přesvědčen, tak nemá smysl ho přesvědčovat o opaku. Pak nikdo nechápe, jak je možné, že druhý (aspoň částečně) neuzná tu jeho pravdu. To už je smysluplnější tady ta reklama nade mnou! Já vím, že je normální, mít jiný názor, ale tohle mě přijde tak beznadějné... Oběma stranám přijdou argumenty té druhé nepochopitelné a směšné a ono to ani jinak nejde, když jste o něčem skálopevně přesvědčení. Jde o to smířit se s tím. Já vím, vegetarián pak může mít pocit zoufalosti např. kvůli tomu ekologickému dopadu, který se dotkne všech (ale na druhou stranu toto není zdaleka jediné, co ničí Zemi a život na ní).

Nejen tady, ale i na jiných stránkách je dostatek info a tomu kdo se o vegetariánsví zajímá a inklinuje k němu tyto informace můžou pomoct k rozhodnutí zda jíst či nejíst :)(maso) A pak jsou lidi, kteří se v tomto životě vegetariány prostě nestanou. Ti se možná na veg. stránky dostanou náhodou, nebo jak mám pocit, aby se podívali, co jsou to ti vegetariáni zač a pak jim to mohli vyvracet nebo se jim dokonce vysmívat nebo nadávat?? :(

Právě by mě moc zajímalo, jestli se někdy stalo, že taková diskuze ovlivnila (aspoň trochu) něčí názor??

331 Hani Hani | 17. března 2009 v 21:17 | Reagovat

Všichni masožravci nejsou rozhodně hluší a slepí. Jsem všežravec, dva roky jsem byla vegetariánkou, bohužel můj organismus změnu stravy neunesl, takže jsem byla okolnostmi donucena znovu začít jíst maso. Nejím však maso na kila. Jím maso jen příležitostně,hlavně ryby. Odmítám však jíst uzeniny, paštiky atd. Myslím si,že masová produkce je zbytečně nadbytečná. Když jdu v obchodě kolem regálu s masnými výrobky, prám se sama sebe,jestli je vůbec možné, tohle všechno maso kdy sníst? Jestli převážná většina zvířat nezemřela zbytečně... Jsem zastáncem vyvážené stravy, do které dle mého patří i maso. Uvědomuji si,že chci-li sníst kus masa, zemře někde nějaké zvíře,přesto sebe sama nepovažuji za člověka zlého. Každý lidský organismus je různý, proto prosím, neodsuzujte každého, kdo maso jí, jeho organismus na to třeba opravdu není připravený. Souhlasím s tím, že není nutné jíst maso denně a zbytečně trápit zvířata, abych nosila krokodýli kabelku, postačí mi náhražka,odmítám koženou sedačku..atd.

332 NOx666 NOx666 | E-mail | 19. března 2009 v 11:38 | Reagovat

Vegetariánství je věc každého člověka a je relevantní životní postoj, jež si zasluhuje alespoň být tolerován (snášen, trpěn). Jedná se přitom pouze o problém potravy, tudíž problém je materialistický. Dávat proto vegetariánství jakousi svatozář humanismu (či chcete-li animalismu) je věcí zcela zcestnou. Tvrdit, že vegetariánství je only one right way je demagogie.

Jsem liberál, a pro mne za mne ať si každý jí co chce. Nicméně vyloženě nesnáším ty tzv. "svaté ksichty" všech tě "idiotů" z PETA a jiných radikálních organizací, které typ stravy spojují s politickými a filosofickými ambice a usilují o vytvoření vegetariánského světonázoru - řekněme animalismu či lépe vegetarianismu.

Přitom se jedná jen a pouze o typ přijímané potravy, nicméně ona snaha glorifikovat vegetariánství a učinit z něj nové světové náboženství (a ne nežertuji) činí z vegetariánství potenciálního konkurenta moderní demokratické liberální společnosti. Ano, v případě, že vegetarianismus jako světonázor vznese mocenské nároky stane se nepřítelem demokracie, neboť podobně jako enviromentalismus usiluje o její omezení. U enviromentalismus tak jde o omezení osobní svobody jednotlivce vůči "Matce Přírodě" ve smyslu ekologické "pseudozodpovědnosti", u vegetarianismu by pak šlo o totéž, pouze s tím rozdílem, že by se omezovala či zakazovala konzumace živočišných produktů. Radikální ekoteroristé typu Greenpeace, či jim podobní animalističtí teroristé z PETy usilují jen a pouze o moc a společenskou prestiž.

K prosazení svých cílů uživájí důmyslné propagandy zaměřené proti zdánlivě zlé společnosti konzumující maso, argumentují nehumánností zabíjení ostatních živočichů, energetickou náročností a pseudo lékařskými zprávami o škodlivosti masa pro lidský organizmus. Skutečnost je ovšem taková, že usilují jen a pouze o omezení osobní svobody jednotlivce. Aby zakryly tento "nedostatek", tak se tváří, že všichni vegetariáni přijali svůj světonázor dobrovolně, to je však lež jako věž, ve skutečnosti je valná část vegetariánů jimi nedobrovolně, ať již ze zdravotních důvodů (což by nevadilo) nebo (a to je horší), že jsou dětmi vegetariánů a maso je jim odpíráno a je před nimi démonizováno, dalším případem jsou pak páry, kde ONA je militantní vegan (krom toho, že bývá ještě často militantí feministkou) a ON je liberální všežravec. Protože ON ji miluje a ONA mu naservíruje, jak je maso škodlivé ON se obětuje a přestane maso jíst. I toto jsou reálné případy nebezpečnosti vegetarianismu.

Takže jak jsem napsal v úvodu: Nevadí mi lidé co nejedí maso, ale vadí mi lidé jež tvrdí, že vegetariánství je BEST a usilují o vytvoření globálního vegetariánského světonázoru se všemi jeho mocenskými ambice, jež ve finále vedou k omezení osobní svobody jednotlivce, stejně jako tomu je u enviromentální lobby prezentové militantními eko-teroristickými organizacemi typu Greenpeace či DUHA. Thats all.

NOX

333 Lukáš Lukáš | E-mail | 24. března 2009 v 9:40 | Reagovat

Milý NOx666i, považuješ se za liberála, ale píšeš spíše jako fanatický a militantní všechno-skeptik.

Budu se snažit ti oponovat bod po bodu, i když v tvém příspěvku se není čeho příliš chytit, protože mi není jasné čeho chceš dosáhnout a kam směřuješ.

S prvním odstavcem souhlasím, že vegetariánství či veganství je věcí každého člověka, a je výsadou tolik uctívané svobody, kterou jak později píšeš se právě tito lidé (vegetariáni) snaží ostatním upřít. Ale o tom později.

Ve druhém odstavci píšeš že jsi liberál, a hned v zápětí dáváš najevo svou nesnášenlivost či spíše xenofobii vůči skupinám lidí, organizacím a občanským sdružením které se provinili jen tím, že poukazují na to špatné ve společnosti a mají ambice to změnit, uvést věci do pořádku. Na rozdíl od tebe obdivuji organizace jako je PETA, Greenpeace, Duha atd. protože jdou proti proudu, čůrají proti větru chceš li, nesdílejí stejný názor jako většina lidí, a nebo ano, ale nezavírají před problémy oči ale snaží se je řešit. Kdyby každý přemýšlel jako ty, tak jsou dnes černoši našimi otroky, ženy by nemohly volit, a dost možná bychom ještě žili v totalitě. Nebýt těchto organizací, věci by se nehýbaly kupředu - tedy zastavil by se vývoj. Nevím co myslíš tím světonázorem o vegetariánství který se snaží PETA nastolit. Já to vidím tak, že PETA ukazuje že něco je tu špatně, že je něco hodně shnilého ve společnosti, poukazuje na věci před kterými lidé raději zavírají oči, a dělají že se jich to netýká. Co je na tom špatného? Rád bych od tebe dostal vysvětlení, čím tě vegetariánská sdružení jako PETA omezují? Čím konkurují "moderní a liberální společnosti" Čím environmentalismus a vegetariánství ohrožuje svobodu?

Z třetího odstavce mi běhá mráz po zádech, protože jako by z oka vypadl politice prezidenta Bushe. Ten taky pod záminkou svobody a demokracie rozpoutal války o zdroje, rozpoutal nové kolo zbrojení, rozpoutal nenávist mezi národy, a v neposlední řadě nové drancování přírody. Ono když se něco v "pseudo demokratické" USA něco nehodilo do krámu Bushově administrativě, jednoduše to označili za terorismus a nebezpečí pro svobodu, a ozbrojený aparát se již postaral o likvidaci.

Vegetariánství není nebezpečné pro lidi, svobodu, přírodu ale je nebezpečné pro průmysl a lidi, kteří na tomto šíleném průmyslu bohatnou na úkor deštných pralesů, zničené a bio degradované půdy, vodních zdrojů,drancování moří a potravy která přijde vniveč jen na výrobu masa. Bohatnou na úkor našich potomků, a především svobody našich potomků, protože oni budou jednoho dne bojovat o potravu, vodu a pár zrnek rýže, pokud se něco nezmění. To je terorismus, teror který vysaje budoucím generacím přírodní zdroje jen pro pár nenasytných žaludků a především bankovních kont.

Ve čtvrtém odstavci píšeš o důmyslné propagandě proti "zdánlivě" zlé společnosti, aby došlo k omezení svobody. A já se musím ptát proč? Proč by chtěli vegetariánské společnosti omezit svobodu? Jakým způsobem? Za jakým účelem? Tím že lidi budou jíst méně masa a víc zeleniny přijdou o svobodu? Jak je možné, aby vegetarián jež usiluje o pohodu a svobodu zvířat usiloval o nesvobodu lidí? Jako vegetarián si to neumím nijak představit že tím že píšu tento blog, omezuji někoho na svobodě, nebo někoho do něčeho nutím. Každý člověk má právo na informace, které dostává jak od masného průmyslu prostřednictvím reklamy na paštiku či propagandistického PR článku v novinách, tak i od společnosti PETA která ukazuje realitu zvířecích koncentráků namísto naleštěných konzerv s májkou v obchodě. A na každém člověku je, jak se rozhodne. Pokud budu přesvědčen že maso mému dítěti neprospěje, tak mu ho prostě nedám, a pokud budu o prospěšnosti přesvědčen, pak mu ho dám, je to jednoduchá logika. Každý rodič chce pro své děti to nejlepší, a proto mu dávají k jídlu to, o čem jsou přesvědčeni že je pro něj nejlepší. Je na tom něco proti svobodě?

Ke konci tvého příspěvku píšeš už jen samé předsudky, demagogie a je z nich patrné jen to, že ani žádné vegetariány neznáš, možná jen z novin řezník a uzenář, protože by jsi nepsal takové nesmysly.

Pokud budu hovořit za sebe a za svou ženu, tak já jsem se stal vegetariánem naprosto svobodně na základě svého svědomí a vědomí a po dlouhém rozhodování a přemýšlení. Došel jsem k němu svobodně a sám i přes to že v naší společnosti není vegetariánství tolik tolerováno jako ve vyspělejších zemí. U mé ženy byla situace naprosto stejná, jen s tím rozdílem, že ona je veganka. Díky našemu životnímu postoji jsme se i poznali a později vzali, a neumím si nijak představit že by jsme někoho ohrožovali na svobodě, naopak jsme tolerantní, pokud je k nám tolerantní i okolí..Netvrdíme že vegetariánství je best, ani že spasí svět, ale jsme přesvědčeni že omezení konzumace masa která je ve světě naprosto přehnaná, je řešením a východiskem ke spoustě problémům. Nikdy nikoho do ničeho nenutíme, každý by měl začít sám u sebe. Bohužel na bezohledné chování doplatíme všichni, včetně těch kteří se snaží chovat ekologicky v souladu s trvale udržitelným životem.

334 Nox666 Nox666 | 3. dubna 2009 v 20:17 | Reagovat

Předem - děkuji za reakci, vážím si kvalitních oponentů.

A nyní - trván na tom, že jsem liberál, nebojuji proti vegetariánům ani mečem ani písmem, respektuji právo vybrat si typ potravy (já jsem také vybíravý), ale mám pocit, že jste poněkud nepochopil, proti čemu jsem zaměřil svou kritiku.

Stejně jako v každém světovém hnutí jsou i mezi vegetariány lidé "rozumní a nerozumní", chcete-li tolerantní na jedné straně a fanatičtí magoři na straně druhé. Píšete, že neznám žádné vegetariány - omyl, právě, že jsem měl tu čest jich pár poznat, a můj nejoblíbenější typ je slečna kolem 17 let s přehnaně rozvinutým sociálním vnímáním vůči např. dětem v Africe, feministka a nadto ještě militantní veganka, která když zahlédne na ulici dámu s kožichem, tak by vraždila. Nejsou všichni takoví, ale jak uznáte snad i vy, tak i takové typy existují. A banda radikálních magorů, se kdysi dávno sloučila a vytvořila organizaci PETA, což je svým způsobem teroristická organizace, stejně jako např. Greenpeace, či Duha. Těchto lidí si nevážím (narozdíl od Vás) ne proto, že upozorňují na problémy, které často (a to uznávám) většinová společnost nechce vidět. To co mi vadí je mnohem prozaičtější, stejně jako existuje zbrojařská či průmyslová lobby, existuje lobby ekologické a vegetariánské (i když to zatím není natolik zřetelné). Pokud by tato lobby uspěla (např. se dostala do PS Parlamentu ČR jako se tomu zdařilo Straně zelených) mohla by dle mého skromné (a dozajista omezeného) názoru ohrozit liberálně-demokratickou společnost restriktivními opatřeními za účelem prosazení svých ideálů, a jaké jsou ideály Greenpeace, PETy či Duhy všichni dobře víme.

Problém se vám ukáže ve chvíli, kdy si uvědomíte co všechno stihla např. jen Strana Zelených napáchat za svou existenci, limity na těžbu uhlí či stop jaderné energetice nás uvrhnou (nebo spíše mohou uvrhnout) do totální závislosti na Rusku - nedemokratické zemi, která se ještě nevzdala svých ambic ve Střední Evropě. Samozřejmě nepodezírám Zelené ze spolupráce s Rusy a nemyslím si, že to dělají úmyslně, ale jejich dle mého názoru dementní opatření proti domácímu průmyslu (ekologická politika v praxi) směřuje k závislosti na nedemokratickém režimu.

A to jsem zmínil jen jednu úspěšnou organizaci z celé té škály EKO-LIFE organizací a hnutí do které počítám vegetariány také, neboť i většina vegetariánů (tzv. morálních vegetariánů - zdravotní nepočítám) je současně velkými milovníky přírody (což je v pořádku) a tím pádem i příznivci enviromentálního lobbyngu představovaného PETou, Greenpeace a Duhou. I ve vašem případě jsem trefil do černého, když jste sám napsal, že tyto organizace respektujete a jejich členů si vážite. Tudíž do značné míry platí vegetarián=enviromentalista se všemi důsledky. Ale neliberála ze mě nedělejte jen kvůli mé tvrdé rétorice...to už je holt moje osobnost, možná mizerná, ale moje.

335 Zhaneta Zhaneta | E-mail | 4. dubna 2009 v 19:07 | Reagovat

Nedavno jsem videla dokument o vyvoji cloveka. Vedle sebe zily dva druhy lidi a hadejte, kteri se rozvijeli dal a meli pak vetsi mozek, byli prizpusobovejsi atd.? Prece ti, co jedli maso

336 Lukáš Lukáš | 5. dubna 2009 v 12:50 | Reagovat

Ano, a paradoxně to byli ti agresivnější, silnější a hloupější. Ti chytří a mírumilovní byli potlačeni silou. Také to podle toho dnes ve světě vypadá, místo rozumu,lásky,pochopení, tolerance, pokroku a vývoje vítězí války, šíření jaderných zbraní,xenofobie, rasismus atd. A pokud si dáš 2+2 dohromady, vyjde ti že tudy cesta nevede. Umím si představit kde bychom dnes byli, kdyby kdysi nebyl rozum potlačen agresivními barbary. Když postavíš vzdělaného, chytrého a mírumilovného člověka proti agresivnímu idiotovi s iq 30 který asi zvítězí?

Měla by jsi si uvědomit, že civilizovaná společnost by neměla stavit své hodnoty na tom jak silná je vojensky, kolik umí vyvraždit národů, ale jakou hodnotou můžou přispět celému světu, a morálními hodnotami.

337 Nox666 Nox666 | 6. dubna 2009 v 17:21 | Reagovat

Lukáši vy se nezdáte. Myslel jsem si, že jste idealista, ale nyní mám pocit, že jste přímo naivista! Když nepočítám takové ty řečičky o lásce, rozumu, pochopení a toleranci...na které jsem háklivý, protože někteří tzv. tolerantní lidé jsou na zabití a mám teď na mysli ochránce romské menšiny v ČR, kteří přehlížejí fakt, že vetšina romů krade a nepracuje, což je prostě fakt, a pokud nevěříte zajeďte si do JANOVA, je tak fakticky pěkně. Toliko k toleranci, ostatně mám pocit, že překlad latinského tolere znamená snášet, trpět. Tudíž ano, můžeme tu trpět romy, muslimy, mou osobu i vegetariány, ale neznamenáto, že bychom z jedněch nebo druhých měli dělat bůhví co. Všichni lidi jsou totiž svině včetně mě, protože vždy tím co říkají a propagují sledují určité své konkrétní zájmy a to mi bytostně vadí.

Co se týče Vašich dalších řádků, tak bych rád upozornil, že se považuji za znalce vojenských a politických reálii světa a rád bych upozornil, že nebýt právě těch všemi zatracovaných a nenáviděných jaderných zbraní, tak by patrně tak úžasná země jako SSSR po II. světová válce zválcovala Spojence a zabrala by celou Evropu i Afriku a následně pak i Asii za notné pomoci čínských maoistů (komunistů), takže zrovna jaderným zbraním, které zabránili obrovské katastrofě a ještě přispěly k rychlému konci války v Japonsku by měli všichni humanisté a pacifisté stavět pomník, vraždění se stalo tak účinným, že by vyhladilo celý svět, a to je důvod proč už se ve velkém neválčí.

BTW, když postavíš vzděláného, chytrého a mírumilovného člověka, proti agresivnímu idiotovi s IQ 30 tak se může taky stát, že tento vzdělaný a jinak klidný člověk ho v sebeobraně zastřelí zbraní o které by si ten idiot mohl nechat zdát. Právě proto, že jsme velmi chytří a vzdělání (my lidé) jsme tam, kde jsme. A každá civilizovaná společnost je postavena na principu síly, buď uplatňované demokraticky zvolenými předáky (možná že u nás jsou právě oni ti idioty s IQ 30) nebo vládcem, který se nastolil sám a uplatňuje sílu dle libosti.

A to že máme demokracii, není až tak bezdůvodné, tím je učiněno míru a lásce zadosti...a zvířata...no ta jsou tu proto, abychom s nimi nakládali rozumně dle našich potřeb. I v Bibli to tak píšou.

338 Lukáš Lukáš | E-mail | 7. dubna 2009 v 11:55 | Reagovat

To:Nox666

Že jsem idealista je fakt, to jestli  jsem naivní musí posoudit jiní.

Bez ideálů by nebyl pokrok, bez ideálů by jsi dnes neseděl u počítače, ale s klackem v jeskyni.

Nejsem odborníkem na romskou problematiku, ale v podstatě s tebou souhlasím co píšeš o cikánech. Myslím že každý průměrný Čech má s cikány svou zkušenost, a udělá si obrázek sám. To že si někdo na nesprávném místě hraje na humanisty, je věc jiná, a rozhodně s těmito lidmi (Kocáb, Džamila)nesouhlasím i když ideály SZ jsou mi velmi blízké.

Můj názor je takový, že s každým parazitem společnosti by se mělo zacházet tak jak si zaslouží. Neznamená to ovšem, že si tu necháme rozrůstat fašistické podhoubí. Pohled na skupinu skandujících nácků je stejně odporný jako na vybydlený dům v Janově plný usmolených cikánů. Ale to jsou dva protilehlé extrémy.

Dovol abych tě citoval "Všichni lidi jsou totiž svině včetně mě, protože vždy tím co říkají a propagují sledují určité své konkrétní zájmy a to mi bytostně vadí. " - tohle je ale přeci demokracie, ne? Každý si může říkat a propagovat co chce, a je jasné že každý svými činy něco sleduje.

Co se týče tvých znalostí vojenské historie,  asi to nebude žádná sláva. Měl bych ti připomenout že studená válka už dávno skončila, a jaderné zbraně nemají v dnešním světě co dělat. Je absurdní si myslet že když na sebe budou všechny země mířit tisíci jaderných raket, že bude růst mír a spokojenost. Spíše nervozita a další kolo zbrojení. Ani nemluvím o tom co by se stalo kdyby nějakej pošuk zmáčkl pomyslné červené tlačítko. Jsem přesvědčen, že hledání společné cesty na mezinárodní úrovni diplomatickou cestou jsou lepší řešení než si vyhrožovat jadernou válkou. A jak dokazuje nynější prezident Obama, není to nemožné. Pokud chceš jít cestou "pokroku" zkus si zažádat o azyl v KLDR, a vůdce Kim ti možná poskytne domov a práci leštiče jaderných hlavic.

Ovšem tohle téma je na jinej blog v jiné diskuzi. Můj názor na ochranu zvířat znáš, jen bych se opakoval. A co se týče bible? Ta má pro mě hodnotu asi jako dnešní vydání blesku...

339 Nika Nika | E-mail | 7. dubna 2009 v 21:25 | Reagovat

Koukám, že diskuze už ke konci moc s vegetariánstvím ani nesouvisí, nicméně můj názor je takový, že opravdu šlechetný člověk k němu dříve nebo později dojde a nesouhlasím s názorem jisté Jacindy, která se vehementně domáhala zrovnoprávnění zvířat a lidí a zároveň si maso dala. S jistým použitím mozkové kapacity ji muselo dojít, že pokud by k takovému zrovnoprávnění opravdu došlo, musela by se masa vzdát. Já osobně nevidím rozdílu mezi cenou života zvířete a člověka, i když obdivuji jejich čistotu a nevinnost, kterou lidé již bohužel ztratili. Jsem vegetariánka asi rok a vůbec žádný deficit nepociťuji. Jinak skvělé názory Vishnu a Lukáše ... a ostatních přízniců nezotročování a nevykořisťování zvířat.

340 broucin broucin | 8. dubna 2009 v 16:55 | Reagovat

V jezení zvířat, masa, či rozkládájících se mrtvých těl pokračovat budu i nadále. Nevidím na tom nic zvláštního, pro mě je to přirozené a podle mě i vždycky bylo (jeden žere druhého - potravní řetězec).  A k tomu šance na povznesení jsou stejně nulové, tak proč si nedopřát trochu šunčičky, pořádnej steak, nebo tataráček, že?

341 broucin broucin | 8. dubna 2009 v 16:57 | Reagovat

2Lukas: kdyby se ti silní masožrouti nechopili "vlády" pravděpodobně ty slabé, ale "chytré" vegetariány velmi brzo sežrali šavlozubí tygři...

342 Kacza Kacza | 18. dubna 2009 v 19:22 | Reagovat

achjo..koukam že už se tady plácá pátý přes devátý-a jde spíš o to jak koho "utřu" hlavně abych měl/a poslední slovo...a ještě něco..:) http://www.cilichili.cz/archiv/index.shtml

343 NOX666 NOX666 | 19. dubna 2009 v 18:11 | Reagovat

Hele, mám takový dotaz. Nevíte jak připravit vepřový řízek po vegetariánsku?? Ne, fakt si z vás srandu nedělám, jen jsem v rámci svého experimentování v kuchyni hledal nějakou rostlinnou verzi vepřového řízku. Je tu sice ta sója, ale mám z toho celkem dost strach, protože když jsem posledně experimentoval se sojovým salámem tak mi z toho bylo dost šoufl...to se fakt nedalo jíst....asi holt mé chuťové pohárky jsou moc zhýralé.

Díky za odpovědi.

TO Lukáš: Jen k těm atomovkám...čím víc atomek a víc nervozity, tím více zodpovědnosti, a krom toho, Obama by neprosazoval jaderné odzbrojení, kdyby už USA neměli něco lepšího. Jen ať všichni maj strach z konce světa...aspoň se nebude válčit ve velkém. A KLDR??? To je maškaráda, nic nemají...to by jim Čína nikdy nedovolila.

344 Anicase Anicase | 27. června 2009 v 0:11 | Reagovat

Prosimte ten text mas odkud? A proc je v nem uvedeno jen 27 duvodu, a proc mam pocit, ze neladi s tim originalem videa od Pety? Spatny preklad?

345 Lukáš Lukáš | 27. června 2009 v 10:30 | Reagovat

[344]: Je možný že jde o nekvalitní překlad. Zase tak moc jsem to nezkoumal ;o) Hlavní účel to plní. Sdělení je jasné.

346 Anicase Anicase | 28. června 2009 v 20:38 | Reagovat

to kazdopadne ;) ok

347 Anča Anča | 30. června 2009 v 18:59 | Reagovat

Ty vole......to sou takový neuvěřitelný kraviny....Bez masa nemůže bejt člověk zdravej.... Já osobně dělám vrcholově sport (běh, cyklistika) a kdybych nejedla maso, tak si ani neškrtnu!!!!! Člověk prostě maso k životu POTŘEBUJE.
Je mi sice moc líto zvířat, ale když přestanu jíst maso já, tak množství poražených zvířat NIJAK neklesne..

Lidi, Vy si akorát zkracujete, znepříjemňujete a kazíte život...

348 Lukáš Lukáš | 1. července 2009 v 22:36 | Reagovat

A co by ti na to asi řekli tihle sportovci? ;o))) http://goveget.blogspot.com/2007/07/vegetarinstv-sport.html

349 Kacza Kacza | 20. července 2009 v 11:46 | Reagovat

[12]:ENDY
--->Bože,si směšná...

350 Denča Denča | 13. března 2010 v 13:28 | Reagovat

Souhlasím s tím, že ryba je zvíře.. Ale když sníš rybu nejsi vegetarián ?
Copak ryby se zabíjejí tak krutě jako prasata a ryby ?
Docela mě tím tahle stránka zklamala..

351 vegetarian vegetarian | 15. března 2010 v 16:02 | Reagovat

[350]: Tak to by jsi se asi divila. Doporučuji ti kouknout na nějaký dokument o rybolovu. Poslední je třeba "The cove"

352 já | 11. ledna 2011 v 18:45 | Reagovat

Článek je nesmyslně, přehnaně fanatický... Já nejím ani maso, ani vejce, nikoliv proto, že by mi bylo zvířátek líto- i když podmínky, ve kterých jsou některá zvířata chována jsou otřesné- ale prostě proto, že mi je odporná představa že bych měla jíst něco, co žilo, běhalo, popř. létalo nebo plavalo a bylo do jisté míry schopno vlastního uvažování... Proto prosím všechny "masožravce", aby se zamysleli nad tím, co nejedí oni(zeleninu, ovoce...to je taky trochu proti přírodě, ne?) a taky se do nich za to nikdo nenaváží...

353 já | 11. ledna 2011 v 18:46 | Reagovat

Jo a ještě si musím přisadit, že mě dostávají takzvaní " vegetariáni", kteří ale jedí ryby a kuřata...

354 Kittanya Kittanya | Web | 26. března 2011 v 23:58 | Reagovat

Nečetla jsem komentáře, nebudu se tedy k nim vyjadřovat, ale pokusím se rozumnou formou (tak, aby to laici pochopili) vyvrátit některé nesmyslné body.

1.Protože vyloučení zvířecích produktů předchází srdečním chorobám - samozřejmě, protože většina masitých jídel se smaží na tuku. Za zanášení cév a srdce nemůže maso jako takové, ale jeho úprava.

2. Protože jezením masa, mléka a vajíček tloustnete - to není pravda. Lidé tloustnou ne kvůli jídlu samotnému, ale kvůli špatnému stravování (nepravidelná strava, příliš málo nebo příliš mnoho). I vegetarián, který se přejídá a nevěnuje se sportovním aktivitám, může být obézný. Na druhou stranu, ne všichni lidé živící se masem jsou obézní nebo mají nadváhu. Důležitou roli hraje také genetika - jsou lidé, kteří mají ve vínku obdarováno rychlým metabolismem a jsou tu i ti s tím pomalým metabolismem. Avšak největší počet obézních lidí nejsou masožravci, ale lidé, s nedostatečnou tělesnou aktivitou a lidé nemocní (poruchy štítné žlázy, diabetes I- typu, atd...)

3.Protože bychom neměli svým dětem lhát o původu masa které jíme
Malé děti s průměrnou inteligencí vzhledem k svému věku ví, že jíme zvířátka. Jsou dokonce tak chytří, že ví, že ta zvířátka už nežijí, když je jíme. Je rozdíl, jestli budu dětem vyprávět pohádku o hektolitrech krve, uřezaných hlav a pohádku o tom, jak se kravička omráčí, aby jí nic nebolelo a potom se zpracuje. S tímto mám vlastní zkušenosti, vím o co se jedná. Vysvětlovala jsem původ masa 2,5 letému chlapci. Upozorňuji, že žádný duševní ani morální šok neutrpěl.

4. Protože v každém balení kuřete je trochu výkalů - to je pravda, avšak v tomto článku chybí zásadní informace - tento článek psal Američan. V Americe je běžné, že kuřata chladí v bazénech, do kterých pro "dezinfekci" přidávají chlór. V České republice se kuřata přepravují šnekovým dopravníkem, kterým protéká studená voda v protisměru. Žádné bakterie se v mase nezdržují. Česká kuřata, pokud jsystudovala jsem obor veterinární prevennce se zaměřením na hygienu a technologii potravin.
Protože maso je špinavé a krvavé - v tomto opět budu oponovat. Žádná rezidua antibiotik, očkovacích látek a jiných přípravků nesmí být v mase přítomna. V ČR se vykonává soubor kvalitativních zkoušek, maso se testuje mmj. i na svalovce a jiné parazity (včetně prionových nákaz). Existují tzv. ochranné lhůty, jsou to doby, po kterých se může porážet dobytek, kterému byl aplikován určitý přípravek (většinou léky). Toto u nás v ČR nehrozí, pokud neselže veterinář, zootechnik, pracovník na jatkách, hygienik na jatkách a případně kontrolní orgán na jatkách zároveň.A že je maso krvavé a rostliny ne? To proto, že rostliny jsou tvořené z pletiv, ne z tkání.

5.Protože to není spravedlivé - pokud toto není spravedlivé, je Matka příroda taktéž nespravedlivá. Protože kdyby tomu opravdu bylo tak, nestvořila by Matka příroda masožravce (orly, tygry, krokodýly, hady, štiky, ...). Kdyby to opravdu bylo nespravedlivé, tak by kriticky ohrožený tygr sumaterský byl také neřád nespravedlivý. Avšak souhlasím s tím, že lidé jsou nespravedliví vůči  zvířatům (ale i rostlinám), když si vezmou na talíř více jídla, než potřebují. To je opravdu nespravedlivé. Zvířata ve volné přírodě se živí jen takovým množstvím, které potřebují. Nepřejídají se (pokud neočekávají kritické období např. zimy nebo gravidity).

6.Protože jezení masa a mléka způsobuje impotenci - i toto je zcestná polopravda. Impotenci způsobuje špatný životní styl, ne maso. Kuřáci, alkoholici, feťáci, huliči marihuany a nejen ti, mají větší pravděpodobnost, že budou impotentní. Takže pokud bude muž vegetarián, ale bude kouřit x cigaret denně, hulit mariánu a nosit těsné slipy, bude mít taktéž velkou šanci stát se impotentní. Na špatnou potenci trpí např. řidiči kamionů, kteří jezdí dálkové trasy. A mohou to být také vegetariáni.

7. Protože bys nesnědl/a svého psa - děti v Africe by hlavně daly cokoli, aby se najedly - i toho psa. Navíc v každé zemi jí to, co mají k dispozici. Finové třeba jí soby. Češi soby nejí, poněvadž tu sobi nežijí. Čína je sice bohatá země, ale má největší propast mezi bohatými lidmi a lidmi žijící v hrozné chudobě. Takový člověk, který má k dispozici jen misku rýže na den, by byl vděčný za to, kdyby si mohl upéct aspoň malého psa. Co je horší? Sníst psa, protože mám hlad, nebo zůstat o hladu? V České republice se toto dilema nemůže stát, protože se pohybujeme v nadstandartu. Proto Češi dobrovolně psy nejí, mají totiž na výběr maso ze zvýřat k tomu určených.

8. Protože nám pořád hrozí BSE a ptačí chřipka - tyto nemoci v České republice nehrozí, protože každý kus dobytka starší 12 měsíců a podezřelý kus je na BSE kontrolován. I ze zdravého dobytka se povinně odstraňují rizikové orgány (mandle, mozek, mícha) a ty se odborně likvidují způsobem ze zákona daným a hygieniky daným. ČR je zabezpečená proti zavlečení zoonóz z jiných zemí. Proto se ptačí chřipka u konzumního masa v ČR může vyskytnout jen velmi zřídka. To je pravděpodobnější výbuch Temelína.

9. Protože je to krutost kterou můžeme zastavit - to není tak úplně pravda. Každý porážený kus musí být ze zákona omráčen pro vyblokování center bolestivosti a musí s ním být zacházeno tak, aby se dodrželo well-fare zvířete. Což se za současných ekonomických podmínek nedá dodržet nikde. To, že české zemědělství krachuje a nemá peníze na to, aby se udrželo s levnou (a méně kvalitní) konkurencí, je důvodem, proč nemůžeme zajistit precizní podmínky na jatkách (zajištění dostatečného množství kvalifikovaného personálu, nejnovější a nejšetrnější techniky, apod). Navíc, pokud je při porážce zvíře ve stresu, spotřebuje zásoby glykogenu před samotným zpracováním masa, maso špatně zraje (stává se tuhým, tmavým a suchým), a pak je nejedlé. Toto zastavit nelze, ani kdyby se miliony vegetariánů postavilo na hlavu.

10. Protože v dnešní době je hloupé a zbytečné zabíjet abych žil - to je hloupost sama o sobě. Člověk se živí proto, aby žil. Bez potravy člověk nemůže existovat. Současná produkce rostlinné stravy by neuživila tolik lidí, jednak proto, že se nedá zajistit plocha, na které by se pěstovalo, jednak proto, že nemá takovou výživovou hodnotu.
Protože jen hloupý člověk zbije zvíře... a ještě hloupější ho sní - toto je bohužel pravda. Jen opravdu odstrašující případy lidského plemene zvíře zbijí a pak ho dokonce sní. Toto je hyenismu, kterého je schopen nejen člověk. Tvrdit toto: Jestli jíš maso, platíš něco tak krutého, že kdyby se to spáchalo na psovi či kočce, byla by za to jatka okamžitě odsouzena. - je sprosté. Protože vegetariáni konzumují rostlinnou stravu a tím tak ochuzují planetu o kyslík, který by vytvořily. Zároveň tak přispívají ke globálnímu oteplování. Neboť je vědecky prokázáno, že z rostlinné stravy se vyprodoukuje více plynů (např. metanu) než za konzumace masa. - I toto je docela kruté tvrzení, ale pravdivé. Nicméně ani jednu ani druhou skupinu lidí nemůžeme takto odsuzovat. Je to neetické.

11.Protože žádné zvíře si nezaslouží zemřít pro naše chuťové buňky - nikdo nemá právo rozhodovat o smrti, ale ani o životě. Jak už bylo řečeno - člověk konzumuje také maso, neboť je všežravec. Matka příroda tomu chtěla. I zvířata se konzumují navvzájem proto, aby žila. Jestliže já jím maso proto, že mám hlad, nejsem bezcytná zrůda a člověk, který to tvrdí, je hrubián a nechová se eticky.

12. Protože obilí použité k nakrmení dobytka by mohlo nakrmit celý svět - to není pravda. Nejen obilí, ale i rýže a dalších plodin je příliš málo na to, aby uživily celou lidskou populaci. Ne každá půda je vhodná pro pěstování rostlin. Proto je výhodné na těchto půdách nechat růst pastviny, na kterých se uživí dobytek. O produkci metanu z jen rostlinné stravy už jsem psala.

13. Protože pokud jíš maso, nemůžeš si říkat ochránce zvířat a environmentalista - to je urážka. Lidé, kteří recyklují odpad, šetří energiemi a snaží se tolik nezatěžovat životní prostředí, když jezdí do práce MHD a ne sami v autě, mohou být jak vegetariáni, tak obyčejnými lidmi konzumující také maso.

14. Poskytováním vody a obilí faremním zvířatům namísto přímé spotřeby lidmi je největším důvodem proč ubývá pitné vody a narůstá světová chudoba. - To také není pravda. Ubývání pitné vody není nic oproti ubývání sladké vody. Voda ze země neubývá. Vody je pořád na zemi stejné množství. To, že voda strácí kvalitu a stává se nepitnou, způsobují všichni lidé, kteří s ní nešetří a kteří ji zanášejí toxickými a jinak škodlivými látkami. Nezáleží na tom, jestli ten člověk je vegetarián nebo ne.

15.Protože víc než polovina všechné vody se spotřebuje pro "vyrobení" masa - to je také zcestná informace. Největší množství vody se využívá pro chlazení strojů, ať už vyrábí energii (např. jadernou) nebo jen vykonávají práci (např. balí zelí do sáčků, chladí zeleninové směsi do polívek, apod).

16. Protože jsou bezbranní - to je pravda. Stejně tak je bezbranný orel (masožravec), kterého někdo otrávil. Stejně tak je bezbranný člověk, který se dostane do splašeného stáda koní či krav. Stejně tak je bezbranný prales, který lidé vypalují proto, aby měli více úrodné půdy pro pěstování rostlin.

355 Kittanya Kittanya | Web | 26. března 2011 v 23:59 | Reagovat

[354]:
17. Protože když zvířata cítí bolest, také pláčí - omračování dobytka na jatkách je velice rychlé. Zvířata jsou akorát ve stresu z neznámého prostředí, hluku a z ostatních zvířat. Dobytek se omračuje právě proto, ABY HO NIC NEBOLELO a aby nic nevnímal. To, že je nějaký pracovník neschopný nebo nešikovný, je věc druhá.

18. Protože oni také nechtějí zemřít - to nechtěli ani Japonci při zemětřesení, zvířata při lesních požárech, apod. A ani rostliny dobrovolně nechtějí zemřít. Jsou to také živé bytosti, i když nejsou tak roztomilé a nemají očička. Ale také mohou ronit.

19.Protože ať to nakrájíš jak chceš, je to pořád mrtvé tělo...
I nakrájená zelenina je "mrtvé tělo". Nevím, jak jsi k tomu přišla, ale já nejím rozkládající se maso. Já jím maso, které je buď čerstvé nebo je zafixované chladem či mrazem. Pokud už se maso rozkládá, znamená to, že hnije. Já tedy maso jím, ale nejím hnijící maso. Nicméně i nakrájená zelenina v polévce se "rozkládá" - když to vemu z tvého pohledu. Poněvadž je také mrtvá - nevykazuje známky života (její buňky se nedělí, nevstřebává živiny, apod.).

.....

A takto bych mohla pokračovat. Informace zde uvedené jsou zcestné, vytržené z kontextu a urážející.

Já absolutně nemám nic proti lidem, kterým maso nechutná, a proto jej nejí. Ale hnusí se mi lidé, kteří na veřejnost pouštějí urážející články, odsuzují jiné lidi, protože nejsou jako oni, uvádí polopravdy a zcestné informace. Tento článek mě velice urazil, protože mě nazval tlusťochem, pojídačem výkalů a rozpadajícího se masa, hlupákem a tyranem. I přesto, že jsem člověk, který zvířatům pomáhá a nikdy nikomu nic neprovedl. Jsem veterinární medik na VFU a absolventem střední odborné školy veterinární.

356 Kittanya Kittanya | Web | 27. března 2011 v 0:53 | Reagovat

Ještě si dovolím drobný dodatek. Článek je napsán pouze v té černé barvě, není objektivní. Zkusím si projít blog a zjistit nějaké příjemnější, pravdivější a zajímavější informace. Ale teď mi to nedá.

V tomto článku se tvrdí, že:"Protože pokud jíš maso, nemůžeš si říkat ochránce zvířat a environmentalista". Tedy vyzařuje z něj myšlenka, že ten, kdo jí maso, je automaticky tyran a tryznitel. Vemte si to také z jiné stránky.

Tento článek je napsán na internetovém blogu. Ten, kdo jej zveřejnil, k tomu použil internet. Tudíž by měl být (podle ideologie tohoto článku) označen za pedofila, neboť užívá internet. Dětská pornografie je totiž nejsnáze a nejlépe distribuovaná právě přes internet. Tedy podle tohoto vzorce jsou automaticky ti, kteří četli nebo komentovali článek, pedofilové, tedy lidé se zvrácenou psychikou.
Vegetariánství je zdravé, ale všeho s mírou. Stejně zdravá je i smíšená strava, kdy člověk jí rostlinnou i živočišnou stravu. Každá má na toto jiný názor, a proto s eněkteří považují za vegetariány a jiní ne. Ale to ještě není důvod urážet se navzájem. Tento článek mě určitě nepřesvědčil k tomu, abych z těchto důvodů přestala jíst maso.

357 Ridira Ridira | 30. března 2011 v 22:43 | Reagovat

30 důvodů to možná je, ale určitě ne nejdůležitějších. Přečtení toho článku rozhodně nikoho nepřesvědčí, aby se stal vegetariánem. Nejsem vegetarián a pravděpodobně jím nikdy nebudu. Ano říkejte mi, že jsem barbar, tyran a trýznitel ale maso mi prostě chutná. Vím, že kvůli tomu umírá obrovské množství hospodářských zvířat. Já osobně bych si šla to maso klidně raději ulovit do přírody a poděkovat tomu zvířeti, že kvůli mě umřelo, bohužel to v dnešní době není tak jednoduché.

PS. Všichni vegetariání, kteří nosíte kožené bundy, boty a já nevím co ještě se nad sebou zamyslete, tohle totiž taky pochází z mrtvých zvířat.

358 milka milka | 29. dubna 2011 v 21:24 | Reagovat

bože vy co tady píšete o těch chybách o tom nic nevíte. Jasně že se omračují zvířata aby je to nebolelo ale žádná pořádná pravidla v tom nejsou a ten život co si prožijí před tím než je v tom hrozně malém náklaďáku dokopou až na jatka je taky hrozný prasata v takové malé ohradě kde se ani neotočí prostě jen kálí jí pijí a spí pořád na tom stejném místě jediné maso co já uznávám je maso z bio chovu je 100. lepší jak nějaký s těch farem kde jim dávají elektrické šoky a hází s nimi o zem

359 Markéta Markéta | E-mail | 23. května 2011 v 18:12 | Reagovat

Ahoj,
je tu někdo kdo by  mi mohl poradit? Někdo kdo už má s vegetariánstvím své zkušenosti? :-) Přestala jsem jíst maso a chtěla bych nějaké rady, tipy a tak. :-) ozvěte se mi na email: everydayME@seznam.cz  Děkuju!

360 deuskatka deuskatka | 11. února 2012 v 21:49 | Reagovat

[304]: Ja by som červy, ktoré pojedajú mŕtvoly teda nejedla... To je dosť morbidné. A keď nejesť mäso, tak ani červy. :-)

361 GordonCara27 GordonCara27 | E-mail | Web | 22. února 2012 v 1:51 | Reagovat

Houses are not cheap and not every person is able to buy it. But, <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/credit-loans">credit loans</a> are invented to support people in such cases.

362 Aria Aria | 15. března 2012 v 13:38 | Reagovat

Zatímco rostlina není, nebude a nikdy nebyla živá, tudíž před její konzumací jí vlastně nezabijeme? Nebo je to tak, že rostlina nemá své projevy života tak očividné (rozuměj, podobné našim), a proto ignorujeme skutečnost, že jí zabíjíme? Pokud nechcete zabít, nesmíte jíst nic, nesmíte pít, dýchat či se pohybovat. To, že některé organismy nevidíme, je pouze proto, že na hlavě máme oči a ne výkonné mikroskopy.
Pravda je taková, že bez zabíjení jiných organismů nemůžeme sami přežít. Ne, opravdu se nesnažím obhajovat tu nesmyslnou a nepotřebnou hromadu masa, co většina lidí konzumuje, ale otevírat lidem oči jen dalšími nepravdami a polopravdami (viz některé body článku) je minimálně stejně hloupé, za jak hloupé článek označuje nevegetariány.
Etické hledisko ne/pojídání masa začíná a končí u kvality života zvířat, způsobu jejich usmrcení (= hrůza jatek), hledisko schopnosti uživit veškerou populaci a u ochrany životního prostředí. Čímkoli dalším (svou kočku bych nesnědl - ehm, člověk snad nikdy nebyl uzpůsoben na maso šelem; jíte mršinu – a vegetarián snad nejí kompost, nebo co je toto za pokus o argument) jen shazujete jinak velmi kvalitní argumenty do diskuse.

363 Aria Aria | 15. března 2012 v 13:39 | Reagovat

Zapoměla jsem dodat ještě hledisko zdravotní, to beru za tak něják automatické :)

364 Aria Aria | 16. března 2012 v 8:06 | Reagovat

Ad. maso z biochovu. Zvířata z biochovu končí na stejných jatkách, jako všechna ostatní. Poznatek od agronoma.

365 Abaddon Abaddon | 26. srpna 2012 v 23:00 | Reagovat

Můžu upřímně říct svůj názor? Body se v podstatě stále opakují, některá (vlastně většina)z tvrzení v tomto seznamu nejsou evidentně ničím podložená nebo jsou záměrně zaujatá. Autor je evidentně tak trochu fanatik, který svými pubertálními výplody vrhá špatné světlo na velkou část vegetariánské komunity (tím myslím tu normální část). Mám zvířata rád, a to jak za živa, tak na talíři a nevidím v tom nejmenší problém. A věřte, že i toho psa bych si dal, rád poznávám nové chutě. :)

366 writing help writing help | E-mail | Web | 10. září 2013 v 15:50 | Reagovat

Some people guess it seems to be risky to buy an essay. Nonetheless, I understand that custom papers writing firms present good quality only, because their face relies on it.

367 sociology essays sociology essays | E-mail | Web | 17. listopadu 2013 v 6:36 | Reagovat

It is wrong to consider that the principal target of paper writing services which propose buying essay papers is to assist college students to finish their write-ups. At whatever time you buy college research paper "essaysservice.com",  you cooperate with that want to gain the money.

368 comparison essays comparison essays | E-mail | Web | 17. listopadu 2013 v 6:36 | Reagovat

Buy essays online from reliable company and obtain custom essays writing assistance. Look over here and all your problems will fade away.

369 HanicZka HanicZka | Web | 7. ledna 2014 v 20:55 | Reagovat

Podívejte se na youtube. com na dokument s názvem Pozemšťané.
Díky němu se chci stát vegetariánkou :)

370 Maja Maja | 20. února 2015 v 19:26 | Reagovat

Ahoj,
veganka jsem už delší dobu, přesně souhlasím s vašimi důvody.<3

371 Ben Ben | 20. února 2015 v 19:27 | Reagovat

Ahoj,
vegan jsem už delší dobu, přesně souhlasím s vašimi důvody.<3

372 tribune tribune | Web | 21. června 2015 v 4:01 | Reagovat

sms pujcka ihned na ucet :-P

373 lilinka lilinka | E-mail | 20. srpna 2015 v 17:12 | Reagovat

Právě teť se se rozhoduji jestli budu vegetariánem má to své pro i proti ale myslim zebdiky vaším názorům budu
Děkuji

374 Dex Dex | E-mail | 8. října 2015 v 10:59 | Reagovat

tohle jsou demagogický kokotiny. maso způsobuje tloustnutí? jak je pak sakra možný že jako všežravec vážím podprůměrně a nemám třista kilo? zasraná propaganda...žerte šutry všichni, aspoň od vás bude klid až chcípnete hlady nebo na anémii.

375 Jeife Jeife | E-mail | Web | 1. prosince 2015 v 22:23 | Reagovat

like za odvahu to zveřejnit :)
Be vegan, safe yourself, safe water, safe planet, safe animals <3

376 Al Al | E-mail | 19. ledna 2016 v 20:40 | Reagovat

Takže ne úvod bych řekl že proti vegetariánům a veganům nic nemám....
ale tyhle důvody jsou fakt hrozný :D
1)Protože vyloučení zvířecích produktů předchází srdečním chorobám-stačí si dát sklenku vína denně :)
2)Protože jezením masa, mléka a vajíček tloustnete- Ne to protože žerete sladký
3)Protože v každém balení kuřete je trochu výkalů-člověk za celej život sní ve spánku prý "kolečko hnoje" + ta vaše tráva aurčitě posraná není asi nevýte čím se hnojí co ? :D
4)Protože maso je špinavé a krvavé-proto se vaří peče atd... a jo většinou by v masu měla bejt nějaká krev :D
5)Protože to není spravedlivé- Funguje takhle celej princip tohodle světa... jestli vám vadí ubližování živejm věcem tak byste nemohli brát ani  antibiotika :D
6)Protože jezení masa a mléka způsobuje impotenci-ne, už jen proto že dřív lidi žrali jenom maso(takže se to projevovalo dříve  a vy všichni jste tady....
7)Protože bys nesnědl/a svého psa- protože k němu maj vztah...... když koupíš králíka z nějaký firmy tak ani nevíš jakou měl srst :)
8)Protože nám pořád hrozí BSE a ptačí chřipka- jedno slovo- biofarmy
9)Protože je to krutost kterou můžeme zastavit- co ty víš jestli tady nežijou nějaký vyšší formy bytí a krměj se náma a mi tomu říkáme smrt :D
10)Protože bychom neměli svým dětem lhát o původu masa které jíme- kdo by jím do háje lhal ? :D
11)Protože v dnešní době je hloupé a zbytečné zabíjet abych žil... ok stímhle souhlasím, ale funguje to několik 1000 let proč to měnit ?

377 Al Al | 19. ledna 2016 v 20:54 | Reagovat

Protože obilí použité k nakrmení dobytka by mohlo nakrmit celý svět- Jo to by mohlo kdyby jste žrali podělání zrní a trávu
Protože jen hloupý člověk zbije zvíře... a ještě hloupější ho sní-jo díky tý hlouposti vůbec existuješ
Protože ať to nakrájíš jak chceš, je to pořád mrtvé tělo-Jop to je, ale kdybychom to nemělli jíst, tak by to nebylo tak dobrý ne :3 ?

378 Maggie Maggie | 4. února 2016 v 22:26 | Reagovat

Já nevím, jestli si to většina veganů/ vegetariánů neuvědomuje nebo tuto skutečnost raději přehlíží,ale všechno to maso, které se dá koupit v obchodě běžně (drůbeží, vepřové, hovězí) pochází ze zvířat speciálně vyšlechtěných na maso a tyto zvířata by pravděpodobně NEBYLA schopná přežít v přírodě... Jsou zvyklá na jiný "standard", jejich pudy byly potlačeny. Pokud by většina populace upustila od jezení masa, chov těchto zvířat se ukončí a tato zvířata buď vyhynou, a nebo dojde k jejich přemnožení, protože se tato zvířata dostanou tam kam nepatří a jako důsledek bude vyhynutí xy dalších druhů zvířat včetně parazitů...

Co si budeme nalhávat, lesy se kácí hlavně z jiných důvodů. Nepopírám, že mezi tyto důvody nepatří také získávání zemědělské půdy... zejména k tomu dochází v zaostalých zemích, kde se v tom bude pokračovat dokud ti lidé nedosáhnou ideálnějšich podmínek a dostatku peněz aby si zaplatili hnojiva a ze zbytku vyžili...
K zalesnovani... Zalesnuje se o sto šest, ale nepuvodnimi drevinami, což je ještě horší než kácení a vypalování ...

Jezte si klidně hlínu a obilí, ale uvědomte si že i tak budete zabíjet...
+ ano, možná se nebude muset pěstovat tolik obilnin, pokud se přestanou chovat zvířata na maso, ale bude to jen kratkodobý jev...lidská populace stále roste a lesy se budou opět kacet, aby se vyprodukovalo dostatecne množství jídla nebo aby bylo kde žít...

Dejte se na kanibalismus, pokud chcete zachránit Zemi :-D ...

379 None None | 9. února 2016 v 23:12 | Reagovat

Vždyť se jí i lidi je kanibalismus. Takže lidé sebe také požírající. Chápu vegetariánství ale veganství... Nikoho neodsuzuju ale když moje 13 léta kamarádka se stane vegankou tak je to špatný!!! Když už jste vyspeli tak klidně veganstvi ale když se vyvijíte tak je to podle mě blbost....

380 Mother fucker Mother fucker | 24. srpna 2016 v 17:31 | Reagovat

Ty máš teda vymlety mozek z toho vegetarianstvi

381 Viktor Viktor | E-mail | Web | 1. února 2017 v 23:40 | Reagovat

Zajímavý článek a hlavně ty rekace pod ním. Každý máme možnost se svobodně rozhodnout. Mrkněte na tento článek, ty hlavní 4 důvody tam jsou řádně sepsány https://www.svobodavsem.cz/proc-byt-vegan/

382 Masomnamista Masomnamista | 13. února 2017 v 20:24 | Reagovat

Dal bych si koně

383 Tom Tom | E-mail | 8. března 2017 v 11:37 | Reagovat

Nezabíjej,to co nechceš sníst.
Krokodýl Dundee
...,.........................
Miliony let se vyvíjel potravní řetězec. Člověk je v podstatě všežravec a do huby strčí ledacos. Viz " Orální sex". Zakázat,kanibalismus ?  Nebýt lovu člověk by ještě dneska poskakovali po stromech a byl by opicí. Největší technologický pokrok je vždy v nalezení lepšího zabíjení. Od kamene k atomové bombě.
Jsem zvědav,kdy se dravcům zakáže lov jen proto, že jedí maso.
Život není pohádka od disneyho.

384 Eli Eli | 9. června 2017 v 17:15 | Reagovat

Hledala jsem RACIONÁLNÍ důvody proč být vegetarián :( protože když máte dnu, tak maso jíst nemáte

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama